Acil Durum Ekibi eklemek için uygulama menüsünden “Acil Durum Yön.” ana modülüne, bu modülden de “Acil Durum Ekipleri”ne tıklanır. Açılan “Acil Durum Ekipleri” ekranında kayıtlı olan acil durum ekipleri görüntülenir. Yeni bir acil durum ekibi eklemek için ekranda yer alan “Ekle” butonu kullanılır.

 “Acil Durum Ekibi - Ekleme” ekranında “Lokasyon”, “Ad” ve “Acil Durum Ekip Türü” zorunlu alanlardır. “Acil Durum Ekip Türü” için ayrılan çoktan seçmeli alan uygulama menüsündeki “Acil Durum Yön.” ana modülü altında yer alan “Acil Durum Ekip Türleri” kütüphanesinden beslenir. Gerekli alanların doldurulmasının ardından “Kaydet” butonuna basılmaktadır ve böylece yeni bir acil durum ekip kaydı oluşturulur.

Acil durum ekip kaydının oluşturulmasıyla sistem, ilgili kullanıcıyı “Acil Durum Ekibi - Düzenleme” ekranındaki “Acil Durum Ekibi” sekmesine yönlendirir. Bu sekme üzerinden acil durum ekibi eklemesi yaparken girilen bilgiler görüntülenebilir, bu bilgiler üzerinde değişiklikler ve düzenlemeler yapılabilir.

“Acil Durum Ekibi - Üyeler” sekmesinden eklemesi yapılan acil durum ekibinde yer alan üyeler eklenir. Yeni bir üye eklemesi yapmak için ekranda yer alan ekleme butonu “+” kullanılır.

“Acil Durum Ekibi – Üye – Ekleme” ekranında “Personel” ve “Görev Tipi” zorunlu alanlardır. “Personel” için ayrılan çoktan seçmeli alan uygulama menüsündeki “Personel Yönetimi” ana modülü altındaki “Personeller”den beslenir. Gerekli alanlar doldurulduktan sonra “Kaydet” butonuna basılır. Böylece ilgili acil durum ekibi için yeni bir üye eklenir.                                                                Eklenen üye bilgileri üzerinde düzenlemeler yapmak için ekranda yer alan “Düzenleme” butonu kullanılır. Açılan “Acil Durum Ekibi – Üye - Düzenleme” ekranında istenilen alanlarda değişikliklerin yapılmasının ardından “Kaydet” butonuna basıldığında yapılan değişiklikler kaydedilir.                                                                                                                                         Eklemesi yapılan üyenin, acil durum ekibinde görev aldığını gösteren belgeye ulaşmak için “Acil Durum Ekibi – Üye – Düzenleme” ekranında yer alan “Acil Durum Ekibi - Üye” butonu kullanılır.    Acil durum ekip üyelerinden silinmek istenen olduğunda ekranda yer alan ilgili “Silme” butonu kullanılır. “Acil Durum Ekibi – Üye - Silme” ekranından “Sil” butonuna basıldığında ilgili üye kaydı silinir.

Acil Durum Ekiplerine ait bilgilerin yer aldığı bir rapor çıktısı alınmak istendiğinde “Acil Durum Ekibi” ekranında yer alan “Dışa Aktar” butonu kullanılarak ilgili rapora ulaşılır.