Finansman Raporu, Finans Bölümü'nde Raporlar/Cari menüsünün altında yer alır. Finansman Raporu; programın entegre bölümlerinden oluşturulan bilgiler birleştirilerek şirketin finansman durumunun detaylı olarak görülmesini sağlayan rapordur. Raporda günlük, haftalık veya aylık olarak cari hesaplar kontrol edilir ve yaşlandırma mantığı ile tahsilat veya ödemelerin dökümü, senet, çek tahsilat ve ödemeler ile teslim edilmemiş siparişler bulunur. Finansman raporundaki bilgiler ile belli dönemlere ait ödeme ve tahsilatlar planlanabilir. Finansman Raporu; Genel Kısıtlar, Ön Sorgulama, Kısıt, Ölçekleme ve Yazıcı Seçenekleri sekmelerinden oluşur.

Genel Kısıtlar

Finansman Raporu Genel Kısıtlar sekmesinde yer alan alanlar ve içerdiği bilgiler şunlardır:

Finansman Raporu Ekranı

Tarih Aralığı

Finansman raporunda baz alınacak vade tarih aralığının belirlendiği alandır. Vadesi bu tarih aralığında olan cari, senet/çek ve sipariş kayıtları rapora dahil edilir.

Şubeler DahilŞubelerden girilen bilgilerin finansman raporuna dahil edilmesi istendiğinde işaretlenmesi gereken seçenektir. Böylece, oluşan finansman bilgileri tüm şubeleri kapsar. Merkez ve şubelerin ayrı finansman raporları alınacaksa bu alanın işaretlenmemesi gerekir. Şubelere (1 numaralı şube, 2 numaralı şube gibi) ait raporun şubelere geçilerek alınması gerekir.

Analiz Yapılsın

Verilecek kıstaslar doğrultusunda, raporun listelenmeye hazır hale gelmesi için işaretlenmesi gereken seçenektir. Eğer tarih aralığı, rapora dahil edilecek modül bilgileri (kasa, müşteri çekleri, satıcı siparişi v.s), şubelerin dahil edilmesi gibi alanlarda değişiklik yapılırsa, analizin tekrar yaptırılması gerekir. Bunun dışında rapor tipinde (genel, detaylı1, detaylı2, günlük, haftalık, aylık) bir değişiklik yapıldığında, analizin tekrar çalıştırılması gerekmez. Tip değişikliği yapıldığında raporun döküm şekli değişir.

Kayıtlar Üzerinde Düzeltme Yapılsın

Rapor sonuçlarına müdahale edilmesi istendiğinde işaretlenmesi gereken seçenektir. Böylece, finansman raporunun bilgileri kullanıcıların müdahale etmesine uygun şekilde ekranda listelenir. Listelenen bilgiler üzerinde kullanıcılar değişiklik yapabilir ve yeni kayıtlar girebilir. Eğer rapor bilgileri üzerinde bir değişiklik yapılmayacaksa seçeneği işaretlemeye gerek yoktur. Böylece, kullanıcıların düzenleme yapacağı ekran değil, rapor bilgileri listelenir.

Banka Kısıt Seçimi (Grup Kodu, Kod-1, Kod-2)

Bankalara ve cari hesaplara ait finansal durumun ayrı ayrı izlenmesi için cari hesap ve banka hesabı ayrımının yapılması gerekir. Banka Modülü kullanılmıyorsa ve bankalar cari hesap kartı olarak takip ediliyorsa, müşteri ve satıcılara ait cari hesaplar ile bankalara ait cari hesapların ayrımı bu alandan yapılır. Bu ayrımın firmalar tarafından Grup Kodu, Kod-1/Kod-2 alanlarında yapılması gerekir. Bankalar için açılan cari  hesap kartlarında vade tarih aralığı dikkate alınmaz. Bankaların son durumu nakit olarak düşünülür ve bu şekilde listelenir. Banka bilgileri, raporun en üstünde 01/01/1980 tarihi ile listelenir. Bu nedenle bankaların diğer cari hesaplardan ayrılması için hangi alanın kullanıldığı belirtilir.

Banka Maskesi

Banka kısıt seçiminde belirlenen seçenek için maske girilen alandır.

Örneğin: Tüm bankaların cari hesap kartlarında grup kodu kullanılmış ve her birinin grup kodu alanlarına "BANKA" kelimesinin girildiği varsayıldığında; Banka Kısıt seçeneğinde grup kodu girilir ve maske olarak her birinde ortak olan "BANKA" kelimesi girilir. Bu alana girilen maske ile cari hesap kartlarında girilen bilginin birebir aynı olması gerekir. Yani, eğer grup kodunda BANKA01, BANKA02 veya BANKAYKB girilen cari hesap kartları varsa, bunlar raporda banka olarak değerlendirilmez.

