Satınalma / Satış

1-Satınalma Fiyat Farkı Faturası Diğer Sekmesinde Malzeme Tutarları Arttırılacak Seçildiğinde e-Fatura Olarak İşlem Görmesi

Satınalma Fiyat Farkı Faturasının Diğer sekmesinde yer alan "Malzeme Tutarları=Arttırılacak" seçildiği zaman faturanın, e-fatura olarak kaydedilebilmesi sağlanmıştır.

2-Satışta Toplu Sipariş Faturalama İşlemi Filtresinde Fatura Türü Seçeneği

Toplu Sipariş Faturalama işlemi filtreleri arasına "Fatura Türü: Perakende Satış Faturası / Toptan Satış Faturası / Verilen Hizmet Faturası" seçeneği eklenmiştir.

3-Satış/Satınalma Tanımlarındaki Hizmetler Liste Filtrelerinde Özel Kod

Hizmetler listesi filtreleri arasına "Özel Kod 1-5" eklenmiştir.

4-Sipariş Fişi Üzerinden Girilen Açıklama Alanının Sipariş Faturalandığında İrsaliyesine De Yazılması

Sipariş Fişi Diğer sekmesinde belirtilen Açıklama alanı bilgisinin, sipariş faturalandığında faturaya ait irsaliyeye de gelmesi sağlanmıştır.

5-Personel Alacaklandırma İşlemi Yapılan Satınalma Faturalarında İşlem Detaylarının İncelenebilmesi

Personel alacaklandırma işlemi yapılan satınalma faturalarında, faturaya incele ile girildiğinde, personel sekmesindeki "Personel İşlem Detaylarının" incele seçimi ile açılması sağlanmıştır. 

6-Satış İrsaliyesi Firmaya Veri Aktarımı İşleminde Cari Hesap Risk Kontrolü ve Malzeme Seviye kontrolü Yapıldığında Uyarı Mesajı

Satış İrsaliyesi-F9-Veri Aktarımı-Firmaya Veri Aktarımı işleminde cari hesap risk ve malzeme seviye kontrolü yapıldığında kontrol yapıldığını gösteren işlem mesajı verilmesi sağlanmıştır. İlgili mesaj program ana menüsü İşlemler menüsünden izlenir.

7-Satış/Satınalma Tekliflerinde Organizasyonel Birim Seçilerek Teklif Oluşturulabilmesi 

Alınan / Verilen Teklifler'e Organizasyonel Birim seçeneği eklenerek tekliflerin organizasyonel birim bazında verilebilmesi sağlanmıştır. Satış / Satınalma Teklifleri raporlarına da Organizasyonel Birim filtresi eklenmiştir.


Finans

1-Ödeme Emri Satırı F9 - Ödeme Emirleri Cari Hesap Toplamları Listesinde Bakiye Bilgisi

Ödeme emri girişinde satır üzerinde F9 menüsünde yer alan "Cari Hesap Ödeme Toplamları" penceresine cari hesabın bakiye bilgisi eklenmiştir.

2-Banka Hareketleri Listesi Filtrelerinde Organizasyonel Birim Seçeneği

Hareketler-Banka Hareketleri listesi Filtre seçenekleri arasına Organizasyonel Birim eklenmiştir.

3-Banka Kredi Kartı Tahsilat Fişleri Üzerinden Cari hesap Kredi Kartı ve Kredi Kartı İade Fişlerine Ulaşım

Banka kredi kartı tahsilat fişleri üzerinden cari hesap kredi kartı ve kredi kartı iade fişlerine ulaşmak için Bağlı Kayıtlar menüsüne "İlgili Kredi Kartı Fişi" seçeneği eklenmiştir.

4-Banka ve Cari Hesap Fişleri Analiz Detayları Sekmesinde Tüm Satırlara Uygula Seçeneği

Banka ve Cari Hesap Fişleri Analiz Detayları sekmesine "Tüm Satırlara Uygula" seçeneği eklenmiştir.

5-e-Fatura Bilgilerini Güncelle İşleminde Filtre Kaydetme ve Uygulama İşlemi

e-Fatura Bilgilerini Güncelle işlemi ekranında filtre kaydetme ve uygulama işlemi eklenmiştir.


