j-Platform 3.17 sürümünde yapılan yenilikler aşağıdaki şekildedir:

Sürümde Yer Alan Yenilikler

Sıra No Tanım Açıklama Doküman Linki
1 Ödeme emri üzerinden yapılan ödemelerin geri alınabilmesi talebi

Ödeme emrinde "Cari Borç Ödeme" işlem türü seçilerek ödemesi yapılıp kapatılan işlemin "Borç/Alacak Takibi" ekranında kapamasının geri alınması sağlanmıştır.

2 e-Bankacılık(OHÖ) entegrasyonu üzerinden Çek/Senet işlemlerine ait ekstrelerin kaydedilebilmesi talebi

"e-Dönüşüm/e-Bankacılık/Posta Kutusu (OHÖ)" ekranına alınan çek/senet işlemlerine ait ekstrelerin "Çek Ödemesi" ve "Senet Ödemesi" türünde banka fişi olarak kaydedilmesi sağlanmıştır. Böylelikle çek/senet işlemleri de online hesap özeti uygulaması üzerinden alınabilecektir.

Detay için tıklayınız
3 Cari hesap kartlarında kullanılmak üzere muhasebe şablonu tanımlanabilmesi talebi

"Sistem Ayarları/Tanımlar/Ticari Sistem" menüsü altına “Cari Hesap Muhasebe Şablonları (Ana Hesap/İkinci Hesap/Üçüncü Hesap)” seçenekleri eklenmiştir. Bu seçenekler üzerinden cari hesap tipine göre (müşteri, tedarikçi vd.) muhasebe bağlantıları tanımlanabilecektir. Eklenen cari hesapların muhasebe bağlantıları tanımlanan şablona göre oluşacaktır.

4 Posta Kutusu'nda "Vergi Matrahı, KDV Tutarı, Ödenecek Tutar" bilgilerinin gösterilmesi talebi

"e-Dönüşüm/e-Fatura/Posta Kutusu" ekranına "KDV Tutarı, Vergi Matrahı, Toplam Tutar" alanları eklenmiştir. "Gelen e-Fatura Dökümü" raporunda da "KDV Tutarı" takip edilebilecektir.

5 Cari hesabın e-Fatura senaryo bilgisinin organizasyonel birim bazında kullanılabilmesi talebi

Faturada "e-Dönüşüm Detayları/Senaryo" değerinin, "Finans Yönetimi/Tanımlar/Cari Hesaplar/Bağlı Kayıtlar/Organizasyonel Birim Parametreleri" seçeneklerine eklenen "Senaryo" parametresi üzerinden belirlenebilmesi sağlanmıştır.

Detay için tıklayınız
6 İhale Yönetimi modülü üzerinden de teklif işlemlerinin yapılabilmesi talebi

"İhale Yönetimi/Hareketler/Açılan İhaleler" ekranının popup menüsüne "Teklif İşlemleri" seçeneği eklenmiştir. "Teklif Toplama" ve "Teklif Değerlendirme" özellikleri ihale yönetiminde de kullanılabilecektir.

Detay için tıklayınız
7 Posta kutusunda bulunan fatura ve irsaliye durumlarının otomatik güncellenmesi kontrolünün bağlı kurum üzerinden yapılması talebi

Mevcut yapıda "Sistemde Kaydı Var İse Posta Kutusundaki Fatura/İrsaliyelerin Durumu Otomatik Güncellensin" parametresi üzerinden, üründe oluşturulan belge ile entegratör üzerinden Posta Kutusu'na alınan belgeler arasında yapılan eşleştirme kontrolleri org birimin "VKN/TCKN+Etiket Bilgileri" eşitliğine göre yapılmaktaydı.

"Sistem Ayarları/Öndeğer ve Parametreler/e-Dönüşüm/Parametreler/Genel" başlığı altına eklenen "Posta Kutusu Durum Güncelleme Kontrolü" seçeneği ile eşleştirme kontrolleri sadece "VKN/TCKN" bazında veya mevcut yapıda olduğu gibi "VKN/TCKN+Etiket Bilgileri" bazında yapılabilecektir.

