Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Analitik bütçe sınıflandırmasının

...

; 01.01.2005 tarihinden itibaren mahalli idareler, sosyal güvenlik kurumları, düzenleyici ve denetleyici kurumlar ile özel bütçeli kurum ve kuruluşlarda,

...

01.01.2006 tarihinden itibaren döner sermayeli kuruluşlar ile diğer kurum ve kuruluşlarda (kamu iktisadi teşebbüsleri hariç)

...

tamamen uygulamaya geçirilmesiyle, genel devlet tanımına giren tüm kurum ve kuruluşların mali planlarının ve mali raporlarının uluslararası standartlara uygunluğu sağlanarak konsolide edilebilir hale getirilmesi, performans esaslı bütçelemeye temel teşkil edebilmesi ve mali yapıda saydamlığın ve hesap verilebilirliğin sağlanması hedeflenmektedir.

...

Yeni eklenen hesap kartları şunlardır:; 800 Bütçe Gelirleri Hesabı, 805 Gelir Yansıtma Hesabı, 810 Bütçe Gelirlerinden Ret ve İadeler Hesabı, 830 Bütçe Giderleri Hesabı, 833 Bütçeden Mahsup Edilecek Ödemeler Hesabı, 834 Geçen Yıl Bütçe Mahsupları Hesabı, 835 Gider Yansıtma Hesabı, 895 Bütçe Uygulama Sonuçları Hesabı.

Bütçe ana hesap grubu, kamu idarelerinin bütçe gelir ve bütçe giderlerinin bütçelerinde yer alan ekonomik sınıflandırmaya uygun olarak izlenmesi ve bütçe uygulama sonuçlarının üretilmesi için kullanılır.

Bütçe hesapları ana hesap grubu, bütçe gelir hesapları, bütçe gelirlerinden ret ve iade hesapları, bütçe gider hesapları ve bütçe uygulama sonuçları hesap grupları şeklinde bölümlenir.

800 Bütçe Gelirleri Hesabı
805 Gelir Yansıtma Hesabı
810 Bütçe Gelirlerinden Ret ve İadeler Hesabı
830 Bütçe Giderleri Hesabı
833 Bütçeden Mahsup Edilecek Ödemeler Hesabı
834 Geçen Yıl Bütçe Mahsupları Hesabı
835 Gider Yansıtma Hesabı
895 Bütçe Uygulama Sonuçları Hesabı

Nazım hesaplar olarak belirlenen ödenek ana hesap grubu, varlık, kaynak, gelir ve gider hesaplarında izlenmeyen ve muhasebenin sadece bilgi verme görevi yüklediği işlemler ile kamu idarelerinin muhasebe disiplini altında toplanması istenen işlemleri ve gelecekte doğması muhtemel hak ve yükümlülükleri kapsar. İleride yükümlülük doğurabilecek işlemler ile kamu idarelerinin her türlü garantileri ve taahhütleri bu grupta açılacak hesaplara kaydedilir ve raporlanır.

Nazım hesaplar ana hesap grubu; niteliklerine göre kullanılması zorunlu olan ödenek hesapları, nakit dışı teminat ve kişilere ait menkul kıymet hesapları, taahhüt hesapları ve verilen garanti hesapları hesap grupları yanında kamu idarelerinin kendi yönetim ve bilgi ihtiyaçlarına uygun olarak açılacak hesap grupları şeklinde bölümlenir. Kamu idareleri yönetim ve bilgi ihtiyaçlarına göre kendi nazım hesaplarını oluşturabilir900 . Bu hesaplar şunlardır; 900 Gönderilecek Bütçe Ödenekleri Hesabı
, 901 Bütçe Ödenekleri Hesabı
, 902 Bütçe Ödenek Hareketleri Hesabı
, 903 Kullanılacak Ödenekler Hesabı
, 904 Ödenekler Hesabı
, 905 Ödenekli Giderler Hesabı
, 906 Mahsup Dönemine Aktarılan Kullanılacak Ödenekler Hesabı
, 907 Mahsup Dönemine Aktarılan Ödenekler Hesabı
, 910 Teminat Mektupları Hesabı
, 911 Teminat Mektupları Emanetleri Hesabı
, 912 Kişilere Ait Menkul Kıymetler Hesabı
, 913 Kişilere Ait Menkul Kıymet Emanetleri Hesabı
, 920 Gider Taahhütleri Hesabı
, 921 Gider Taahhütleri Karşılığı Hesabı
, 930 Verilen Garantiler Hesabı
ve 931 Verilen Garantiler Karşılığı Hesabı.

Analitik Bütçe Tanımları

Bütçe tanımları ile gelecek faaliyet dönemi için gelir ve gider tahminleri yapılır, dönem içinde yapılan bu tahminlerin uygunluğu izlenir.

...