Talep 

1-Talep Karşıla ve Hızlı Talep Karşıla İşlemlerinde Öndeğerleri Kaydetme

Talep Karşıla ve Hızlı Talep Karşıla işlem pencerelerine Öndeğerleri Kaydet düğmesi eklenmiştir.


Sistem Ayarları

1-Proje Özel Kodları İçin Kullanım Yeri Bilgisi Alanı

Sistem Ayarları-Tanımlar-Genel-Özel Kodlar Ağacı'na Projeler üzerinde kullanılan özel kodlar için, malzemelerde ve cari hesaplarda olduğu gibi kullanım yeri numaralarının eklenmiştir.

2-Finans Parametrelerine Ek

Yeni bir cari hesap kaydı eklenirken cari hesaba ait e-Dönüşüm bilgi alanlarının otomatik olarak doldurulup doldurulmayacağının belirlenmesi için Finans Parametreleri Diğer  "e-Dönüşüm Bilgileri Otomatik Doldurulacak: Evet/Hayır" parametresi eklenmiştir.

3-Genel Muhasebe Parametrelerine Ek

Muhasebe parametrelerine "Mevcut Dağıtım Satırı Varsa Dağıtım Şablonu Otomatik Uygulanmasın - Hayır / Evet " parametresi ile "Analiz Boyutu Dağıtım Oranı %100 Aşım Kontrolü: Yapılacak / Yapılmayacak" parametreleri eklenmiştir.

4-Satış/Satınalma Parametrelerine Ek

Fatura ve Ödemeli sipariş kayıtlarında parametreye bağlı olarak Ödeme-Tahsilatları oluştur ekranının açılması sağlanmıştır. Bunun için Satınalma/Satış Yönetimi Parametreleri Sipariş ve Fatura başlıkları altına "Sipariş Kaydedildiğinde Ödemeleri(Tahsilatları) Oluştur Ekranı Açılsın" ve "Fatura kaydedildiğinde Ödemeleri(Tahsilatları) Oluştur Ekranı Açılsın" parametreleri eklenmiştir.

5- Bordro Çalışma Parametrelerine Eklenen Yeni Parametre

Öndeğer ve Parametreler > İnsan Kaynakları > Bordro Çalışma Parametrelerine "Geçmiş Dönemlere Aktarılmamış İzinler: Aktarılsın / Aktarılmasın" seçeneği eklenmiştir.

6- Fazla Mesai Hareketinde Kullanılacak İzin Tanımı Parametrelerine Ek

Öndeğer ve Parametreler > Ücret Yonetimi > Ödeğerler sekmesindeki Fazla Mesai Hareketinde Kullanılacak İzin Tanımı; "Fazla Mesai Hareketinde Kullanılacak İzin Tanımı (Normal)", "Fazla Mesai Hareketinde Kullanılacak İzin Tanımı (Hafta Tatili)" ve "Fazla Mesai Hareketinde Kullanılacak İzin Tanımı (Resmi Tatil)" olarak 3 ayrı öndeğere ayrılmıştır. Buna bağlı olarak, "Fazla Mesai Hareketinde Kullanılacak İzin Tanımı" öndeğerinin ismi "Fazla Mesai Hareketinde Kullanılacak İzin Tanımı (İş Günü)" olarak değiştirilmiştir.

7- Personel Yonetimi Parametrelerine Ek

 Öndeğer ve Parametreler > Personel Yonetimi > Parametreler > "Performans Değerlendiricilerine Kişinin Kendisi de Getirilsin:Evet / Hayır" parametresi eklenmiştir.


e-Dönüşüm

1-e-Mutabakat Hazırla İle Açılan Filtrelerde Cari Hesap Tipi Filtresi

e-Mutabakat Hazırla (BA/BS/Cari bakiye/Cari Ekstre) filtre seçenekleri arasına "Cari Hesap Tipi: Yabancı Uyruklu / Şahıs Şirketi / Tüzel Kişi" eklenmiştir.

2-e-Dönüşüm'de Connect Giriş Hata Mesajlarının Gösterilmesi

Webservise giriş esnasında alınan hata mesajlarının İşlem mesajlarında gösterilmesi sağlanmıştır. 