Detay için tıklayınız
8 Cari Hesap/Banka fişlerinde hesabın ait olduğu organizasyonel birim kontrolünün yapılması talebi

"Öndeğer ve Parametreler/Finans Yönetimi/Finans Hareketleri" altında yer alan “Cari Hesap ve Banka Fişlerinde, Cari Hesap ve Banka Hesabı Org. Birim Kontrolü” parametresinin seçenekleri "İşleme Devam Edilecek, Kullanıcı Uyarılacak ve İşlem Durdurulacak" şeklinde düzenlenmiştir. Cari hesap veya banka fişlerinde organizasyonel birime ait olan cari hesap seçildiğinde ya da seçilen cari hesabın ait olduğu organizasyonel birim dışında bir seçim yapıldığında parametrede seçilen değere göre kontrol yapılacaktır.

9 Muhasebe kur farkı fişlerinde kur farkı para biriminin takip edilebilmesi talebi

"Muhasebe Kur Farkı Hesaplama" işlemi ile oluşan veya manuel eklenen "Kur Farkı" türündeki muhasebe fişlerinde;

  • Kur Farkı Para Birimi: Kur farkını oluşturan İPB türü,
  • İşlem Para Birimi: Yerel Para Birimi, olacak şekilde düzenleme yapılmıştır. 

"Hesap Ekstresi" ve "Hareketler" listesinde de kur farkı ve İPB türü bilgisinin ayrı kolonlarda gösterilmesi sağlanmıştır.

10 e-Bankacılık üzerinden kaydedilen fişlerin hangi durumda kaydedileceğinin belirlenebilmesi talebi

"Sistem Ayarları/Öndeğer ve Parametreler/e-Dönüşüm/Öndeğerler/e-Bankacılık İşlemleri" başlığı altına "Kaydedilen e-Ekstre Durumu" seçeneği eklenmiştir. Bu seçenek üzerinden MT940 ve OHÖ uygulamalarından Posta Kutusu'na alınan ekstrelere ait banka fişlerinin "Taslak" veya "Onaylı" durumunda kaydedileceği belirlenebilecektir.

Detay için tıklayınız
11 "Vadeli Hareketler Raporu"nun organizasyonel birim bazında hazırlanabilmesi talebi

"Finans Yönetimi/Cari Hesap Raporları/Vadeli Hareketler Raporu"na eklenen "Organizasyonel Birim" filtresi üzerinden, raporun organizasyonel birim bazında hazırlanabilmesi sağlanmıştır.

12 Sipariş, fatura belgelerinde "Taşıyıcı Firma" bilgisinin cari hesap üzerinden öndeğer yansıması talebi

"Cari Hesap/Taşıyıcı Firma" bilgisi cariye düzenlenen belgelerin "Diğer" sekmesindeki "Taşıyıcı Firma" alanına mevcut yapıda öndeğer atanmaktadır. Bunun yanısıra cariye düzenlenen sipariş, fatura belgelerinin "e-Dönüşüm Detayları/e-İrsaliye Bilgileri" tabındaki "Taşıyıcı Firma" alanına da yansıması sağlanmıştır. "e-İrsaliye Bilgileri/Taşıyıcı Firma" alanına öndeğer yansıması için "Taşıyıcı Firma" üzerinde e-İrsaliye için zorunlu olan bilgilerin yer alması gerekmektedir.

Detay için tıklayınız
13 e-Bankacılık üzerinden kaydedilen banka fişlerinin silinerek Posta Kutusu üzerinden yeniden kaydedilebilmesi talebi

"Posta Kutusu (MT940)" ve "Posta Kutusu (OHÖ)" üzerinden içeri alınan banka fişleri silindiğinde posta kutularındaki kaydın durumu "Kaydedilecek" olarak güncellenecektir. Bu durumda posta kutularındaki kayıtlarda gerekli düzenlemeler yapılarak fişler yeniden oluşturulabilir.

Detay için tıklayınız
14 Teklif değerlendirme ekranında malzeme açıklamasının gösterilmesi talebi

Teklif değerlendirme ekranında malzemeye ait açıklama bilgisinin görünmesi sağlanmıştır.