Kasa

Kasadaki nakdin finansman raporuna dahil edilmesi istendiğinde işaretlenmesi gereken seçenektir. Kasa bakiyesi raporun en üstünde 01/01/1980 tarihi ile listelenir.

Borç Çeki/Borç Senedi

Raporda, borç çeki veya senetlerinin ödeme tarihlerine göre listelenmesi için işaretlenmesi gereken seçenektir.

Müşteri Çeki/Müşteri Senedi

Raporda, müşteri çeki veya senetlerinin ödeme tarihlerine göre listelenmesi için işaretlenmesi gereken seçenektir.

Müşteri Siparişi/Satıcı Siparişi

Raporda, henüz teslim edilmemiş müşteri veya satıcı siparişlerinin listelenmesi için işaretlenmesi gereken seçenektir. Kapatılan siparişler rapora dahil edilmez (Fatura → İşlemler → Sipariş İşlemleri → Sipariş Açma/Kapama).

Raporlarda listelenen siparişlerde, siparişlerin ödeme tarihleri baz alınır.

Cari Borç/Cari Alacak

Vade tarihlerine göre müşteri veya satıcılara ait ödeme ve tahsilatların listelenmesi için işaretlenmesi gereken seçenektir. Cari hesapların borç veya alacakları listelenirken cari hesapların "Hesap Tipi" dikkate alınır. Yani, eğer cari hesap kartında "Yaşlandırma" seçeneği işaretlenmişse, vade tarihlerine göre yaşlandırma yapılarak listelenir. Cari hesap kartında "Özel Hesap Kapatma" seçeneği işaretlenmişse, bu tür cari hesapların özel hesap kapatma tablosundaki kapatılmış tutarları, cari hareket kayıtlarındaki ilgili borç/alacak tutarlarına yedirilerek kalan tutarlar listelenir.

Öz. Tahsil/Tediye

Finansman raporu, “Kayıtlar Üzerinde Düzeltme Yapılsın” alanı işaretlenerek alındığında, kullanıcılar kayıtlarda değişiklik ve/veya ekleme yapabilir. Bu tür düzenlemelerin listelenmesi için işaretlenmesi gereken seçenektir.

Genel/Detaylı1/Detaylı2

Raporun hazırlanış şeklinin belirlendiği alandır. Rapor bu alanda "Genel" seçilerek hazırlandığında, gün, hafta, ay seçimine göre tarih bazında açıklamalarıyla birlikte tahsil, tediye ve bakiye başlıkları altında listelenir. Genel alınan raporla; günlük, aylık veya haftalık tahsilatlar, ödemeler ve sonucunda oluşan bakiyeler izlenebilir.

Raporda "Detaylı1" seçeneği işaretlendiğinde; gün, hafta veya ay seçimi yapılmaz ve rapor otomatik olarak günlük hazırlanır. Böylece, gün bazında tip detayı ile gerçek tahsilat, gerçek tediye, döviz bilgileri, değişiklik tutarları ve bakiye bilgisi listelenir. “Kayıtlar Üzerinde Düzeltme Yapılsın” seçeneği işaretlenerek listede bazı değişiklikler yapılabilir. "Detaylı1" seçeneği ile rapor alındığında gerçek tutarlar ve değiştirilen tutarlar listelenebilir.

Raporda "Detaylı2" seçeneği işaretlendiğinde; günlük, haftalık veya aylık olarak tarih bazında daha detaylı bir finansman raporu alınır. Böylece, banka, kasa, müşteri çeki (Tahsil), müşteri çeki (Teminat), müşteri çeki (portföy), müşteri senedi (Tahsil), müşteri senedi (Teminat), müşteri çeki (portföy), cari borç, müşteri siparişi, özel tahsil, borç çeki, borç senedi, satıcı siparişi, cari alacak, özel tediye ve bakiye bilgileri ayrı ayrı görülebilir.

Günlük/Haftalık/Aylık

Raporun hangi tarih periyotta alınacağı ile ilgili seçim yapılan alandır. "Günlük" seçeneği seçildiğinde, her bir tarih değişimi ayrı ayrı listelenir. Aşağıda yer alan örnek ekran, "Genel" ve "Günlük" seçeneği işaretlenerek alınan rapor ekranıdır.

