Amaç

Firma, destek kaydı, teklif ve fırsat için gelen, gönderilen ve ilişkilendirilen tüm e-postaların tek bir ekran üzerinden gösterilmesi ve gerektiğinde cevaplama, iletme işlemlerinin yapılabilmesi

e-Posta Menüsü

Sol Menü Ağacında e-Postalar Menüsü

Uygulamanın sol tarafındaki menü ağacındaki "Bölümler" başlığı altına "e-Postalar" başlığı eklenmiştir. "e-Postalar" ekranı için rol bazlı yetkilendirme yapılır. Rol tanımı olan kullanıcılar bu ekranı görüntüler. 

 Liste Ekranı e-posta seçimi

"e-Postalar" başlığına tıklandığında liste ekranı içerisinde sistemde Teklif, Destek kaydı, Firma ve Fırsat ile ilişkilendirilmiş olan e-postalar gösterilir. " e-Postalar" liste ekranında kolon olarak "Gelen/Giden", "Kayıt türü", "Konu", "Öncelik", "Tarih", "Kimden", "Gönderen Adı", "Kime", "Cc", "Bcc", "İçerik" ve "Dosyalar" başlıkları bulunmaktadır.

"e-Postalar" liste ekranında kolon olarak gösterilen "Kayıt türü" kolonunda e-postanın ilişkili olduğu sınıf gösterilir. Ayrıca, "Kayıt türü" kolonunda gösterilen modül isimleri ikonları ile birlikte görülür. "Gelen/Giden" kolonunda değer olarak; Teklif, Destek kaydı, Firma ve Fırsat başlıkları olacaktır. "Gelen/Giden" kolonunda; e-postanın gelen mi yoksa giden e-posta mı olduğu görülür. "Gelen/Giden" kolonunda gösterim olarak "Gelen e-posta" için "aşağı ok", "Giden e-posta" için "yukarı ok" ikonu bulunur. 

 Gelen ve giden e-Postalar

"e-Postalar" liste ekranında "İçerik" kolonuna tıklandığında mevcuttaki gibi ilgili e-posta detayı pop-up penceresinde açılır.  "e-Postalar" liste ekranında da ortak olarak listenin başında yer alan üç nokta "..." altında "İlet" ve "yanıtla" seçenekleri yer açılır.

 e-Posta yanıtlama

e-Posta Menüsü

e-Postalar

e-Posta Ayarları
Tanımlar → e-Postalar ile e-posta ayarları sağlanır. e-Posta türüne göre ayarlama yapılır.

 e-Posta Tanımı

e-Posta Şablonları

"e-posta Şablonları" başlığına tıklandığında "e-posta Şablonları" liste sayfası açılır. Liste sayfasında kolon olarak "Aktif", "Şablon adı" ve "Kayıt türü" kolonları yer alır. Liste ekranında ayrıca yeni şablon oluşturulması için "Yeni e-Posta şablonu" butonu yer alır. 

 e-Posta Şablonları

"Yeni e-Posta şablonu" butonuna tıklandığında "e-Posta Şablonu" penceresi açılır. "e-Posta Şablonu" ekranında "Aktif",  "Şablon adı", "Kayıt türü" ve "İçerik" alanları yer alır. "Aktif" alanı checkbox bir alan olup ön değeri işaretli olur. "Şablon adı" alanı text alandır. "Kayıt türü" alanı ise combobox alan olup "Teklif", "Destek kaydı", "Fırsat", "Firma" ve "Genel" dir.

 e-Posta Şablon içeriği

Bilgilendirme

e-Posta gönderimi yapılan modüller (mevcuttaki Teklif, Destek kaydı, Fırsat kaydı ve Firma) üzerinden e-Posta gönderimi yapılırken "e-Posta şablonu" olarak ilgili modülün şablonları ve "Genel" şablon türleri gösterilir. Yani; Teklif ekranı üzerinden e-Posta gönderimi yapılırken "e-Posta şablonu" olarak "Kayıt türü" alanı "Teklif" ve "Genel" değeri seçilmiş aktif şablon kayıtları gösterir. "Kayıt türü" değerinde "Genel" olarak seçili olan şablon türleri e-posta gönderimi yapılan tüm modüller(Teklif, Destek kaydı, Fırsat kaydı ve Firma) üzerinde gösterilir.

