Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Panel
borderStyledashed

Senaryo ve Organizasyon Şeması


Senaryomuzda mobilya üretimi yapan bir firma bulunmaktadır. Bu firmaya ait organizasyon şeması aşağıdaki şekildedir.




Üretim Departmanı



Talep sahibi rolündeki 'Üretim Şefi' kullanıcısı portal üzerinden “Satınalma Teklif Süreci (Talep)" bölümüne tıklayarak süreç başlatır. Gelen formda; Firma, Fiş No, Tarih, Kullanıcı Adı, İşyeri, Bölüm, Fabrika ve Ambar alanları ön değer olarak seçili gelir. Belge No, Özel Kod ve Proje alanları kullanıcı tarafından seçilir.Talep formu üst kısım için formu başlık alanları arasında için firma alanı dışında zorunlu alan yoktur.

Üretim Şefi, talep edilen malzemeler satır alanları için Malzeme Açıklama, Miktar, Birim (zorunlu alan), Birim Fiyat ve Termin Tarihi kayıt girişlerini tamamladıktan sonra "Üretim Müdürü" kullanıcısına onaya gönderir. Üretim Müdürü formu kontrol eder, bu aşamada kayıt üzerinde değişiklik talep edebilir, onaylayabilir veya reddedebilir. Reddettiğinde Üretim Şefine ret bilgilendirmesi gider. Üretim Ü retim Müdürü onay verdiği durumda, fiyat karar aktivitesine girmiyorsa Satınalma Teklif Süreci (Talep) toplam tutar kontrolüne göre süreç bir sonraki aşamaya, Satınalma Teklif Süreci (Teklif) 'e aktarılır . Eğer ki oluşturulan talep sürecinin fiyatlandırması yüksek ise öncelikle Fabrika Müdürüne ve fiyat daha yüksek ise Genel Müdüre onaya gider. En son aşamada onay dan geçilen süreç bir sonraki süreç olan Satınalma Teklif ya da Fabrika Müdürü ve Genel Müdür'e onaya gider. 

Satınalma Teflif Süreci (Teklif) ' e aktarılır.
Aktarım ne aktarım sırasında hata alınması durumunda akış "Kurumsal Uygulama Danışmanı" kullanıcısına gider ve tekrar dene ile teklif akışı başlatılır sorunlar giderildikten sonra akış sonraki aşamaya devam ettirilebilir.

Örnek senaryo üzerinden işletilen akış örneğine ait video aşağıda bulunmaktadır.

Satınalma Teklif Süreci (Talep).mp4
Panel
borderStyledashed

Akış Dosyası (.xnm)

Aşağıdaki dosya indirilerek uygulamaya  tasarım aracına aktarılır. İçeri aktarma işleminin nasıl yapıldığına dair bilgi için Aktar bölümü incelenebilir. Satınalma Teklif sürecin ilk akış formudur tasarımıdır.

Satınalma Teklif Süreci (Talep).nxm

...

Panel
borderStyledashed

Konfigürasyon


Formda bulunan Veri kaynaklarında Firma, Dönem, Proje, İşyeri, Bölüm, Ambar, Malzemeler, Döviz, Birim, Özel Kod ve Öndeğer bilgileri oluşturuldu. Tiger bağlantısı için tasarım aracı üzerinden veritabanı bağlantısı oluşturuldu. Veri kaynaklarında varsayılan Firma öndeğeri "001" olarak belirlendi. Eğer firma Tiger ERP'de firma öndeğer bilgisi "001" den farklıysa veri kaynaklarından açılan alanların firma numarasını LG_<<Firma(001)>> olarak değiştirilir.



Satınalma Teklif Süreci (Talep) formundaki bazı alanları, Satınalma Teklif Süreci (Teklif) formuna aktarılması gerekir. Bu alanlar bir sonraki alt iş akış formunu tetikler ve en son da Tiger satış sipariş'e bilgi olarak aktarmayı sağlar. Ayrıca tüm formlarda aktivite değişkenleri  ve veri kaynakları tanımlanır.



ERP entegrasyonu aşamasında başarısız olunması durumunda akış "Yönetici Hata Formu" ile devam edecektir. Bu forma portal üzerinden erişebilmek için yetkilendirme işlemi yapılmalıdır. Bu durum için yönetici hata formu → yetkilendirme → kullanıcı listesinden yetkili olacak kullanıcı seçilmelidir.



Tiger veritabanı ayarları SQL bağlantı listesi → Düzenle → Bağlantı Bilgileri üzerinden yapılabilir.


  • Rest Ayarları;

Satınalma Teklif Süreci (Talep) formu ile başlayan ve Satınalma Teklif Süreci (Sipariş) formu ile biten süreç de Tiger Satınalma Siparişi içerisine aktarılabilmesi adına yapılması gereken bir tanımlamadır.

Ayarlar servisi içerisinden LFlow Servis ayarları bölümünde Logo Rest Servis Ayarı gelir. Logo Rest servis ayarında Rest Servis adres bilgisi doldurulmalıdır. Kullanıcı adı ve şifresi girişinden sonra bağlantıyı sına ile bağlantı durumu görüntülenir.

En sonunda kaydet ile çıkış sağlanır.

Tip

Rest ayarları düzenlendikten sonra servisler (ajm,was,web, settings) restart edilmelidir. Bknz. Servis İşlemleri . Sonrasında tasarım aracı açılıp, akış içeri aktarılmalıdır.

Image Removed


  • Organizasyon ve Hiyerarşi Tanımlama;

Yönetici onay adımlarını sağlıklı bir şekilde yürütebilmek adına eğer sistemde tanımlı bir hiyerarşi yoksa; Genel Tanımlar->Organizasyon ve Hiyerarşi Tanımlama bölümünden kullanıcıların alt-üst ilişkileri tanımlanmalıdır.

Info
bknz: Organizasyon ve Hiyerarşi Tanımlama


...