"Haftalık" seçeneği seçildiğinde, rapor hafta numaraları ile listelenir. Aşağıda yer alan örnek ekran, "Genel" ve "Haftalık" seçeneği işaretlenerek alınan rapor ekranıdır.

 

"Aylık" seçeneği seçildiğinde, rapor ay ay listelenir. Aşağıda yer alan örnek ekran, "Genel" ve "Aylık" seçeneği işaretlenerek alınan rapor ekranıdır.

Proje Kodu Kırılımı

"Proje Kodu Takibi" uygulamasının kullanıldığı durumlarda aktif hale gelen seçenektir. Raporda proje koduna göre kısıt verilmesi ve proje kodu bazında rapor alınması istendiğinde işaretlenmesi gereken seçenektir.

Proje Kodu Aralığı

Girilen aralıktaki proje koduna sahip olan cari hareketlerin, proje kodu bazında raporda listelenmesi için kullanılan alandır.

Plasiyer Kodu Aralığı

Yardımcı Programlar → Kayıt → Şirket-Şube Parametre Tanımları → “Plasiyer Uygulaması Var” parametresinin işaretlenerek plasiyer takibinin yapıldığı durumlarda kullanması gereken alandır. İhtiyaca göre kısıt, sıralama veya yazıcı seçenekleri de düzenlendikten sonra, rapor alma aşamasına geçilir. Eğer, “Kayıtlar Üzerinde Düzeltme Yapılsın” alanı işaretlenmişse, kullanıcıların müdahale edeceği aşağıdaki ekran görüntülenir.

Raporun üst kısmında, tarih bazında ve tip detayı ile bütün tahsil ve tediyeler listelenir. Alt kısımda ise, tip bazında kümülasyon yapılarak tutarlar listelenir. Kullanıcılar, tahsilat veya tediye rakamlarında bir değişiklik yapmak istiyorlarsa üst kısımda yapmalı. Böylece yapılan değişiklik ekranın altındaki alanda da otomatik olarak yapılır.

Listelenen bilgilere yeni tahsilatlar/tediyeler de girilebilir. Yapılan her değişiklik, ekranın altında tip bazında kümüle edilir. Bunun için tarih, açıklama ve değişiklik tutarının girilmesi ve girilen bilginin Özel Tahsil/Özel Tediye olduğunun belirtilmesi gerekir. Girilen özel tahsil/tediyeler bu bölümden silinemez. Tekrar rapor alınmak istendiğinde program “Özel Kayıtlar Silinsin Mi” sorusunu ekrana getirir ve onaylanırsa bu kayıtlar silinerek rapor listelenir. Kullanıcıların rapor düzenlemesi bittiğinde, Tamam  butonuna basılarak rapor alınır. Alınan rapor, yapılan değişiklikler dikkate alınarak listelenir.

Finansman raporu hangi şekilde alınırsa alınsın, hepsinde aynı formatta ikinci bir sayfa (sheet2) oluşur.

Bu bölümden, finansman raporundaki bilgilerin aylar bazında dağılımı, tip ve aylar bazında kümüle toplamları izlenebilir. Raporda yer alan "Önceki" sütunu, içinde bulunan cari yıldan daha öncesine ait bir bilgi varsa, bu bilgiyi gösterir. "Sonraki" sütunu ise, içinde bulunan cari yıldan daha sonrasına ait bir kayıt varsa, bu bilgiyi gösterir. Raporun altındaki "Gecikmiş Bakiye" alanında, raporun alındığı başlangıç tarihinden önceki ve içinde bulunulan cari yıldan önceki bilgilerin toplamını verir. "Sonraki Bakiye" ise raporun bitiş tarihinden sonraki aylar ile içinde bulunulan cari yıldan sonraki yıllara ait bilgilerin toplamını verir.

 Rapor

Finansman raporu için verilen kısıtlara göre Yukarıdaki alanlara girilen bilgiler doğrultusunda, rapor almak için kullanılan butondur. Butonun sağ tarafında yer alan aşağı ok tuşu, "Gelişmiş Rapor" seçeneğinin kullanılmasını sağlar. Kullanıcı, "Gelişmiş Rapor" seçeneği ile ekrana gelen tablo üzerinde hesaplama yapabilir. Bu seçenek sayesinde, 13684 satırın üstündeki raporlamaların da tek sayfa üzerinden raporlanması sağlanır. "Rapor" seçeneği Text Dosya, Excel Dosya, VTS Format, HTML kayıt türlerini desteklerken, "Gelişmiş Rapor" seçeneği Excel Workbook, Excel Template, Excel 97-2003 Workbook, Excel 97-2003 Template, Comma Delimited, Text Document, Web Page, XML Document, PDF Document kayıt türlerini destekler.

