Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Bireysel Emeklilik Tasarruf ve Yatırım Sistemi Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı, 01.Ocak.2017 tarihinde yürürlüğe girmek üzere TBMM Genel Kurulunda kabul edilerek, yasalaşmıştır.


Yasalaşan BES otomatik katılım uygulaması, işyeri bazlı özel emeklilik planlarına yönelik bir uygulamadır. Çalışanların otomatik olarak bir emeklilik planına dahil edilmesi ve ilgili kişilere belirli şartlar çerçevesinde plandan çıkma imkanı verilmesi esasına dayanmaktadır ve 45 yaş altı çalışanları kapsamaktadır.


BES otomatik katılım uygulaması şirket çalışan sayılarına bağlı ve kademeli olarak 2017 yılında uygulamaya alınmıştır. Genelge ve sistemle ilgili diğer bilgilere http://www.bireyselemeklilik.gov.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

Otomatik Katılım Kademeli Geçiş

TarihFirma Çalışan Sayısı
1.01.20171.000+
1.04.2017250-999
1.07.2017100-249
1.01.201850-99
1.06.201810-49
1.01.20195-9


Bu süreçle ilgili işverenin yükümlülükleri;

...

  • Çalışanları ile ilgili cayma, ara verme, katkı payı değişikliği gibi talepleri takip etmektir.

Tip
titleDİKKAT EDİLECEK NOKTALAR
  • Katkı payı tutarının tamamı çalışanın maaşından kesilecek bir ek kesinti olacaktır.
  • Katkı payı tutarı çalışanın ilgili dönemdeki SGK matrahının % 3 ünden az olamaz.
  • Örnek olarak Ocak ayı dönemi için 25'inde maaş yapıldı ve 30'unda çalışanların hesaplarına rakamlar aktarıldı ise, 31 ocak itibariyle kesilen katkı payları Bireysel Emeklilik şirketlerine aktarılmalıdır.
  • Katkı payı tutarlarının virgülden sonraki kısmı dikkate alınmaz.

...

45 yaş kontrolü "Bordro Parametreleri- İşyerinin Otomatik Katılım Giriş Tarihi" ve işe giriş tarihi dikkate alınarak hesaplanır.

Örneğin, işyerinin 01.04.2017 tarihinde sisteme dahil olduğunu varsayalım.

...

Kanun Parametresi Tanımlamaları:
Kanun parametrelerindeki SGK Matrah ve Oranları sekmesine "Otomatik Katılım Minimum Oranı" alanı eklenmiştir.
Bu alan 4.41.01.00 versiyona geçildikten sonra öndeğer 3 olarak gelmektedir.
Bireysel Emeklilik Otomatik Katılım Kayıtları ekranındaki katkı payı tutarı/oranı alanına girilen tutar bilgisi, bu alandaki oran bilgisinden daha küçük değer girilen personeller için kanun parametrelerindeki minimum oran üzerinden kesinti yapılacaktır.

Puantaj Öndeğeri Tanımlamaları:
Puantaj öndeğerlerine P755 (P_Otomatik Katılım Tutarı) parametresi eklenmiştir.Bu parametrenin
ilgili otomatik bireysel emeklilik kesintisi tanımının yapıldığı ek kesinti satırında tutar alanına tanımlanması gerekmektedir.



Bu parametre personelin katkı payı oranı ile SGK matrahının çarpımını veya tutar seçilmiş ise tutarı puantaja getirir. Puantajda hesaplanan tutar SGK Matrahı * Otomatik Katılım Minimum Oranı (0,03) değerinden daha küçük olamaz. Daha küçük bir değer hesaplanıyor ise bu çarpımın sonucu puantaja getirilir.

Örnek verecek olursak eğer personelin puantajında SGK matrah tutarı 2000 TL ise en az ödeyeceği katkı payı tutarı 60 TL olmalıdır.Bireysel Emeklilik Otomatik Ödeme Kayıtları ekranında ilgili personel için tutar olarak 50 TL tanımlanmış olsa dahi hesaplanan katkı payı tutarı 60 TL olacaktır.