15 Transfer fişinde belge tarihi ve saatinin takip edilebilmesi talebi

Transfer fişi türündeki malzeme fişlerine "Belge Tarihi, Belge Saati" alanları eklenmiştir. e-İrsaliye türündeki transfer fişlerinde tarih bilgisinin bu alanlar üzerinden takip edilmesi sağlanmıştır.

16 Talebin aynı malzeme/hizmet satırlarında farklı analiz boyutları var ise satırlar birleştirilmeden karşılama yapılması talebi

Talep yönetimi paremetrelerine "Analiz Boyutu Farklı Olan Satırlar Birleştirilsin" paremetresi eklenmiştir. Hayır seçilirse karşılama için oluşan fişte analiz boyutu/proje kodu/proje aktivite farklı olan satırların birleştirilmemesi sağlanmıştır.

17 Geçmiş tarihli düzenlenen e-Belgelerde farklı numaralandırma şablonu kullanılması talebi

Numaralandırma şablonu kartına eski tarihli kayıtlarda kullanılacak şablon olduğunun belirtilebilmesi için "Geçmiş tarihli kayıt" alanı eklenmiştir. Eklenen e-Belgenin tarihi sistem tarihinden önce bir tarih ise, geçmiş tarihli şablonu kullanacak şekilde numaralandırılması sağlanmıştır.

Detay için tıklayınız
18 Kopyalanarak oluşturulan teklifin fiyat teklifinin günün tarihine göre oluşturulması talebi

Teklif kopyalandığında kopyalanan teklifteki fiyat teklifinin günün tarihi ile oluşması sağlanmıştır.

19 e-Mutabakatlarda teminat mutabakatlarının da yapılabilmesi talebi

Cari hesap bakiyesi için yapılan cari mutabakatlarında, carinin alınan veya verilen teminat bakiyelerinin de takip edilmesi sağlanmıştır. "Mutabakat Hazırla" işlem filtrelerine eklenen seçenekler üzerinden teminat türü bazında teminat bakiyesi mutabakatı hazırlanabilecektir. BA, BS, Cari Ekstre, Cari Bakiye ekranlarına eklenen teminat alanlarında hazırlanan mutabakat bakiyeleri görülebilecektir.

Detay için tıklayınız
20 Ticari işlem grubu tanımlarının kullanım dışına alınabilmesi talebi

"Ticari İşlem Grubu" kaydına "Durum" bilgisi eklenmiştir. "Ticari İşlem Grupları" browserının popup menüsüne eklenen "Durum Değiştir" işlemi ile kullanımı sonlandırılan gruplar kullanım dışı yapılabilecektir. Kullanım dışı durumundaki ticari işlem gruplarının kayıt ve hareketlerdeki kullanımı engellenmiştir.

21 Satınalma dosyasına girilen satır açıklamasının gönderilen tekliflerde yer alması talebi

"Satınalma Dosyası" satırlarında yer alan "Açıklama" bilgisinin "Teklif Toplama" işlemi ile gönderilen teklif satırlarına yansıması sağlanmıştır.

22 Ödeme emrinde "Cari hesap borç ödemeleri aktarımı" işlemi performansının iyileştirilmesi talebi

"Ödeme Emri/Cari Hesap Borç Ödemeleri Aktarımı" işleminde performans geliştirmesi yapılarak işlemin daha kısa sürede tamamlanması sağlanmıştır.

23 e-İrsaliye kullanıcısı olmayan birimlerde e-Dönüşüm bilgileri güncelleme işlemi yapıldığında e-İrsaliye bilgilerinin kontrol edilmemesi talebi

e-İrsaliye kullanıcısı olmayan birimlerde "e-Dönüşüm Bilgilerini Güncelleme, e-Fatura Bilgileri Güncelleme ve e-Dönüşüm Bilgilerini GİB'den Sorgula" işlemleri çalıştırıldığında, cari hesap kartında e-İrsaliye bilgilerinin kontrol edilmemesi sağlanmıştır.

24 Fatura içerisinden yapılan irsaliye aktarım işlemine irsaliye no filtresinin eklenmesi talebi

Fatura içerisinden yapılan "İrsaliye Aktar" işlemi filtre seçeneklerine "İrsaliye No" bilgisi eklenmiştir. İrsaliye numarası seçilerek aktarım işlemi yapılabilecektir.