 Oku

Daha önceden saklanan kısıtların aynısının ekrana getirilmesini sağlayan butondur.

Oku butonu ile sadece "en son saklanan kısıtlar" ekrana getirilir.

 Sakla

Genel Kısıtlar ve Kısıt sayfalarında verilen kısıtlar ve işaretlenen tüm seçeneklerin saklanması için kullanılan butondur.

Finansman raporu için kısıt verildikten sonra bu butona basıldığında, onaylama ekranı görüntülenir. Onaylama ekranında "Evet" butonuna basılması ile belirlenen kısıtlar bir sonraki finansman raporu işleminde kullanılmak üzere saklanır.

 Yardım

Finansman raporu hakkında standart yardım bilgisi için kullanılan butondur.

 İptal

Finansman raporu için verilen kısıtların iptal edildiği butondur.

Ön Sorgulama

Finansman Raporu Ön Sorgulama sekmesinde yer alan alanlar ve içerdiği bilgiler şunlardır:

Finansman Raporu Ekranı
Cari Kodu Aralığı

Cariye ait başlangıç ve bitiş kodlarının rehber butonu yardımı ile seçilerek, genel borç/alacak dökümü için kısıt verilmesini sağlayan alandır.

Grup Kodu

Finansman raporu için grup kodu kısıdının verildiği alandır. Rehber butonu ile grup kodları arasından seçim yapılabilir.

Kod-1/2/3/4/5

Finansman raporu için daha önceden tanımlaması yapılan Kod-1/2/3/4/5 kısıdının verildiği alandır. Rehber butonu ile kodlar arasından seçim yapılabilir.

İlFinansman raporu için il kısıdının verildiği alandır.
İlçeFinansman raporu için ilçe kısıdının verildiği alandır.

 Rapor

Finansman raporu için verilen kısıtlara göre Yukarıdaki alanlara girilen bilgiler doğrultusunda, rapor almak için kullanılan butondur. Butonun sağ tarafında yer alan aşağı ok tuşu, "Gelişmiş Rapor" seçeneğinin kullanılmasını sağlar. Kullanıcı, "Gelişmiş Rapor" seçeneği ile ekrana gelen tablo üzerinde hesaplama yapabilir. Bu seçenek sayesinde, 13684 satırın üstündeki raporlamaların da tek sayfa üzerinden raporlanması sağlanır. "Rapor" seçeneği Text Dosya, Excel Dosya, VTS Format, HTML kayıt türlerini desteklerken, "Gelişmiş Rapor" seçeneği Excel Workbook, Excel Template, Excel 97-2003 Workbook, Excel 97-2003 Template, Comma Delimited, Text Document, Web Page, XML Document, PDF Document kayıt türlerini destekler.

 Oku

Daha önceden saklanan kısıtların aynısının ekrana getirilmesini sağlayan butondur.

Oku butonu ile sadece "en son saklanan kısıtlar" ekrana getirilir.

 Sakla

Genel Kısıtlar ve Kısıt sayfalarında verilen kısıtlar ve işaretlenen tüm seçeneklerin saklanması için kullanılan butondur.

Finansman raporu için kısıt verildikten sonra bu butona basıldığında, onaylama ekranı görüntülenir. Onaylama ekranında "Evet" butonuna basılması ile belirlenen kısıtlar bir sonraki finansman raporu işleminde kullanılmak üzere saklanır.

 Yardım

Finansman raporu hakkında standart yardım bilgisi için kullanılan butondur.

 İptal

Finansman raporu için verilen kısıtların iptal edildiği butondur.

Kısıt

Finansman Raporu Kısıt sekmesinde yer alan alanlar ve içerdiği bilgiler şunlardır:

Finansman Raporu Ekranı
Sahalar

Finansman raporu için kısıt verilmesi istenen alanlar yer alır. Ekle  butonu ile istenen alanlar "kısıt verilecek sahalar" kısmına eklenir.

Kısıt Verilecek Sahalar

Finansman raporu için kısıt verilen sahaların yer aldığı alandır. Çıkar  butonu ile istenmeyen alanlar çıkarılır.

