Logo Bulut ERP 0.18 sürümünde yapılan yenilikler şunlardır:

Sürümde Yer Alan Yenilikler

Sıra No Tanim Açiklama Doküman Linki
1 Sözleşme revizyonlarının takip edilmesi talebi

Satınalma/Satış sözleşmelerinin miktar ve sözleşme tutarları baz alınarak sözleşmeye bağlı revizyon sözleşmeler oluşturulması sağlanmıştır.

Detay için tıklayınız
2 Varlık satınalma faturalarının e-Fatura kapsamına alınması talebi

Varlık alım faturalarının "e-Fatura" olarak işlem görmesi sağlanmıştır. "Posta Kutusu" sağ tuş menüsüne eklenen "Varlık Satınalma Faturasına Çevir" işlemi ile gelen faturalar varlık satınalma faturası türünde kaydedilebilecektir. 

Detay için tıklayınız
3 "Ticari Senaryo" ya sahip e-Faturaların "Kabul" yanıtlarının otomatik verilmesi talebi

"Sistem Ayarları/Öndeğer ve Parametreler/e-Dönüşüm/Parametreler" altına "Uygulama Yanıtı Otomatik Verilsin" parametresi eklenmiştir. Parametre değeri "Evet" seçildiğinde ticari senaryoya sahip faturaların uygulama yanıtları "e-Fatura Kaydet" işleminde "Kabul" cevabı gönderilecek şekilde otomatik üretilir. "Hayır" seçildiğinde uygulama yanıtları "Posta Kutusu" ekranında "Kabul/Red" işlemleri üzerinden kullanıcı tarafından gönderilmeye devam edecektir.

Detay için tıklayınız
4 Cari hesap ekstresinde muhasebe fişi olan veya olmayan kayıtların takip edilebilmesi talebi

"Cari Hesap Ekstresi" filtre seçeneklerine "Muhasebe Fişi (Ana Hesap Planı), Muhasebe Fişi (İkinci Hesap Planı), Muhasebe Fişi (Üçüncü Hesap Planı)" eklenmiştir. Bununla birlikte rapor değişkenlerine eklenen "Ana Hesap Planı muhasebe fişi var_yok, İkinci Hesap Planı muhasebe fişi var_yok, Üçüncü Hesap Planı muhasebe fişi var_yok" değişkenleri rapor tasarımında kullanılabilecektir. Filtrenin "Tümü, Olanlar, Olmayanlar" seçenekleri üzerinden yapılan seçime göre kayıtların raporda listelenmesi sağlanacaktır. 

5 e-Bankacılık işlemlerinde öndeğer hesap seçilebilmesi talebi

"Sistem Ayarları/Öndeğer ve Parametreler/Genel" altına "e-Bankacılık Eşleştirmeleri" seçeneği eklenmiştir. Bu seçenek üzerinden, Posta Kutusu'na alınan ekstrelerde kullanılacak banka hesaplarının "İşlem Türü" bazında öndeğeri belirlenebilecektir. "e-Ekstre Kaydet" seçimi ile sisteme alınan ekstre hareketleri öndeğer belirlenen hesaplar dikkate alınarak kaydedilecektir. Öndeğer seçimi yapılmamış ise alınan ekstredeki hesap bilgileri ile sistemde eşleşen ilk banka hesabı kullanılacaktır.

6 e-Fatura mükellefi firmalarda gelen kağıt faturalarda toplam tutar kontrolü yapılması talebi

"Vergi Mükellefine Düzenlenecek Günlük Kağıt Fatura Tutar Limiti" ve "Vergi Mükellefi Haricine Düzenlenecek Günlük Kağıt Fatura Tutar Limiti" parametrelerinde belirtilen tutar limitini aşan alım faturalarının "Elektronik Belge" seçeneği işaretlenmeden onaylanması engellenmiştir.

Detay için tıklayınız
7 Malzeme-Tedarikçi kontrolünün işlem türü bazında yapılabilmesi talebi

"Sistem Ayarları/Öndeğer ve Parametreler/Satınalma Yönetimi" altında bulunan "Malzeme - Onaylı Tedarikçi Kontrolü" parametresinin işlem tipi bazında çalışması sağlanmıştır. Parametre değeri "Evet" seçili olduğunda hangi işlemler üzerinde kontrol yapılacağını belirleyecek "Malzeme-Onaylı Tedarikçi Kontrolü Yapılacak İşlemler" parametresi eklenmiştir.