Maaş dönemdeki puantajlar eklendikten sonra son olarak aşağıda örneği görülen puantaj öndeğeri uygulanmalıdır.




Puantaj Kartı Üret İşlemi İle Katkı Payı Hesaplatılması
Puantaj kartı üret işlemi ile birden çok öndeğer seçimi yapılabilir ve bu öndeğer tanımlamaları seçim sırasına göre maaş hesaplamasında kullanılabilmektedir.Bu özellik kullanılarak tek bir puantaj kartı üret işlemi ile hem maaş hesaplanabilir hem de hesaplanan maaşa göre katkı payı hesaplatılabilir.

...

Sisteme dahil olunan ilk ay mevcut personeller için bireysel emeklilik firmasında henüz bir sözleşme olmadığından BordroPlus programında oluşturulan sorgulama dosyasında Sözleşme Durumu bilgisi "Yeni Giriş" şeklinde oluşacaktır.
Bordroplus programı tarafından oluşturulan sorgulama dosyasında sözleşme durumu bilgisi "Yeni Giriş" olan personellerin sözleşmeleri bireysel emeklilik firması tarafından otomatik olarak oluşturulur.
Bireysel emeklilik firmasından gelen Yanıt Sözleşme Durumu ile
programdan gönderilen sözleşme durumu bilgisi farklılık arzediyorsa, program tarafında güncellemeler manuel olarak yapılmalıdır.Örnek olarak "Sözleşme Durumu" bilgisi "Mevcut Çalışan" olarak görünen katılımcı için bireysel emeklilik firmasından gelen "Yanıt Sözleşme Durumu" bilgisi "Cayma" ise BordroPlus ürününde Bireysel Emeklilik Otomatik Katılım Kayıtları ekranında Bitiş Nedeni bilgisi Cayma olarak güncellenmelidir.Ayrıca katılımcının puantaj kartında bes katkı payı tutarı hesaplanmış ise bu tutar silinmelidir.

...

Anadolu Hayat Emeklilik Otomatik Katılım Entegrasyon Modülü
Bordro Plus 4.45.01.00 versiyonu itibariyle Anadolu Hayat Emeklilik Otomatik Katılım Entegrasyon Modülü kullanıma sunulmuştur. Anadolu Hayat Emeklilik Otomatik Katılım Entegrasyon Modülü ile çalışan (katılımcı) Durum Sorgulama ve Katkı Payı Tutarı Aktarımı yapabilirsiniz.
Çalışan Durum Sorgulama işlemi ile Anadolu Hayat Emeklilik sisteminden cayma ya da çıkış talebinde bulunan ancak bilgisini İnsan Kaynakları Departmanı ile paylaşmayan personellerinizin güncel durumunu sorgulayabilir, işe yeni giren, ara veren veya işten ayrılan personellerinizin bilgilerini Anadolu Hayat Emeklilik ile paylaşabilirsiniz.
Katkı Payı Aktarımı işlemi ile personellerinizin puantaj kartlarını sisteme ekleyip, katkı payı hesaplama işlemini yaptıktan sonra tahakkuk listesi üzerinden tahsilat dosyanızı Anadolu Hayat Emeklilik ile paylaşabilirsiniz.