3-e-Mutabakat İşlemlerinde BA/BS İçin Ayrı Ekstre Mutabakatı İçin Ayrı mail Adreslerine Gönderim Yapılması

Cari Hesap Kartı Parametreler sekmesi altındaki form gönderim bilgileri alanından işlem türü "Mutabakat Mektubu" olan satırların mail adresleri e-mutabakat altındaki BA/BS, işlem türü "Ekstre" olan satırlardaki mail adresleri ise e-mutabakat altındaki Cari Bakiye-Cari Ekstre formlarında kullanılacak şekilde düzenleme yapılmıştır. 

4-Gelen / Giden Faturalar Liste Filtrelerine Belge Türleri Seçeneği

Gelen e-Faturalar, Giden e-Faturalar, Gönderilen e-Faturalar, Giden e-Fatura Arşivi, Giden e-Arşiv Faturaları ve Gönderilen e-Arşiv Faturaları listelerinin "Filtreler" sekmesine "Fatura Türü" filtresi eklenmiştir. Gelen e-İrsaliyeler, Giden e-irsaliyeler, Gönderilen e-İrsaliyeler ve Giden e-İrsaliye Arşivi liste filtrelerine de İrsaliye Türü filtresi eklenmiştir.

5-e-Fatura Mükellef Kontrol İşleminin Zamanlanmış Görev Olarak Çalıştırılabilmesi 

Sistem Ayarları-Tanımlar-Genel-Zamanlanmış Görevler-Görev Tanımı eklerken "e-Fatura Bilgileri Güncelle" toplu işleminin eklenmesi sağlanmıştır.

6-İade Türündeki e-Faturaların Senaryolarının Varsayılan Değerinin TemelSenaryo Olması

İade türündeki e-Faturaların senaryolarının varsayılan olarak TEMELFATURA olması sağlanmıştır.


Malzeme

1-Malzeme Sevkiyat Hareketleri Penceresinde Cari Hesap Kodu

Malzemeler-İlişkili Kayıtlar-Sevkiyat Hareketleri penceresinde Cari Hesap Kodu / Unvanı alanları eklenmiştir. 

2-Malzemeler Listesi Filtrelerinde Fiili Stok Sıralaması

Tanımlar-Malzemeler listesi Filtreler sekmesine "Fiili Stok Sıralama:Küçükten Büyüğe Sırala/ Büyükten Küçüğe Sırala/Sıralama Yok" filtresi eklenmiştir.


Sistem İşletmeni

1-Firma ve İşyeri Tanımlarında e-Defter Geçiş Tarihi Alanı

Birim Tanımları/e-Dönüşüm/e-Defter Bilgileri/Geçiş Tarihi alan değerinin ayın ilk günü olarak seçilmesi uyarı verilerek sağlanmıştır. 

2-Kayıt Numaralandırma Şablonları > İşe Alım ve Yerleştirme > "Açık Kadro Talebi" Seçeneğinin Değiştirilmesi

Kayıt Numaralandırma Şablonları > İşe Alım ve Yerleştirme > "Açık Kadro Talebi" seçeneği "Personel Talebi" olarak değiştirilmiştir.


Genel Muhasebe

1-Muhasebe Fişine Yansıyacak Gelecek Aylara Ait Gelir / Gider Hesaplarının Hizmet Kodu ve Hizmet Özel Koduna Göre Filtreleme Yapabilmesi

Hizmet Gelir/Giderleri muhasebe Bağlantı Kodlarına, bu hesaplara dağıtım yapılırken muhasebe hesap kodlarının hizmet kodu ve hizmet özel koduna göre filtreleme yapılabilmesi için Hizmet Kodu ve Hizmet Özel Kodu alanları eklenmiştir. Faturaların kaydetme esnasında Gelecek Yıllara / Aylara , Gelir/Gider hesaplarına dağıtımında ilgili filtreler çalışır. 

2-e-Defter XML Dosyasını Kimin Ne Zaman İmzaladığı Bigisinin İzlenmesi

e-Defter dosyasının ve beratının oluşturulup imzalanarak GİB'e gönderilmesi sürecindeki tüm aşamaların hangi kullanıcı tarafından ne zaman gerçekleştirildiğine dair bilgiye ulaşmak için Genel Muhasebe-Tanımlar-e-Defterler-F9 menüsüne "XML İşlem Kayıt Bilgisi" seçeneği eklenmiştir.