8 Cari hesap ve günlük bazda tevkifat limiti kontrolünün yapılması talebi

Tevkifat limiti kontrolünün fatura bazında yönetilmesi sağlanmıştır. Fatura tutarı tevkifat limiti altında kalsa bile, faturaya eklenen "Limit kontrolü yapılmasın" alanı işaretlendiğinde tevkifatlı malzeme/hizmet satırlarında tevkifat hesaplanacaktır.

Detay için tıklayınız
9 Hakedişe dahil olan malzemeler için sarf fişi oluşturulması talebi

Hakediş kayıtlarının F9 menü seçeneğine "Sarf Fişi Oluştur" işlemi eklenmiştir. Hakedişe ait hizmet faturası var ise işlem kullanılabilecektir. Hakedişin "Yeşil Defter" tabında bulunan türü varlık, malzeme yada malzeme takımı olan satırların sarf fişi bu işlem üzerinden otomatik oluşturulabilecektir.

Detay için tıklayınız
10 e-Fatura/e-Arşiv Fatura tasarımlarında kullanılacak logo ve kaşe görsellerinin ürün içerisinden eklenebilmesi talebi

Organizasyonel birim kartına "Logo&Kaşe" tabı eklenmiştir. İşletmenin logo, imza, kaşe gibi görselleri bu tab üzerinden eklenebilir. Eklenen görseller e-Fatura/e-Arşiv Fatura standart tasarımlarına yansıyacaktır. Standart tasarımlara görsellerin eklenmesi için ayrıca bir çalışma yapılmasına ihtiyaç olmayacaktır.

11 Defter raporu dosyasının tarihinden sonraki tarihte ilgili döneme ait muhasebe fişi olmadığının kontrol edilmesi talebi

e-Defter "Berat Oluştur" işlemi sırasında, defter raporu dosyasında schematron kontrolü yapılması sağlanmıştır.

12 e-Dönüşüm/Posta Kutusu ekranlarında cari hesap bilgilerine göre sıralama yapılabilmesi talebi

e-Dönüşüm modülü üzerinden erişilen "e-Fatura" ve "e-İrsaliye" posta kutusu ekranlarında "Cari Hesap Unvanı" ve "Cari Hesap Vergi/TC No" bilgisine göre  sıralama yapılabilmesi sağlanmıştır.

13 e-Defter geçiş tarihi boş olduğu için tamamlanamayan işlemlerde uyarı verilmesi talebi

e-Defter Kontrol Raporu gibi e-Defter ile ilgili raporların hazırlanabilmesi için e-Defter geçiş tarihi bilgisine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu bilgi boş olduğunda raporlar oluşmamaktadır. Raporlarda ve e-Defter işlemlerinde karşılaşılan bu durumun önüne geçebilmek için e-Defter kullanıcısı org birimlerde "e-Defter Geçiş Tarihi" alanı zorunlu hale getirilmiştir.

14 "e-Fatura/UY Al" işleminin zamanlanmış görevlere eklenmesi talebi

Zamanlanmış görev formuna eklenen "e-Fatura ve Uygulama Yanıtı Al" batch işlemi üzerinden, belirlenen periyota bağlı olarak "e-Fatura/Posta Kutusu/e-Fatura.UY Al" işleminin sistem tarafından tetiklenmesi sağlanmıştır.

15 Veri aktarımlarında excel şablonu yaratma işleminin geliştirilmesi ve kolaylaştırılması talebi

Excel üzerinden içeri veri aktarımında kullanılacak şablona erişilebilmesi için "Excel Şablonu Oluştur" seçeneği eklenmiştir. Bu seçenek ile alınacak şablonda belirtilen açıklama bilgileri sayesinde kullanılacak alanlar kolaylıkla belirlenebilecek ve aktarım şablonu hazırlanabilecektir.

16 Varlık talebi karşılama sonucunda oluşacak tahsis fişinde varlığın organizasyonel biriminin kullanılması talebi

Serbest durumdaki varlıklar talep fişi üzerinden karşılandığında, talep fişi organizasyonel biriminden bağımsız olarak varlık organizasyonel birimi ile tahsis fişinin oluşması sağlanmıştır.

17 Sözleşme hakedişinin sözleşmenin satır tutarı üzerinden hesaplatılabilmesi talebi

Sözleşmenin "Malzeme/Hizmet" satırlarına, "Hakediş Hesaplama Türü" kolonu eklenmiştir. "Hesaplama Türü" kolonunda "Miktar" ve "Tutar" seçilebilecektir. Mevcut yapıda hakedişler "Miktar" üzerinden hesaplanmaktadır. Hesaplama Türü "Tutar" seçildiğinde, hakedişlerin "Yeşil Defter" tabında "Bu Hakediş Tutarı" alanına girilen değere bağlı olarak hakediş hesaplatılabilecek ve hakediş faturası oluşturulabilecektir. "Yeşil Defter" de girilen tutara göre sözleşme üzerinden "Kalan Hakediş Tutarı" ve "Kalan Hakediş Miktarı" takibi yapılabilecektir. 