Bordro Plus Ürününde Yapılması Gerekenler;
Ayarlar/Genel Tanımlar başlığı altındaki "Bireysel Emeklilik Sözleşme Tanımları" bölümünden Anadolu Hayat Emeklilik için gerekli bilgilerin eksiksiz ve hatasız girilmesi gerekmektedir.Anadolu Hayat için gerekli olan bilgiler şu şekildedir:

Kodu: 001
Açıklaması: Anadolu Hayat
Başlangıç Tarihi: Firmanızın Otomatik Katılım kapsamına alınma tarihidir.
Bitiş Tarihi: Firmanızın Otomatik Katılım kapsamı bitiş tarihidir. Şu anda bitiş tarihi bulunmadığı için 31.12.2020 ileri tarihi girilebilir.
Sözleşme Numarası: Anadolu Hayat Emeklilik ile imzalanan sözleşmedeki numaradır.
Bireysel Emeklilik Firma İsmi: Seçenekler arasından Anadolu Hayat seçilmelidir.
Uygulama Anahtarı: Portalden bu bilginin alınabilmesi için yapılması gerekenler Anadolu Hayat Uygulama Anahtarı(secret) alımı dokümanda açıklanmıştır.
Sorgulama Servisi: https://api.anadoluhayat.com.tr/api
Oturum Açma Servisi Adresi: https://api.anadoluhayat.com.tr/api/token
Kullanıcı Kodu: Anadolu Hayat tarafından firmaya sms ile iletilen ftp kullanıcı adıdır.
Kullanıcı Şifresi: Anadolu Hayat tarafından firmaya sms ile iletilen ftp kullanıcı şifresidir.
Maaş Ödeme Günü: Kurumunuzun çalışanlarına fiili olarak maaş ödeme günüdür. Bu günün resmi tatillere ya da haftasonuna denk gelmesi durumlarında değişkenlik gösterebilmesi nedeniyle tahakkuk listesi raporuna "maaş ödeme günü" filtresi eklenmiştir ve burada girilen değer entegrasyon dosyalarında iletilmektedir.


Statü Sorgulama ve Tahsilat İşlemleri
Personellere ait bireysel emeklilik işlemlerinde yapılması gereken sorgulama ve tahsilat işlemleri için puantaj hesaplamaları yapıldıktan sonra Tahakkuk Listesi alınarak sırası ile Sorgulama ve Tahsilat dosyası oluşturulmalıdır. Kurumların vergi numaraları farklı ise her kurum için ayrı ayrı rapor alınmalıdır. Bu kapsamda Tahakkuk Listesi'ne Otomatik Katılım Başlığı altında "Dosya Adı","Otomatik Katılım Tahsilat Dosyası Oluşturma" ve "Tahsilat Tipi" filtreleri eklenmiştir.

Dosya Adı : Sorgulama ve Tahsilat işlemleri için veritabanına eklenecek olan dosyanın adı yazılmalıdır.
Otomatik Katılım Tahsilat Dosyası Oluşturma: Hayır,Tahsilat ve Sorgulama seçenekleri mevcuttur.
"Hayır" seçeneği ile veritabanına herhangi bir dosya bilgisi eklenmeyecektir.
"Sorgulama" seçeneği ile rapor alındığında veri tabanındaki LH_XXX_AIPINSFIRMDATA tablosuna DATATYPE değeri "0" olan bir satır eklenir.
"Tahsilat" seçeneği ile rapor alındığında ise LH_XXX_AIPINSFIRMDATA tablosuna DATATYPE değeri "1" olan bir satır eklenecektir.Öncelikle sorgulama sonrasında da tahsilat işlemleri yapılmalıdır.

...


Tahsilat Tipi : Tahakkuk Listesi'nde Otomatik Katılım Tahsilat Dosyası Oluşturma filtresi ile beraber çalışmaktadır.Bu filtrede seçenek olarak "Tahsilat" belirlenmiş ise "Tahsilat Tipi" olarak "Katkı" seçeneği işaretlendiğinde personellerin o aydaki ilk puantajlarına göre ödenecek BES katkı payı tutarları bildirilmektedir. "Ek Katkı" seçeneği ise personele ödenen ikramiye veya benzeri yapılan bir ödeme sonucu oluşan ara dönemle yapılanın puantajının BES katkı payı tutarı anlamına gelmektedir.

...

Tahsilat ve Sorgulama işlemleri sonucu veritabanında oluşan dosyaların bireysel emeklilik firmalarına gönderilmesi işlemi programda Bordro/İşlemler/Bireysel Emeklilik Veri Aktarımı seçeneği ile yapılmaktadır.