25 Gönderilen ve alınan e-İrsaliyelerin yazdırılabilmesi talebi

e-İrsaliye kayıtlarının listelendiği browserların "Gönder" seçeneklerine "e-İrsaliye Yazdır" ve "e-İrsaliye PDF Kaydet" işlemleri eklenmiştir. Bu işlemler üzerinden e-İrsaliyeler orjinal tasarımları ile yazdırılabilecek veya PDF formatında kaydedilebilecektir.

Detay için tıklayınız
26 Muhasebe hesabı bazında mahsup fişi girişinin engellenmesi talebi

Muhasebe hesabı kartlarının "Bağlantılar/Kontroller" tabında yer alan "Diğer" bölümüne "Fiş Oluşturulabilir" seçeneği eklenmiştir. "Fiş Oluşturulabilir" seçeneği işaretli hesaplar fişlerde seçilebilecektir. "Açılış" ve "Kapanış" türündeki fişler bu kontrole dahil değildir.

27 İhtar mektubu için gönderilecek maillerin konu başlığının yazılabilmesi talebi

"Cari Hesap İhtar Hareketi/Gönder" işlemi filtre seçeneklerine eklenen "e-Posta Konu Başlığı" üzerinden, gönderilen e-Postaların başlığının belirlenebilmesi sağlanmıştır.

28 Teklif değerlendirme işlemine "Yaklaşık Maliyet" türündeki tekliflerin yansımaması talebi

"Teklif İşlemleri/Teklif Değerlendirme" ekranında yer alan "Değerlendirme Kriterleri" seçeneklerine "Yaklaşık Maliyetli Teklifler" filtresi eklenmiştir. Filtrede yapılan seçime göre "Alınan Teklifler" ekranında yaklaşık maliyet alanı işaretli olan tekliflerde değerlendirmeye dahil edilecek veya edilmeyebilecektir.

Detay için tıklayınız
29 e-Faturalarda yapılan muhasebe fişi zorunluluk kontrolünün kaldırılması talebi

e-Fatura/e-Arşiv belgelerinde yapılan "Muhasebe Fiş Türü" zorunluluğu kontrolünün, "Sistem Ayarları/Öndeğer ve Parametreler/e-Dönüşüm/Parametreler/e-Fatura.e-Arşiv İşlemleri" başlığı altına eklenen "e-Belgelerde Muhasebe Fişi Kontrolü" parametresi üzerinden yapılması sağlanmıştır.

Detay için tıklayınız
30 Borç/Alacak eşleştirme işlemi performansının iyileştirilmesi talebi

"Borç/Alacak Takibi" ekranındaki "Eşleştir" işleminde performans iyileştirmesi yapılarak işlemin daha kısa sürede tamamlanması sağlanmıştır.

31 "e-Bankacılık(OHÖ)" entegrasyonu üzerinden banka hizmet işlemlerine ait ekstrelerin kaydedilebilmesi talebi

"e-Dönüşüm/e-Bankacılık/Posta Kutusu (OHÖ)" ekranına alınan hizmet işlemlerine ait ekstrelerin "Alınan/Verilen Banka Hizmet Faturası" türünde banka fişi olarak kaydedilmesi sağlanmıştır. Böylelikle hizmet fişleri de online hesap özeti uygulaması üzerinden alınabilecektir.

Detay için tıklayınız
32 Kiralama işlemlerinde birikmiş amortisman hesap bağlantılarının dağılımlı yapıda tanımlanabilmesi talebi

"Muhasebe Bağlantı Kodları/Kiralama/Birikmiş Amortismanlar" bağlantısında orana bağlı olarak birden fazla bağlantı hesabı tanımlanabilecektir. Böylelikle "Faaliyet Kiralama Giderlerinin Tahakkuklarını Muhasebeleştir" işlemi ile oluşan muhasebe fişlerinin birikmiş amortisman tutarı birden fazla hesaba yansıtılabilecektir.

Detay için tıklayınız
33 Sözleşmelerin kesinti ve artış bilgilerinde çoklu seçim yapılabilmesi talebi

Satınalma/Satış sözleşmelerinin "Kesinti" ve "Artış Bilgileri" tablarında çoklu seçim yapılabilmesi sağlanmıştır.