Eşit, Küçük, Küçük veya Eşit, Büyük, Büyük veya Eşit, Arasında, Benziyor, Eşit Boş, Eşit Değil, İçinde Eşit Değil

Eşit; işaretlenen alanda belli bir sabit koşula göre liste alınması istendiğinde kullanılan seçenektir. Örneğin; Stok Kodu "001" olan stok için liste alınacaksa "Eşit" seçilerek <Tab> tuşu ile ilerlendiğinde sağ tarafa "001" girilir. Bu durumda, sadece "001" numaralı Stok Kodu için liste alınır.

Küçük; işaretlenen alanda belli bir değerden küçük olanlar koşuluna göre liste alınması istendiğinde kullanılan seçenektir. Örneğin; Stok Kodu "100" olan stok için liste alınacaksa "Küçük" seçilerek <Tab> tuşu ile ilerlendiğinde sağ tarafa "100" girilir. Bu durumda, "100'den küçük" numaralı Stok Kodu için liste alınır.

Küçük veya Eşit: işaretlenen alanda belli bir değere eşit veya küçük olanlar koşuluna göre liste alınması istendiğinde kullanılan seçenektir. Örneğin; Stok Kodu "100" olan stok için liste alınacaksa "Küçük veya Eşit" seçilerek <Tab> tuşu ile ilerlendiğinde sağ tarafa "100" girilir. Bu durumda,  "100 ve 100'den küçük" numaralı Stok Kodu için liste alınır.

Büyük; işaretlenen alanda belli bir değerden büyük olanlar koşuluna göre liste alınması istendiğinde kullanılan seçenektir. Örneğin; Stok Kodu "100" olan stok için liste alınacaksa "Büyük" seçilerek <Tab> tuşu ile ilerlendiğinde sağ tarafa "100" girilir. Bu durumda,  "100'den büyük" numaralı Stok Kodu için liste alınır.

Büyük veya Eşit; işaretlenen alanda belli bir değere eşit veya büyük olanlar koşuluna göre liste alınması istendiğinde kullanılan seçenektir. Örneğin; Stok Kodu "100" olan stok için liste alınacaksa "Büyük veya Eşit" seçilerek <Tab> tuşu ile ilerlendiğinde sağ tarafa "100" girilir. Bu durumda,  "100 ve 100'den büyük" numaralı Stok Kodu için liste alınır.

Arasında; seçilen alanla ilgili bir aralık tanımlanması istendiğinde kullanılması gereken seçenektir. Eğer belli bir başlangıç ve bitiş değeri arasında kalan değerlerle ilgili kısıt verilecekse kullanılması gereken seçenektir. Örneğin; Stok Kodu kıstasında, "Arasında" seçeneği seçilip <Tab> tuşu ile ilerlendiğinde sağ tarafa "100" ve yine <Tab> tuşu ile ilerlenerek altta bulunan alana "200" yazıldığı varsayılsın. Böylece stok kodu 100 ile 200 arasındaki stok kodları için liste alınır.

Benziyor; cari ile ilgili kayıt ararken cari hesabın ismi tam olarak bilinmiyorsa benziyor seçeneği kullanılır. Örneğin; cari hesabın isminin CANEL ya da CENEL olacağı düşünülüyorsa, bu seçeneği seçtikten sonra alanın sağ tarafındaki kayıt alanına "C_NEL" yazıldığında, raporda cari ismi "C" ile başlayan ikinci karakteri herhangi bir karakter olan fakat sonu "NEL" ile biten kayıtlar listelenir.

Eşit Boş; seçilen sahada hiçbir bilgi olmadığında kullanılan seçenektir. Bu seçenek alfanumerik sahalar için geçerlidir. Sıfırdan büyük veya sıfıra eşit bilgilerin aranması durumunda "Eşit", "Büyük Eşit", "Küçük Eşit" seçenekleri kullanılabilir.

Eşit Değil; raporda seçilen Eşit, Küçük ve Eşit, Büyük, Büyük ve Eşit, Arasında, Benziyor ve Eşit Boş seçeneklerindeki belirlemeler olumsuz (hariç) anlamını taşıyorsa "Eşit Değil" seçeneği işaretlenir. Örneğin; stok kodunda "Eşit" seçildiğinde ve "0101" kodu girildiği varsayıldığında, "Eşit Değil" seçeneği işaretlendiğinde, raporda stok kodu "0101" olanların haricindeki stokların listeleneceği anlaşılır.

İse/Değil iseİse; raporda seçilen Eşit, Küçük ve Eşit, Büyük, Büyük ve Eşit, Arasında ve Benziyor seçeneklerindeki belirlemeler olumlu (dahil) anlamını taşıyorsa "İse" seçeneği işaretlenir. Örneğin; stok kodunda "Eşit" seçildiğinde ve "0101" kodu girildiği varsayıldığında, "İse" seçeneği işaretlenirse, rapora stok kodu "0101" olan stokların dahil edileceği anlaşılır.