Bu menüye girmek için Ayarlar/Genel Tanımlar/Bireysel Emeklilik Sözleşme Tanımları'nda Anadolu Hayat Emeklilik için gerekli bilgiler eksiksiz olarak girilmelidir. Eğer eksik bilgi var ise "Bireysel Emeklilik Sözleşmesi Bağlantı Bilgileri Tanımlanmalıdır" uyarısı alınacaktır.

Bireysel Emeklilik Veri Aktarımı seçeneğine tıklandığında LogoBES.exe dosyası çalışarak ikinci bir ekran açılacaktır. İlgili ekranda Dönem , Dosya Adı , Dosya Tipi , Katkı Tipi , Firma Bilgisi , Durum gibi üst bölümde bulunan filtreler kullanılarak "Sorgula" butonuna tıklandığında veritabanında daha öncesinde oluşturulmuş olan uygun dosyalar listelenebilir.

Sonrasında Anadolu Hayat Emeklilik firmasına gönderilmek istenen dosya satırlarında "Katılımcılar" butonuna basıldığında dosya içerisindeki personeller listelenir.Sorgulama dosyasına ait "Katılımcılar" ekranında katkı payı bilgileri listelenmemektedir.

Dosya ile ilgili kontroller tamamlandıktan sonra Gönder butonuna tıklanarak sorgulama dosyası Anadolu Hayat Emeklilik'e iletilir.Bu işlemden sonra hemen yanında bulunan Refresh/Yenile butonu aktif hale gelecektir.Yenile butonuna tıklandığında Anadolu Hayat Emeklilik'ten sorgulamaya cevap olarak herhangi bir yanıt geldiyse ilgili dosya satırında yanıt tarihi kolonu dolu hale gelir ve "Katılımcılar" butonundan gelen sonuçlar listelenebilir.
Sisteme dahil olunan ilk ay mevcut personeller için bireysel emeklilik firmasında henüz bir sözleşme olmadığından BordroPlus programında oluşturulan sorgulama dosyasında Sözleşme Durumu bilgisi "Yeni Giriş" şeklinde oluşacaktır.
Bordroplus programı tarafından oluşturulan sorgulama dosyasında sözleşme durumu bilgisi "Yeni Giriş" olan personellerin sözleşmeleri bireysel emeklilik firması tarafından otomatik olarak oluşturulur.

Anadolu Hayat Emeklilik'ten Gelen Yanıt Sözleşme Durumu Açıklamaları
Pasif: Katkı payı ödenmemiş ya da henüz hesaba intikal etmemiş dolayısıyla yürürlüğe girmemiş hesaptır.
Aktif: Ödenen katkı payı hesaba geçmiş yani yürürlüğe girmiş hesaptır.
Ara Verme: Aktif ancak ödemeye belli bir süre için (otomatik katılım hesaplarında en fazla 3 ay) ara verme talimatı girilmiş hesaptır.
Cayma: Otomatik katılım hesapları için belirlenen cayma süresi (bildirim tarihi yani hesabın yürürlüğe girmesini takip eden ilk iş günü + 60 gün) içinde sonlanmış hesaptır.
İşten Ayrılma: İşten ayrılan çalışanlara ait otomatik katılım hesaplarında çalışma durumu işten ayrılma olarak güncellenir.
Ücretsiz İzin: Ücretsiz izin alan çalışanlara ait otomatik katılım hesaplarında çalışma durumu
ücretsiz izin olarak güncellenir.