34 "Banka Hesapları/Hareketler" ekranında listelenen kayıtların bakiyesinin takip edilebilmesi talebi

"Finans Yönetimi/Tanımlar/Banka Hesapları/İlişkili Kayıtlar/Hareketler" ekranına eklenen "Listelenen Kayıtlar: Başlangıç Tarihi, Bitiş Tarihi, Bakiye" alanları üzerinden, ekranda yapılan filtrelemeye göre listelenen kayıtlara ait bakiyenin takip edilmesi sağlanmıştır.

35 Faaliyet kiralama işlemlerinin tahakkukunda sözleşme kurunun kullanılması talebi

"Sistem Ayarları/Öndeğer ve Parametreler/Genel Muhasebe/Parametreler/Genel" başlığı altına "Kiralama Giderlerinin Tahakkukları Muhasebeleştirilirken Kullanılacak İPB(RPB) Kuru" seçenekleri eklenmiştir. Parametre üzerinden dövizli kiralama sözleşmelerinin tahakkukunda işlem tarihindeki veya sözleşme üzerindeki kurun kullanılacağı belirlenebilecektir.

Detay için tıklayınız
36 e-Belgelerin ve GİB'e gönderilmemiş e-Faturaların toplu kaydedilebilmesi talebi

"e-Dönüşüm/İşlemler" altına eklenen "Toplu PDF Kaydet" seçeneği ile e-Belgelerin PDF formatında kaydedilmesi özelliği toplu işlem olarak kullanılabilecektir. İşlem filtrelerinde yer alan seçeneklere göre belgelerin türüne (e-Fatura, e-Arşiv, e-İrsaliye, e-Makbuz), gönderim durumuna göre (giden, gelen) kaydetme yapılabilecektir.

37 KDV öndeğerlerinin güncellenmesi talebi

10 Temmuz 2023 tarihinde mal ve hizmetlere uygulanacak katma değer vergisi oranlarında yapılan değişikliğe istinaden j-Platform'da yeni oluşturulan datalarda KDV öndeğerlerinin 20 olması sağlanmıştır.

Sürümde Yer Alan İyileştirmeler

Sıra No Tanım Açıklama Doküman Linki
1 Hizmet türünde açılan taleplerde ambar transfer işlemi ile karşılama yapılamaması talebi

Talepte yer alan hizmet satırlarının malzeme hareketi oluşturan fişler ile karşılanmaması sağlanmıştır.

2 Onaylama ile kapatılan talep fişlerinde karşılama yapılırken onay ile kapatıldığı uyarısının verilmesi talebi

"Sistem Ayarları/Onaylama" üzerinden kapatılan satınalma taleplerinde karşılama yapılırken "Onaylama" ile kapatıldığı bilgisi verilerek karşılama önerilerinin oluşmaması sağlanmıştır.

3 Sipariş raporunda "Notlar" ve "Teslim Şekli" değerlerinin yansıması talebi

Siparişler üzerinden "Gönder" seçimi ile erişilen raporun "Not" ve "Teslim Şekli" değişkenlerine değer gelmesi sağlanmıştır.

4 Fatura üzerinden yapılan kasa tahsilatlarında, tahsilat vade tarihinin değiştirilmemesi talebi

"Öndeğer ve Parametreler/Satış Yönetimi/Ödeme-Tahsilat Fişi Oluşturma Tarihi" parametresinin değeri "Sistem Tarihi" seçili iken kasa fişi oluşturulduğunda, bağlı faturanın ödeme/tahsilat hareketindeki vade tarihinin değişmemesi sağlanmıştır.

5 Hizmet sınıf ağacı eklerken yapılan lisans kontrolünün kaldırılması talebi

"Satınalma-Satış Yönetimi/Tanımlar/Hizmet Sınıf Ağacı" ekranında yeni kayıt eklenirken lisans kontrolü yapılmaması sağlanmıştır.

6 İptal edilen e-Arşiv faturasında değişiklik yapılmaması talebi

İptal durumundaki e-Arşiv faturalarında "Sadece, Taslak durumundaki kayıtlar düzenlenebilir" uyarısı verilerek değişiklik yapılması engellenmiştir.