Değil İse; raporda seçilen Eşit, Küçük ve Eşit, Büyük, Büyük ve Eşit, Arasında ve Benziyor seçeneklerindeki belirlemeler olumsuz (hariç) anlamını taşıyorsa "Değil İse" seçeneği işaretlenir. Örneğin; stok kodunda "Eşit" seçildiğinde ve "0101" kodu girildiği varsayıldığında, "Değil İse" seçeneği işaretlendiğinde, raporda stok kodu "0101" olanların haricindeki stokların listeleneceği anlaşılır.

Ve/Veya

Ve; seçilen sahalarda zorunlu bağlantı koşulu sağlar.

Örnek 1: Karmaşık bir stok kodlaması olduğu varsayıldığında; Bu kodlardan iki tanesinin raporda çıkması isteniyor fakat bu iki stok kodunun ortak hiçbir özelliği yok. Bu durumda, "Stok Kodu" sahası iki kez kısıt verilecek sahalar bölümüne aktarılır. 1.Stok Kodu kıstasında eşit bağlantısı kurularak ilk stok kodu girilir ve "VE" bağlacı işaretlenir. Daha sonra 2. Stok Kodu seçilerek yine eşit bağlantısı ile diğer bir stok kodu yazılır. Böylece, raporda sadece bu iki stok koduna ait bilgi alınır. Bu seçenekte tanımlanan her koşulun olması zorunludur. Yani, tanımlanan iki stok kodundan biri bile mevcut değil ise, rapor bilgi vermez.

Örnek 2: Grup kodu 1, Kod 1 alanı 2 ve Kod 2 alanı 3 olan stoklarla ilgili bir liste alınması istendiğinde;

Verilen tanımlamalarda "VE" bağlacı kullanılırsa, mutlaka bu üç kısıta da sahip olan stoklar aranır ve bulunursa listelenir. Üç kısıttan herhangi birine sahip olmayan stoklar raporda listelenmez.

Veya; seçilen sahalarda olabilirlik koşulu sağlar. Yani, tanımlanan koşullardan biri bile sağlansa ilgili raporla ilgili bilgi alınabilir.

Örnek 1: Grup kodu 1, Kod 1 alanı 2 ve Kod 2 alanı 3 olan stoklarla ilgili bir liste alınması istendiğinde; verilen tanımlamalarda "VEYA" bağlacı kullanılırsa, bu üç kısıttan birine bile sahip olan stoklar aranır ve bulunursa listelenir.

 Kaydet

Yapılan tanımlamaların onaylanması için kullanılan butondur.

 İptal

Yapılan tanımlamaların iptal edilmesi için kullanılan butondur.

 Rapor

Finansman raporu için verilen kısıtlara göre Yukarıdaki alanlara girilen bilgiler doğrultusunda, rapor almak için kullanılan butondur. Butonun sağ tarafında yer alan aşağı ok tuşu, "Gelişmiş Rapor" seçeneğinin kullanılmasını sağlar. Kullanıcı, "Gelişmiş Rapor" seçeneği ile ekrana gelen tablo üzerinde hesaplama yapabilir. Bu seçenek sayesinde, 13684 satırın üstündeki raporlamaların da tek sayfa üzerinden raporlanması sağlanır. "Rapor" seçeneği Text Dosya, Excel Dosya, VTS Format, HTML kayıt türlerini desteklerken, "Gelişmiş Rapor" seçeneği Excel Workbook, Excel Template, Excel 97-2003 Workbook, Excel 97-2003 Template, Comma Delimited, Text Document, Web Page, XML Document, PDF Document kayıt türlerini destekler.

 Oku

Daha önceden saklanan kısıtların aynısının ekrana getirilmesini sağlayan butondur.

Oku butonu ile sadece "en son saklanan kısıtlar" ekrana getirilir.

 Sakla

Genel Kısıtlar ve Kısıt sayfalarında verilen kısıtlar ve işaretlenen tüm seçeneklerin saklanması için kullanılan butondur.

Finansman raporu için kısıt verildikten sonra bu butona basıldığında, onaylama ekranı görüntülenir. Onaylama ekranında "Evet" butonuna basılması ile belirlenen kısıtlar bir sonraki finansman raporu işleminde kullanılmak üzere saklanır.

 Yardım

Finansman raporu hakkında standart yardım bilgisi için kullanılan butondur.