Bireysel emeklilik firmasından gelen Yanıt Sözleşme Durumu ile programdan gönderilen sözleşme durumu bilgisi farklılık arzediyorsa, program tarafında güncellemeler manuel olarak yapılmalıdır
Örnek olarak "Sözleşme Durumu" bilgisi "Mevcut Çalışan" olarak görünen katılımcı için Anadolu Hayat Emeklilik firmasından gelen "Yanıt Sözleşme Durumu" bilgisi "Cayma" ise BordroPlus ürününde Bireysel Emeklilik Otomatik Katılım Kayıtları ekranında Bitiş Nedeni bilgisi Cayma olarak güncellenmelidir.Ayrıca katılımcının puantaj kartında bes katkı payı tutarı hesaplanmış ise bu tutar silinmelidir.

...



Sorgulama işlemi sonrasında Tahakkuk Listesi aracılığı ile tahsilat dosyası oluşturulup "Bireysel Emeklilik Veri Aktarımı" menüsü ile veritabanında oluşan tahsilat dosya bilgileri, "Katılımcılar" ekranından kontroller yapılarak gönderilebilmektedir.


Tahsilat dosyası Anadolu Hayat Emeklilik tarafından onaylanmadı ise Tahsilat statüsü "Tahsilat İşlenmiştir" olarak görünmektedir.
Tahsilat dosyasına karşılık olarak Anadolu Hayat Emeklilik firmasından gelen cevap dosyasında tahsilatlar onaylanmış ise "Katılımcılar" ekranı kontrol edildiğinde "Tahsilat Statüsü" kolonu "Tahsilat Onaylanmıştır" olarak görünecektir.







LogoBES ekranında listelenen Sorgulama,Katkı ve Ek Katkı dosyaları sağ tuş – Gönderim/Yanıt Dosya İndir seçeneği ile json formatında kaydedilebilmektedir.



Anadolu Hayat Emeklilik Entegrasyonu İşleminde Karşılaşılabilecek Hata Mesajları;

  • "Cayma talepleri işveren tarafından verilemez": Cayma talepleri işveren tarafından değil katılımcı yani çalışan tarafından alındığı için bu istek karşılanamamaktadır.
  • "Verilen Grup Sözleşme, TC Kimlik ve SGK İşyeri Numaralarına göre sistemde uygun bir poliçe kaydı bulunamamıştır": Gönderilen istek için sistemde ilgili hesap bulunamamıştır.
  • "TC Kimlik Numarası Belirtilen Grup Sözleşmesi içerisinde yer almamaktadır.": Gönderilen istek için sistemde ilgili hesap bulunamamıştır.
  • "SGK İşyeri Numarası Dolu İken Birden Fazla Sözleşme Bilgisi Olmamalıdır": Aynı Sgk No ve Aynı TCKN için aynı grup sözleşme altında aktif birden fazla hesap bulunması durumunda alınan hata mesajıdır.
  • "ORA-20999: KPS data is with different Name or Birth Date XXXX / GG-AA-YYYY": Kimlik paylaşım sisteminden (KPS) dönen doğum tarihi ya da isim uyuşmazlığı hata mesajıdır.
  • "ORA-20999: Girmiş olduğunuz bilgiler Kimlik Paylaşım Sistemi (KPS) kayıtları ile uyuşmadığından kişi yaratmaya izin verilmemektedir.": Kimlik paylaşım sistemi servisi hatası
  • "ORA-20999: Kişi ID', 'Doğum Tarihi' ve 'Baba Adı' alanları zorunludur. - ENG: PID, BIRTH_DATE and FATHER_NAME are mandatory.": TCKN, Doğum tarihi veya Baba adı için kimlik paylaşım sisteminden (KPS) dönen zorunlu alan eksikliği hata mesajıdır.
  • "ORA-20999: At least one address is required.": Adres eksikliğinde kimlik paylaşım sisteminden (KPS) dönen hata mesajıdır.
  • "ORA-20999: Müşteri tanımlaması için, en az bir geçerli adresin kayıtlı olması zorunludur.": Kimlik paylaşım sisteminden (KPS) geçersiz adres için dönen hata mesajıdır.
  • "ORA-20999: Cannot get KPS address data!": Kimlik paylaşım sisteminde (KPS) adres bulunamaması durumunda dönen hata mesajıdır.
  • "ORA-20999: Failed to get message from inbound queue. Timeout expired, Message ID = Failed to get message from inbound queue. Timeout expired, Message ID = XXXX": Serviste hata oluşması durumunda alınan mesajdır.
  • "ORA-20999: Wrong phone number - should be 10 digits.": Telefon numarası hane sayısı nedeniyle alınan hata mesajıdır.
  • "ORA-20999: Telefon numarası yanlış - 10 hane olmalı. - ENG: Wrong phone number - should be 10 digits.": Telefon numarası hane sayısı nedeniyle alınan hata mesajıdır.
  • "ORA-20999: Katılımcı, işveren kurumda çalışmaya başladığı tarih itibarıyla 45 yaşının üzerindedir.": Otomatik katılım sistemine mevzuat kapsamında yaş nedeniyle dahil olamayacak çalışanlar için alınan hata mesajıdır.