"e-Posta Şablonu" penceresindeki "İçerik" alanı; mevcuttaki modüller üzerinden açılan e-Posta ekranlarıyla aynı yapıda ve işlevdedir. "e-Posta Şablonu" penceresindeki  "Kaydet" butonuna basıldığında girilen bilgiler veri tabanına kaydedilir. "Vazgeç" butonuna basıldığında da "e-Posta şablonu" penceresi kapatılır ve girilen bilgiler veri tabanına kaydedilmez.

e-Posta Şablonlar

e-Posta İçeriğinin Şablon Üzerinden Seçilmesi ve Düzenlenmesi


e-Posta gönderimi yapılırken içeriğin elle manuel şekilde girilmeden şablon üzerinden seçilip gerekirse de şablon üzerinden düzenlenebilmesi.

 e-Posta İlişkili tanımlarda seçilmesi ve düzenlenmesi


Teklif, destek kaydı, fırsat kaydı ve firma üzerinden açılan "e-Posta Bilgileri" penceresine "e-Posta şablonu" alanı bulunur. "e-Posta şablonu" alanının ön değeri boş olacaktır.  "E-posta şablonu" alanı combobox bir alan görülür. "E-posta şablonu" olarak ilgili modülün şablonları ve "Genel" şablon türleri gösterilir. Örnek olarak; Teklif ekranı üzerinden e-posta gönderimi yapılırken "E-posta şablonu" olarak "Kayıt türü" alanı "Teklif" ve "Genel" değeri seçilmiş aktif şablon kayıtları görülür. Aynı durum, Destek kaydı, Fırsat kaydı ve Firma modülleri için de geçerlidir. 

 e-Posta Şablonları

Bilgilendirme

Tanımlar>"E-posta Ayarları">"E-posta Şablonları" ekranında tanım olarak "Genel" olan şablon türleri tüm modüller için "E-posta şablonu" alanında değer olarak gösterilir. "e-Posta Bilgileri" penceresindeki "E-posta şablonu" alanında seçim yapıldıktan sonra seçilen şablonun "E-posta şablonları" ekranındaki tanımı "İçerik" alanına ön değer olarak gelir. Kullanıcı isterse bu şablon üzerinden düzenleme yapabilir.


e-Posta Rol Tanımlaması

e-Posta Rol Tanımlaması


Tanımlar>Güvenlik>Roller menüsüne e-Postalar rolü rolü eklendi. Kullanıcılar üzerinde e-Posta rolü için okuma, yazma, oluştur, sil ve görüntüleme işlemi yapabilirsiniz.

 e-Posta İlişkili tanımlarda seçilmesi ve düzenlenmesi

e-Posta İmza Tanımlaması

e-Posta İmza Tanımlaması


Tanımlar>e-Postalar menüsü seçilir. E-Posta ayarları tıklanır ve yeni e-Posta ayarları butonu aracılığıyla e-Posta tanımlaması yapılır ve işlemler menü tabından test e-Mail gönderimi sağlanır.  e-Posta tanımlaması bittikten sonra imza alanından tasarım veya HTML eklenir. Bu işlem tamamlandıktan sonra ilgili menülerin ilişkili kayıtlar→ e-Posta sekmesinden e-Posta gönder seçimi ile birlikte imza içeriği görüntülenir.

 e-Posta İlişkili tanımlarda seçilmesi ve düzenlenmesi

e-Posta Thread Pool

e-Posta Mail Gönderim Yapısının Beklemeden Asenkron Sağlanması


E-posta gönderimi yaparken geriye dönük bildirim almak ve ilişkili kayıtlarda e-Posta menüsü altındaki giden, gelen, başarılı, başarısız ve bekleyen mail bilgileri görüntülenmesi asenkron gönderimi sağlanmıştır. Yapılan çalışma ile birlikte mail gönderimi için;

- E-posta gönderme ekranlarından başarılı ve başarısız olacak şekilde gönderim sağlanmıştır.
- E-posta ayarlar ekranında test maili gönderiminin başarılı ve başarısız olacak şekilde gönderilmesi sağlanmıştır,
- Bu işlemlerin SMTP ve Exchange için kontrollerin oluşturulması sağlanmıştır,
- Hata/bekleme durumunda olan e-postalarda yanıtla/ilet işlemi yapılmaması ve
- Test maili gönderiminde e-posta gönderme adımında hata gelirse ekranda hata ayrıntısının gösterilmesini sağlanmıştır. e-Posta gönderimlerinde önceden sadece log bilgisi yazılmaktaydı. Gönderme işleminde değil de öncesinde hata alınırsa log bilgisi yazmaya devam edilecektir.

 Mail hata durumu

- e-posta gönderme ekranlarında başarılı/başarısız durumlarında bildirim sağlanmıştır. 

 Başarılı/Başarısız mail bilgilendirmesi

Başarısız Mail Bildirim Bilgisi


Başarılı Mail Bildirim Bilgisi

- Önceki işleyişte e-posta gönderiminde hata olursa bu e-posta MT_Mail tablosuna bilgi göndermemekteydi ve ilgili liste ekranı yenilenmemekteydi. Artık asenkron gönderim yapıldığı için gönderim sırasında hata alınsa da tablolara kayıt atılmakta ve liste ekranlarında bu e-posta beklemede olarak gösterilmektedir. Liste ekranlarında ikonun başarılı ya da başarısız olarak değişmesi için ilgili ekranda 'yenile' işleminin yapılması gerekmektedir.

 e-Posta gönderim durumu