 İptal

Finansman raporu için verilen kısıtların iptal edildiği butondur.

Ölçekleme

Standart raporlarda miktar, fiyat, tutar, kur, döviz tutarı, döviz fiyatı, firma döviz tutarı ve oran alanları için ölçekleme yapılmasını sağlayan sekmedir.

Örneğin: Fiyat ve tutar alanlarına 1.000 yazılması, fiyat ve tutara getirilecek verilerin 1.000'e bölüneceği anlamına gelir. 

Yazıcı Seçenekleri

Finansman Raporu Yazıcı Seçenekleri sekmesinde yer alan alanlar ve içerdiği bilgiler şunlardır:

Finansman Raporu Ekranı
Ekran

Raporun ekrandan alınması için işaretlenmesi gereken seçenektir. Hiçbir değişiklik yapılmaması durumunda, raporda ekran seçeneği işaretli olduğu için, rapor yine ekrandan alınır.

YazıcıRaporun yazıcıdan alınması için işaretlenmesi gereken seçenektir
Toplam Sayfa

Rapor yazıcıya döküldüğü zaman yazıcıdan kaç sayfa çıkarılacağının gösterildiği alandır. Kullanıcı, raporu yazıcıya göndermeden önce bu seçeneği işaretleyerek Rapor butonuna basarsa, yazıcıya dökülecek sayfa adedi ekranda görüntülenir.

Yazıcı Seçenekleri - Yönlendirme
Dikey

Raporun sadece yazıcı seçeneği ile bastırılması durumunda kullanılan seçenektir. Döküm yapılacak kağıdın genişliğine göre rapor dikey veya yatay olarak alınabilir. Bu seçenekte hiçbir değişiklik yapılmaması durumunda otomatik olarak "Dikey" işaretlenmiş olduğu için rapor dikey şekilde basılır. Ekran seçeneğinde bu parametrenin herhangi bir işlevi yoktur.

YatayRaporun sadece yazıcı seçeneği ile bastırılması durumunda kullanılan seçenektir. Döküm yapılacak kağıdın genişliğine göre rapor dikey veya yatay olarak alınabilir. Raporun kağıda yatay olarak basılması için işaretlenmesi gereken seçenektir. Ekran seçeneğinde bu parametrenin herhangi bir işlevi yoktur.
Yazıcı Seçenekleri
Şirket Adı

Basılsın, Basılmasın ve Detaylı Basılsın olmak üzere üç seçenekten oluşur. Yazıcıdan alınacak raporun her bir sayfasında şirket unvanının yazılması istendiğinde "Basılsın" seçeneğinin kullanılması gerekir.

Şirket unvanı Yardımcı Programlar/Şirket/Şube Parametre Tanımları menüsünde tanımlandığı şekilde otomatik olarak ekrana gelir.
Başlık Yazılsın

Yazıcıdan alınacak raporun her bir sayfasında, tanımlanan liste başlığının yazılması istendiğinde işaretlenmesi gereken seçenektir.

Tarih/Saat Yazılsın

Yazıcıdan alınacak raporun her bir sayfasında sistem tarihi ve saatinin yazılması istendiğinde işaretlenmesi gereken seçenektir.

Sayfa No Basılsın

Yazıcıdan alınacak raporun her bir sayfasında sayfa numarasının yazılması istendiğinde işaretlenmesi gereken seçenektir.

Taslak Basım

Birden fazla alanın yer aldığı raporlarda, yazıcıdan çıktı alırken kağıttan taşma sorununun çözülmesi ve raporların istenilen formatta ayarlanması için, "Taslak Basım Ayarları" bölümü kullanılır. Taslak basım ayarları her rapor için bir kez yapılır ve saklanır. Böylece, yazıcıdan çıktı alırken tekrar ayarlama yapmaya gerek kalmadan basım yapılır. Raporun "Taslak Basım Ayarlarında" kaydedilmiş formata göre dökülmesi istendiğinde "Taslak Basım" ve "Saklanmış" seçeneklerinin işaretlenmesi gerekir.

Basım Dot Matrix (iğne vuruşlu yazıcı) türü bir yazıcıdan alınacaksa, basım ayarları yapılmasa da "Taslak Basım" seçeneğinin işaretlenmesi gerekir.
SaklanmışRaporun "Taslak Basım Ayarlarında" kaydedilmiş formata göre dökülmesi istendiğinde "Taslak Basım" ve "Saklanmış" seçeneklerinin işaretlenmesi gerekir.
Perfore Satır Sayısı

Yazıcıya gönderilecek raporun kaç satırlık kağıda basılacağının belirlendiği alandır. 33’lük ya da 66’lık olabilir. Rapor yazıcıya dökülürken kaç satırdan sonra yeni kağıda geçileceği buradaki tanımlamaya göre belirlenir.  Standart olarak 66 seçeneği ekrana gelir fakat kullanıcı isterse değişiklik yapabilir.