Alianz Otomatik Katılım Entegrasyon Modülü

Bordro Plus 4.49.00.00 versiyonu itibariyle Alianz Otomatik Katılım Entegrasyon Modülü kullanıma sunulmuştur. Alianz Otomatik Katılım Entegrasyon Modülü ile girişte toplu hesap açılışı,yeni işe girişlerde hesap açılışı ve güncel durum sorgulama ,katkı payı aktarımı yapılabilmektedir.
Çalışan Durum Sorgulama işlemi ile Alianz sisteminden cayma ya da çıkış talebinde bulunan ancak bilgisini İnsan Kaynakları Departmanı ile paylaşmayan personellerinizin güncel durumunu sorgulayabilir, işe yeni giren, ara veren veya işten ayrılan personellerinizin bilgilerini Alianz Yaşam ve Emeklilik ile paylaşabilirsiniz.
Katkı Payı Aktarımı işlemi ile personellerinizin puantaj kartlarını sisteme ekleyip, katkı payı hesaplama işlemini yaptıktan sonra tahakkuk listesi üzerinden tahsilat dosyanızı Alianz Yaşam ve Emeklilik ile paylaşabilirsiniz.


Bordro Plus Ürününde Yapılması Gerekenler;
Ayarlar/Genel Tanımlar başlığı altındaki "Bireysel Emeklilik Sözleşme Tanımları" bölümünden Alianz Yaşam ve Emeklilik için gerekli bilgilerin eksiksiz ve hatasız girilmesi gerekmektedir Alianz Yaşam ve Emeklilik için gerekli olan bilgiler şu şekildedir:


Başlangıç Tarihi: Firmanızın Otomatik Katılım kapsamına alınma tarihidir.
Bitiş Tarihi: Firmanızın Otomatik Katılım kapsamı bitiş tarihidir. Şu anda bitiş tarihi bulunmadığı için 31.12.2020 gibi ileri bir tarih girilebilir.
Sözleşme Numarası: Alianz ile imzalanan sözleşmedeki numaradır.
Bireysel Emeklilik Firma İsmi: Seçenekler arasından Alianz seçilmelidir.Bu seçime bağlı olarak uygulama anahtarı Sorgulama servisi adresi ve oturum açma servisi adresi bilgileri otomatik olarak sözleşme tanımına gelecektir
Uygulama Anahtarı: XT4NL2FXZU1R6QV0ITYV77CNX4BZ
Sorgulama Servisi: http://digitall.allianz.com.tr/OnewebAutoEnrollment/logo-rest/
Oturum Açma Servisi: http://digitall.allianz.com.tr/OnewebAutoEnrollment/logo-rest/login
Kullanıcı Kodu: Müşterinin Alianz'dan aldığı Alianz kurumsal sitesine bağlandığı kullanıcı kodu
Kullanıcı Şifresi: Alianz kurumsal siteye bağlandığı şifresi
Maaş Ödeme Günü: Kurumunuzun çalışanlarına fiili olarak maaş ödeme günüdür. Bu günün resmi tatillere ya da haftasonuna denk gelmesi durumlarında değişkenlik gösterebilmesi nedeniyle tahakkuk listesi raporuna "maaş ödeme günü" filtresi eklenmiştir ve burada girilen değer entegrasyon dosyalarında iletilmektedir.

