Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Mutabakatların son durumları hakkında bilgi almak ve durum bilgilerini güncellemek için Raporlar-e-Mutabakat Durumları-e-Mutabakat Durumu Sorgula işlem seçeneği kullanılır. Durum bilgileri webservis ile bağlanılan Logo Connect Portalden alınır.  e-Mutabakat Durumları penceresinde listelenen bilgiler aşağıdaki gibidir:

AlanAçıklama

Mutabakat Yılı

Mutabakatın hangi yıla ait olduğu bilgisidir.

Mutabakat Ayı

Mutabakatın hangi aya ait olduğu bilgisidir.

İşlem Tarihi

Mutabakatın hazırlandığı tarih bilgisidir.

İşlem Tipi

Mutabakatın türüdür. BA, BS, Cari Ekstre ve Cari Bakiye seçeneklerini içerir.

Cari Hesap Kodu / Unvanı

Mutabakatın ait olduğu cari hesap kodudur / unvanıdır.

Vergi/TC No

Mutabakatın ait olduğu cari hesabın vergi numarası veya TC kimlik numarasıdır.

e-Posta Adresi

Mutabakatın ait olduğu cari hesabın e-Posta adresidir.

Bakiye

Hazırlanan mutabakatın bakiyesidir.

Bakiye İPB

Mutabakat işlem para birimi seçilerek hazırlanmışsa İPB cinsinden bakiye değeridir.

İPB

Mutabakat bakiyesinin para birimidir.

Belge Sayısı

Mutabakatın hazırlanması sırasında kullanılan belge adet bilgisidir.

Durumu

Mutabakatın gönderim işleminin hangi aşamada olduğunun bilgisidir.

İşlem Yapılmadı: Mutabakat hazırlanmış gönderilmeyi bekliyor durumudur.

Cevap Bekliyor: Mutabakat gönderilmiş karşı tarafın yanıtı bekleniyor durumudur.

Cevap Vermiyor: Cevap Bekliyor durumundaki mutabakatlar portal üzerinden manüel olarak cevap vermiyor durumuna alınır.

Gönderildi: e-Mutabakat Gönder işlemi ile mutabakatın sunucuya gönderilmesi durumudur.

Gönderilmeyi Bekliyor: Mutabakat sunucuya gönderilmiş sunucudan da karşı tarafa gönderilmeyi bekliyor durumudur.

Cevaplandı: Mutabakata cari hesaptan olumlu/olumsuz cevap dönülmüş olması durumudur.

Kayıt Bulunamadı: e-Mutabakat Durumunu Sorgula işlemi başlatıldığında seçili mutabakat ya da mutabakatların portal tarafında karşılığı bulunamaz ise kaydın aldığı durumdur.

Cevap

Gönderilen mutabakata cari hesabın mutabıkız ya da mutabık değiliz şeklinde verdiği cevap bilgisidir.

Cevap Bakiye

Cari hesabın gönderilen mutabakata karşılık kendisinin hesapladığı bakiye bilgisidir.

Cevap Bakiye(İPB)

Cari hesabın belirttiği bakiye değerinin işlem para birimidir.

Cevap (İPB)

Karşı tarafın belirttiği bakiye değerinin işlem para birimi cinsinden karşılığıdır.

Cevap Belge Sayısı

Cari hesabın kendisine gönderilen mutabakata karşılık kendisinde olan belge adedidir.

Cevap B/A

Cari hesabın belirttiği bakiyenin Borç ya da Alacak olduğunu belirtir.

e-Posta Adresi

Mutabakatın ait olduğu cari hesabın e-Posta adresidir.

Telefon No

Mutabakatın ait olduğu cari hesabın telefonudur.

Fax No

Mutabakatın ait olduğu cari hesabın fax numarasıdır.

Organizasyonel Birim

Mutabakatın ait olduğu organizasyonel birim kodudur.

Organizasyonel Birim Açıklaması

Mutabakatın ait olduğu organizasyonel birim açıklamasıdır.

Gönderilme Sayısı

Mutabakatın kaç kere gönderildiği bilgisidir.

 

Durum sorgulama işlemi başladığında, cari hesaptan gelen Mutabıkız ya da Mutabık Değiliz cevabına göre satırlar renklendirilir.:

  • Cevap “Mutabıkız” olduğunda satırlar yeşil olur.
  • Cevap “Mutabık Değiliz” olduğunda satırlar kırmızı olur.

 

...

e-Mutabakat Durumunu Sorgula işlemi “Durumu: İşlem Yapılmadı” olan mutabakat kayıtları için başlamaz.

e-Mutabakat Portal Hareketleri: Mutabakatlar için yapılan her hareketin kaydı tutulur. Tutulan bu kayıtlara, e-Mutabakat Durumları penceresi Bilgiler menüsünde yer alan “e-Mutabakat Portal Hareketleri” seçeneği ile ulaşılır.