Yazıcı Ayarı Yapılsın

Seçenek işaretlendiğinde, Windows’un “Yazıcı Ayarları” ekrana gelir. Bu ekranda, tanımlı olan yazıcılar arasından seçim yapılır. Rapor ekrandan alındıktan sonra yazıcıya gönderildiği zaman, tanımlanmış olan yazıcı ayarlarına göre basım yapılır.

Nüsha Sayısı

Yazıcıdan alınacak dökümlerde, her sayfadan kaç adet basılacağının belirlendiği alandır.

Sıfır Basma

Raporda "sıfır" sayısının görüntülenmesinin istenmediği durumlarda işaretlenmesi gereken alandır. Listelenen kayıtlarda sıfır (0) değerini taşıyan alanlar boş olarak izlenir.

Excel Dosya Adı

Ekran ya da yazıcıdan alınacak raporun diske "Excel" formatında bir dosya halinde atılması istendiğinde işaretlenmesi gereken seçenektir. Bu alanda dosyanın hangi dizinde ve hangi isimle oluşturulacağının belirtilmesi gerekir. Excel’in File/Open seçeneği ile Excel'de dosya izlenebilir.

Text Dosya Adı

Ekran ya da yazıcıdan alınacak raporun diske "Text" formatında bir dosya halinde atılması istendiğinde işaretlenmesi gereken seçenektir. Bu alanda dosyanın hangi dizinde ve hangi isimle oluşturulacağının belirtilmesi gerekir. Bu dosyaya herhangi bir editör program kullanılarak erişilebilir.

HTML Dosya Adı

Ekran ya da yazıcıdan alınacak raporun diske "Html" formatında bir dosya halinde atılması istendiğinde işaretlenmesi gereken seçenektir. Bu alanda dosyanın hangi dizinde ve hangi isimle oluşturulacağının belirtilmesi gerekir.

Bu bölümden Excel, Text veya Html formatında oluşturulacak dosyanın doğru ve eksiksiz oluşturulması için tanımlamalar yapıldıktan sonra, raporun tamamının yazıcı ya da ekrandan alınması gerekir.
Başlık

Yazıcı ya da ekran dökümleri için rapora genel başlık tanımlanan alandır. "Modül Standart Raporlarında" başlıklar otomatik olarak tanımlı gelir. İstendiğinde bu alandan değiştirilebilir.

 Rapor

Finansman raporu için verilen kısıtlara göre Yukarıdaki alanlara girilen bilgiler doğrultusunda, rapor almak için kullanılan butondur. Butonun sağ tarafında yer alan aşağı ok tuşu, "Gelişmiş Rapor" seçeneğinin kullanılmasını sağlar. Kullanıcı, "Gelişmiş Rapor" seçeneği ile ekrana gelen tablo üzerinde hesaplama yapabilir. Bu seçenek sayesinde, 13684 satırın üstündeki raporlamaların da tek sayfa üzerinden raporlanması sağlanır. "Rapor" seçeneği Text Dosya, Excel Dosya, VTS Format, HTML kayıt türlerini desteklerken, "Gelişmiş Rapor" seçeneği Excel Workbook, Excel Template, Excel 97-2003 Workbook, Excel 97-2003 Template, Comma Delimited, Text Document, Web Page, XML Document, PDF Document kayıt türlerini destekler.

 Oku

Daha önceden saklanan kısıtların aynısının ekrana getirilmesini sağlayan butondur.

Oku butonu ile sadece "en son saklanan kısıtlar" ekrana getirilir.

 Sakla

Genel Kısıtlar ve Kısıt sayfalarında verilen kısıtlar ve işaretlenen tüm seçeneklerin saklanması için kullanılan butondur.

Finansman raporu için kısıt verildikten sonra bu butona basıldığında, onaylama ekranı görüntülenir. Onaylama ekranında "Evet" butonuna basılması ile belirlenen kısıtlar bir sonraki finansman raporu işleminde kullanılmak üzere saklanır.

 Yardım

Finansman raporu hakkında standart yardım bilgisi için kullanılan butondur.

 İptal

Finansman raporu için verilen kısıtların iptal edildiği butondur.