Uygulama anahtarı , Oturum Açma Servisi Adresi ve Sorgulama Servisi Adresi Alianz entegresyonu için girilmesi gereken sabit bilgiler olup Kullanıcı kodu ve Şifresi alanı müşteri bazında farklılık göstermektedir.

Statü Sorgulama ve Tahsilat İşlemleri
Personellere ait bireysel emeklilik işlemlerinde yapılması gereken sorgulama ve tahsilat işlemleri için puantaj hesaplamaları yapıldıktan sonra Tahakkuk Listesi alınarak sırası ile Sorgulama ve Tahsilat dosyası oluşturulmalıdır. Kurumların vergi numaraları farklı ise her kurum için ayrı ayrı rapor alınmalıdır. Bu kapsamda Tahakkuk Listesi'ne Otomatik Katılım Başlığı altında "Dosya Adı","Otomatik Katılım Tahsilat Dosyası Oluşturma" ve "Tahsilat Tipi" filtreleri eklenmiştir.

Dosya Adı : Sorgulama ve Tahsilat işlemleri için veritabanına eklenecek olan dosyanın adı yazılmalıdır
Otomatik Katılım Tahsilat Dosyası Oluşturma: Hayır,Tahsilat ve Sorgulama seçenekleri mevcuttur.
"Hayır" seçeneği ile veritabanına herhangi bir dosya bilgisi eklenmeyecektir.
"Sorgulama" seçeneği ile rapor alındığında veri tabanındaki LH_XXX_AIPINSFIRMDATA tablosuna DATATYPE değeri "0" olan bir satır eklenir.
"Tahsilat" seçeneği ile rapor alındığında ise LH_XXX_AIPINSFIRMDATA tablosuna DATATYPE değeri "1" olan bir satır eklenecektir.Öncelikle sorgulama sonrasında da tahsilat işlemleri yapılmalıdır.

...


Info

Dosya Adı belirtilmez ise LH_XXX_AIPINSFIRMDATA tablosuna satır eklenmeyecektir. Tahsilat filtresi verilerek alınan rapordaki verilerin, sorgulama filtresi verilerek alınan rapor ile çakışmaması için rapor alınırken verilen dosya adının farklı olması gerekmektedir. Aynı dosya adı verilmesi durumunda kullanıcıya uyarı verilerek tahsilat dosyası verileri "LH_xxx_AIPINSFIRMDATA" tablosundaki sorgulama satırının üzerine yazılmaktadır.

Tahsilat Tipi : Tahakkuk Listesi'nde Otomatik Katılım Tahsilat Dosyası Oluşturma filtresi ile beraber çalışmaktadır.Bu filtrede seçenek olarak "Tahsilat" belirlenmiş ise "Tahsilat Tipi" olarak "Katkı" seçeneği işaretlendiğinde personellerin o aydaki ilk puantajlarına göre ödenecek BES katkı payı tutarları bildirilmektedir. "Ek Katkı" seçeneği ise personele ödenen ikramiye veya benzeri yapılan bir ödeme sonucu oluşan ara dönemle yapılanın puantajının BES katkı payı tutarı anlamına gelmektedir.

Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar :

...



Gelen yanıt dosyası "Katılımcılar" ekranından kontrol edildiğinde sorun yaşanmayan personeller için Tahsilat Statüsü "Kayıt Başarılı" Olarak listelenecektir.
LogoBES ekranında listelenen Sorgulama,Katkı ve Ek Katkı dosyaları sağ tuş – Gönderim/Yanıt Dosya İndir seçeneği ile json formatında kaydedilebilmektedir.