Detay için tıklayınız
18 Satınalma dosyalarında "Kaydı Kilitle" özelliğinin kullanılabilmesi talebi

"Satınalma Dosyaları" F9 menü seçeneklerine "Kaydı Kilitle" özelliği eklenmiştir.

19 Muhasebe fişlerine gelecek satır ve genel açıklama parametrelerine "Belge Tarihi" seçeneğinin eklenmesi talebi

"Sistem Ayarları/Öndeğer ve Parametreler/Satış-Satınalma Yönetimi/Muhasebe fişlerine gelecek satır açıklamaları-Fatura" ve "Muhasebe fişlerine gelecek genel açıklama-Fatura" parametrelerine "Belge Tarihi" seçeneği eklenmiştir.

20 Muhasebe fişi onaylanırken karşı hesap bazında satır birleştirme kontrolü yapılabilmesi talebi

"Sistem Ayarları/Öndeğer ve Parametreler/Genel Muhasebe/Onaylama/Satır Birleştirme Kriterleri" parametresine "Karşı Muhasebe Hesabı" seçeneği eklenmiştir.

  • "Karşı Muhasebe Hesabı" seçeneği işaretli ise; karşı hesabı farklı olan muhasebe fişi satırları onaylama işleminde birleştirilmeyecektir.
  • "Karşı Muhasebe Hesabı" seçeneği işaretli değil ise; karşı hesabın aynı olması koşulu aranmadan muhasebe fişlerinde onaylama işleminde satır birleştirmesi yapılacaktır.
Detay için tıklayınız
21 "Satış/Satınalma Fiyat Listeleri" kayıtlarına "Doküman Kataloğu" özelliğinin eklenmesi talebi

"Satış Fiyat Listeleri-Satınalma Fiyat Listeleri/Bağlı Kayıtlar" seçeneklerine "Doküman Kataloğu" eklenmiştir. Fiyat listeleri ile ilişkili dokümanlar bu seçenek üzerinden takip edilebilecektir.

22 Faturası iptal edilen e-İrsaliyenin yeniden faturalanabilmesi talebi

Bağlı irsaliyesi "e-İrsaliye" olan fatura iptal durumuna alınırken irsaliyesinin GİB'e gönderim durumunu kontrol eden yapı kurulmuştur. e-İrsaliye GİB'e gönderilmiş ise faturası iptal edilse bile irsaliyesi "İptal" durumuna alınamayacak ve irsaliye yeniden faturalanabilecektir.

23 Satınalma Dosyası bazında hesaplama kontrol kriteri tanımlanabilmesi talebi

"Bütçe Yönetimi/Hesaplama ve Kontrol Kriterleri" fiş türlerine "Satınalma Dosyası" seçeneği eklenmiştir. Bu seçenek ile satınalma dosyalarına özel bütçe kriteri tanımlanabilecek ve dosyaların bütçe ile bağlantısı sağlanabilecektir.

Detay için tıklayınız
24 Malzemeler üzerinden erişilen "Ambar Toplamları" ekranında tüm ambarların gösterilmesi talebi

"Sistem Ayarları/Öndeğer ve Parametreler/Malzeme Yönetimi/Parametreler/Diğer" başlığı altına eklenen "Ambar Toplamları Ambar Listesi: Tüm Ambarlar/Yetkili Ambarlar" seçeneği eklenmiştir. Bu seçenek üzerinden, kullanıcının yetkili olduğu ambarların veya kuruma ait tüm ambarların bilgilerine erişimi parametreye bağlı olarak yönetilebilecektir.

25 01.04.2022 tarihinde Kurumlar Beyannamesi yapılan versiyon güncellemesinin ürüne yansıtılması talebi

01.04.2022 tarihli duyuruya istinaden Kurumlar Beyannamesi'nde versiyon güncellemesi yapılmıştır.

26 29.04.2022 tarihli kılavuza göre Tevkifat ve KDV Muafiyet Kod listelerinin güncellenmesi talebi

Gelir İdaresi Başkanlığının yayınlamış olduğu kod listesine göre, 10/10 oranında tevkifat uygulanan faturalarda 800'lü tam tevkifat kodlarının kullanılabilmesi sağlanmıştır. Yayınlanan listeye bağlı olarak "KDV Muafiyet Kod Listesi" de güncellenmiştir.