3-Varlık Kartı Muhasebe Bağlantı Kodu Amortisman Tükenme Payı Muhasebe Hesabında Yüzdesel Dağıtım Yapılması

Varlık Kartı-Muhasebe Bağlantı Kodu-Amortisman Tükenme Payı muhasebe hesabında yüzdesel dağıtım yapılabilmesi sağlanmıştır.

4-Mali Dönemin İlk ve Son Ayında Dosya Oluşturulurken Açılış / Kapanış Fiş Kontrolü

Mali dönemin ilk ve son ayları için dosya oluşturulurken açılış ve kapanış fişlerinin olup olmadığı kontrol edilerek olmadığı durumlarda uyarı verilmesi sağlanmıştır.



Varlık 

1-Varlık Belgelerini Detaylandıracak Nitelikte Belge Özelliği Tanımlama

Varlık Belgelerini detaylandırmak amacıyla Tanımlar-Varlık Özellikleri penceresine "Varlık Belge Özelliği" kutucuğu eklenmiştir. Bu özellikler varlık kategorilerinin Bağlı Kayıtlar menüsündeki Varlık Belgelerine eklenen Özellikler sekmesinde seçilebilir hale getirilmiştir.


e-Defter

1-Dosya İmzalama İşlemi Sonrası İmzasız Olanların Farklı Klasörde Takip Edilmesi

Dosyalar imzalandıktan sonra nosign özellikteki dosyaların yeni oluşturulacak olan nosign isimli klasör altına taşınması sağlanmıştır.Bu düzenleme ile imzalı ve imzasız dosyaların farklı klasörlerde saklanması ve kullanım kolaylığı amaçlanmıştır.

2-İşyeri Bazlı Çalışan Firmalarda Şube No Alanı

İşyeri bazlı çalışan firmaların aynı vergi numarasına sahip işyerleri için aynı mali yıl içerisinde şube no alanına numara girilmesi engellenmiştir.Bu şekilde bir şube no girişinin yapılması durumunda işyeri tanımı kaydedilirken uyarı alınacaktır.

3-e-Defter Klasör Yapısında Değişiklik

GİB standartlarına göre  klasör yapısı yeniden düzenlenmiş olup yeni dizin yapısı şu şekilde oluşacaktır: e-Defter Dizini - XML - Vergi Numarası - Hesap Dönemi - Ay. Eski dizin yapısı ile defter oluşturulmuş dönemlere ait dizine F9 menüde bulunan "Klasörde Göster" ve "Defter Dosyasını Aç" gibi seçeneklerle ulaşılabilir.

4-Şubeli e-Defter Kullanımı Olan Firmalarda Bir Önceki Dönemdeki Tüm Dosyaların Onaylı Beratlarının İndirilme Kontrolü

Şubeli e-Defter kullanımı olan firmalarda bir önceki dönemdeki tüm dosyaların Onaylı Beratlarının indirilip indirilmediğinin kontrolünün yapılması sağlanmıştır. Bir önceki dönemin tüm şubelerinin dosyaları gönderilmeden ve “Onaylı Berat İndirildi” durumuna gelmeden ilgili ayın her bir şubesi için “Dosya Oluştur” işlemi engellenmiştir.

5-Berat Dosyalarındaki Vergi Detayı Başlığı Altında Bulunan Borç-Alacak Toplamlarının Tüm Ayı Kapsayacak Şekilde Listelenmesi

Berat dökümlerinin “Vergi Detayı” hesap tutarları, şubeli veya kıst defter olması fark etmeksizin tüm ayın tutarı olacak şekilde hesaplanması sağlanmıştır. Bu kapsamda parçalı defter oluşturan firmaların bütün ayı kapsayacak dosyaları oluşturmadan berat dosyası oluşturulması engellenmiştir.



Proje Portal

1-Proje, Aktivite ve İhtiyaçları Üzerindeki Ek Bilgilerin Portal Üzerinden Değiştirilmesi

Proje, Aktivite ve İhtiyaçlarda bulunan ek bilgilerin portal üzerinden değiştirilmesi sağlanmıştır.


