Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Panel
borderStyledashed

Senaryo ve Organizasyon Şeması


Senaryomuzda mobilya üretimi yapan bir firma bulunmaktadır. Bu firmaya ait organizasyon şeması aşağıdaki şekildedir.



Satınalma - Sipariş Departmanı



Satınalma Teklif Süreci (Teklif) tamamladıktan sonra Satınalma Teklif Süreci (Sipariş) süreci başlar. Teklif formundan sipariş formuna akış başlatıldığında gelecek alanlar eklenir. formunun içeriği (Firma, Talep No, Talep Eden, Özel Kod, Proje Kodu, İşyeri, Bölüm, Fabrika ve Ambar alanların veri kaynakları ve değişkenleri tanımlanır. ) sipariş formuna taşınır.  

Satınalma Şefi (Sipariş) kullanıcısı, siparişe dönüşecek teklifi inceler. Satınalma Şefi (Sipariş) sipariş oluşturabilir veya reddedebilir. Reddederse Satınalma Uzmanı ve Talep eden kullanıcıya bilgilendirme e-postası gönderilir. Sipariş tutarına göre,  Satınalma Şefi (Sipariş) siparişi oluşturursa,karar aktivite durumuna göre doğrudan siparişi oluşturabilir  ya da  "Satınalma MüdürüMüdürünün" veya "Genel MüdüreMüdürün" onay onayına gider. 

Fiyatlandırma karar aktivitesinden geçtiği durumda satınalma sipariş oluşturulur. Tiger'da Satınalma Teklif Süreci (Sipariş) oluşturma işlemi başarılı ise tedarikçiye e-posta gönderilir. Aktarım sırasında hata alınması durumunda akış Yönetici Hata Formu ile devam eder ve "Kurumsal Uygulama Danışmanı" kullanıcısına bildirim gönderilir.


Örnek senaryo Senaryo üzerinden işletilen akış örneğine ait video aşağıda bulunmaktadır.

Satınalma Teklif Süreci (Sipariş).mp4
Panel
borderStyledashed

Akış Dosyası (.xnm)

Aşağıdaki dosya indirilerek uygulamaya aktarılır. İçeri aktarma işleminin nasıl yapıldığına dair bilgi için Aktar bölümü incelenebilir. Satınalma Teklif sürecin son akış formudur. 

Satınalma Teklif Süreci (Sipariş).nxm
Panel
borderStyledashed

Form Şablonu

Satınalma Teklif Süreci (Sipariş) formu   için tasarlanan form şablon ekran görüntüsü aşağıdaki gibidir:

Expand
titleGörsel

Panel
borderStyledashed

Akış Şablonu

Satınalma Teklif Süreci (Sipariş)  formu için tasarlanan akış şablonu aşağıdaki gibidir:

Expand
titleGörsel

Panel
borderStyledashed

Konfigürasyon


Formda bulunan Veri kaynaklarında Firma, Proje, İşyeri, Bölüm, Ambar ve Özel Kod bilgileri teklif formundan sipariş formuna gelebilmesi için oluşturulur. Tiger bağlantısı için tasarım aracı üzerinden veritabanı bağlantısı oluşturuldu. Veri kaynaklarında varsayılan Firma öndeğeri "001" olarak belirlendi. Eğer firma Tiger ERP'de firma öndeğer bilgisi "001" den farklıysa veri kaynaklarından açılan alanların firma numarasını LG_<<Firma(001)>> olarak değiştirilir.



  Cari Mail: Satınalma siparişi oluşturulduktan sonra cari bilgileri okurokunur. Cari bilgileri okuması bilgilerinin okunması için veri kaynaklarında CariMail veri kaynağı oluşturulur. Sorgu kaynak tanımlaması yapılır. Son aşamada ilgili kullanıcılara e-posta gönderilir.



ERP entegrasyonu aşamasında başarısız olunması durumunda akış "Yönetici Hata Formu" ile devam edecektir. Bu forma portal üzerinden erişebilmek için yetkilendirme işlemi yapılmalıdır. Bu durum için yönetici hata formu → yetkilendirme → kullanıcı listesinden yetkili olacak kullanıcı seçilmelidir.



Tiger veritabanı ayarları SQL bağlantı listesi → Düzenle → Bağlantı Bilgileri üzerinden yapılabilir.




  • Rest Ayarları;

Satınalma Teklif Süreci (Talep) formu ile başlayan ve Satınalma Teklif Süreci (Sipariş) formu ile biten süreç desüreçte Tiger' a Satınalma Siparişi içerisine aktarılabilmesi adına yapılması gereken bir tanımlamadır.

Ayarlar servisi içerisinden LFlow Servis ayarları bölümünde Logo Rest Servis Ayarı gelir. Logo Rest servis ayarında Rest Servis adres bilgisi doldurulmalıdır. Kullanıcı adı ve şifresi girişinden sonra bağlantıyı sına ile bağlantı durumu görüntülenir.

En sonunda kaydet ile çıkış sağlanır.


Tip

Rest ayarları düzenlendikten sonra servisler (ajm,was,web, settings) restart edilmelidir. Bknz. Servis İşlemleri . Sonrasında tasarım aracı açılıp, akış içeri aktarılmalıdır.



  • Organizasyon ve Hiyerarşi Tanımlama;

Yönetici onay adımlarını sağlıklı bir şekilde yürütebilmek adına eğer hiyerarşi üzerinden yürütebilmek adına eğer sistemde tanımlı bir hiyerarşi yoksa; Genel Tanımlar->Organizasyon ve Hiyerarşi Tanımlama bölümünden kullanıcıların alt-üst ilişkileri tanımlanmalıdır.

Info
bknz: Organizasyon ve Hiyerarşi Tanımlama


...