Sürümde Yer Alan İyileştirmeler

Sıra No Tanim Açiklama Doküman Linki
1 Cari hesap işlem merkezi penceresinde cari hesap listesi alanında cari hesap türü kolonunda cari hesap türlerinin listelenmesi talebi

Cari hesap işlem merkezi cari hesap liste alanında cari hesap türü kolonunda cari hesap türlerinin listelenmesi sağlanmıştır.

2 Cari hesap kartında posta kodu kontrolünün cari hesap kartında seçili org. birim tanımında e-İrsaliye kullanıcısı işaretli ise cari hesap kartında e-İrsaliye kullanıcısı işaretli olsa da olmasa da yapılması talebi.

e-İrsaliye kullanıcısı alanı işaretli organizasyonel birim seçilerek kaydedilmek istenen cari hesap kartında e-İrsaliye kullanıcısı alanı işaretli olmasa da posta kodu kontrolü yapılması sağlanmıştır.

3 Cari hesap işlem merkezi filtrelerinde yer alan cari hesap türü filtre seçeneklerine (Te) - Tedarikçi seçeneği eklenmesi talebi.

Cari hesap işlem merkezi filtrelerinde yer alan cari hesap türü filtre seçeneklerine (Te) - Tedarikçi seçeneği eklenerek filtreleme yapılabilmesi sağlanmıştır.

4 Satış Noktası üzerinde "Müşteri Ekle" seçimi ile açılan cari hesap kartı penceresine posta kodu alanı eklenmesi talebi.

Satış Noktası üzerinde "Müşteri Ekle" seçimi ile açılan cari hesap kartı penceresine posta kodu girilerek kaydedilebilmesi sağlanmıştır.

5 Yazıcı boyutlarını kullan seçimiyle yazdırılan cari hesap ekstresinin dikey formatta çıktısının alınması talebi

Cari hesap ekstresi raporunun A4 formatında dikey konumlu alınması sağlanmıştır.

6 Kur farkı hareketlerinin cari hesap ekstresinde yerel para birimli işlem olarak gösterilmesi talebi

Cari hesap ekstresinde cari hesap kur farkı fişinin İPB türünün yerel para birimi olarak gelmesi sağlanmıştır.

7 "Organizasyonel Birimlere Göre Satınalma Dağılımı" raporunda "Hizmet" türüne göre filtreleme yapılabilmesi talebi

"Organizasyonel Birimlere Göre Satınalma Dağılımı" raporunda "Hizmet" türüne göre filtreleme yapılabilmesi sağlanmıştır.

8 İptal bilgisi GİB'e gönderilmiş e-Arşiv faturalarının durumunun değiştirilmemesi talebi

İptal edilen e-Arşiv faturasında, GİB'e gönderildikten sonra yapılan durum değişikliklerinde (İptal–>Onaylı–>İptal geçişlerinde) "e-Arşiv Durumu" bilgisi güncellenmeyecektir. Onaylanan ve iptal edilen fatura daha önce GİB'e gönderildiğinden, gönderilecek durumuna geçmeyecek ve faturanın tekrarlı gönderimi engellenmiş olacaktır.

9 Bütçe kaleminde analiz detayları günceller seçili iken fatura tutarlarının bütçeye yansıması talebi

Bütçe kaleminde "Analiz Detayları Günceller" seçili iken faturanın bütçeye yansıması için "Analiz Detayları" bölümünde proje bilgilerinin seçili olması şartı kaldırılmıştır.

10 Çek Senet Bordroları/Muhasebe Fiş Türü için seçilen öndeğerin fişlere yansımaması sorununun düzeltilmesi talebi

"Çek Senet Bordroları" için "Sistem Ayarları/Öndeğer ve Parametreler/Muhasebe Fiş Türü" öndeğer tanımında seçilen türe göre fişlerin oluşması sağlanmıştır.

11 Transfer fişlerinde negatif stok kontrolü yapılması talebi

Malzeme fişleri "Durum Değiştir" işleminde kontrol seçeneklerinde belirlenen kriterlerin dikkate alınması sağlanmıştır.

12 Borç yaşlandırma raporunun organizasyonel birim detayları ile excel formatında alınabilmesi talebi

"Borç Yaşlandırma Raporu/Organizasyonel Birim Detayı: Listelensin" seçimi ile excel çıktı tipinde çalıştırıldığında organizasyonel birim detaylarının yansıması sağlanmıştır.