Ücret Yönetimi

1- Maaş Hesaplamasında Düzenleme

Ay ortasında yurtdışına giden çalışanın ücret artırımı gidiş tarihinden sonra yapılıyor ise, fark puantajının yurtdışı maaşı baz alınarak hesaplanması sağlanmıştır.

2- Bireysel Emeklilik Otomatik Katılım Kayıtları'nda İşyeri Bilgisinin Gösterilmesi

BES Kayıt ekranında ve BES Kayıtları listesinde, BES Başlangıç Tarihine göre İşyeri bilgisinin gösterilmesi sağlanmıştır.

3-İşlemler > Excel'den Analiz Boyutu Dağıtım Anahtarına Veri Aktarımı İşlemi

İşlemler menüsü altına Excel'den Analiz Boyutu Dağıtım Anahtarına Veri Aktarımı İşlemi eklenmiş ve birden fazla çalışan için dağıtım anahtarına veri aktarımı yapılabilmesi sağlanmıştır.


Organizasyon Yönetimi

1-Organizasyon Şemasının Pozisyonlar (Görsel) Panelinin Tam Ekran Olarak Açılması

Hareketler > Organizasyon Şemaları > Organizasyon Şeması > Pozisyonlar (Görsel) sekmesine Ekrana Sığdır seçeneği eklenmiştir.

2-Organizasyon Şeması Tanım Ekranında Görsel Yenilikler

Organizasyon Şemasında görsel yenilikler yapılmıştır.

3-Organizasyon Şemasının Pozisyonlar (Görsel) Sekmesine Eklenen İşaret Kutuları

Organizasyon Şeması > Pozisyonlar (Görsel) sekmesine "İdari Yönetici Bağlantılarını Göster",   "Bağlı Pozisyon Bağlantılarını Göster", "Ek Pozisyon Çalışanlarını Göster", "Görevlendirmeleri Göster" ve "Vekalet Bilgilerini Göster" seçenekleri eklenmiştir.

4- Organizasyon Şemasının Pozisyonlar Sekmesine Eklenen Yeni Seçenek

Organizasyon Şeması > Pozisyonlar sekmesinin sağ tuş menüsüne "Durumunu Değiştir" seçeneği eklenmiştir. Buna bağlı olarak Organizasyon Şemaları listesine "Durumu" sütunu eklenmiştir.


5-Organizasyon Şemasının Pozisyonlar (Görsel) Sekmesindeki En Üst Pozisyona Göre Ekranın Ortalanması
En üst pozisyona göre ekranı ortalayabilmek için sekmenin üst araç menüsüne Ortala tuşu eklenmiştir.


Personel Yönetimi

1-Personel Bilgilerini Güncelleme İşlemine Eklenen Yeni Alan

İşlemler menüsü altında yer alan Personel Bilgilerini Güncelleme ekranına Analiz Boyutu ve Mesleği alanları eklenmiştir.

2- Personel Kartlarının Erişim Bilgisi Ekranında Yenileme

Personel Kartları > Erişim Bilgisi ekranında Köy alanının ismi Mahalle/Köy olarak değiştirilmiştir.

3-Personel Kartları > İzin Bilgileri Ekranının Mesai İzin Bilgileri Sekmesinde Değişiklikler

Personel Kartları > İzin Bilgileri > Mesai İzin Bilgileri sekmesi "İzin Olarak" ve "Ücret Olarak" isimli iki bölüme ayrılmıştır. Her iki bölüm de "Hakedilen", "Kullanılan" ve "Kalan" ve "Hakedilen", "Ödenen", "Kalan" sütunları ile gösterilmektedir.


Zaman Yönetimi

1-Fazla Mesai Talebi Ekranına Eklenen Yeni Seçenek

Fazla Mesai Talebi penceresine "Mesai Günü: Takvimden Bulunsun/İş Günü/Hafta Tatili/Resmi Tatil" seçeneği eklenmiştir.

2-Mesai İzin Durum Raporuna Eklenen Yeni Filtre

Mesai İzin Durum Raporuna "Mesai Kullanım Şekli:Mesai Ücreti Olarak / İzin Olarak" filtresi eklenmiştir.


Bakım Yönetimi

1-Bakım Maliyetleri Raporunda Tahsis Yeri Filtresi

Bakım Maliyetleri Raporuna Tahsis Varlığı Kodu / Açıklaması filtreleri eklenmiştir.