1.Kullanıcı silinemiyorsa;

Aktif durumdaki bir kullanıcı direkt olarak silinemez. Bu noktada kullanıcı önce pasif hale getirilir, sonrasında silme işlemi sağlanabilir. Ayrıca logoadmin kullanıcısı sistemde farklı bir yönetici olmadığı sürece pasif edilemez, başka bir yönetici olması durumunda pasif edilebilir fakat tamamen silinemez. Bu varsayımlara göre kontrol sağlanır.

 2.Kullanıcı artırımı yapılmak isteniyorsa;

Uygulama kullanılır durumdayken kullanıcı artırımı yapılmak istendiğinde, satın alınan lisans bilgisi, C:\Program Files\LOGO\Logo Mind Insight\ModuleSetup üzerinden Setup çalıştırılarak girilir. Sonrasında lisans servis yeniden başlatılır ve uygulama Anasayfası üzerinden kullanıcı sayısı bilgisi kontrol edilir.

Bu konuyla ilgili sorun yaşandığında, çalıştırılan setup'ın uygulama kurulum setup'ı değil, Module Setup olduğu özellikle belirtilmelidir.

 3.Kullanıcı mail user olarak atanamıyorsa;

Lisans bilgileri kontrol edilir. Aktif kullanıcı sayısı lisans sayısına eşitse yeni bir kullanıcının aktivasyonu yapılmayacaktır. Ayrıca mail user olarak atanacak kullanıcının Active Directory üzerinden yaratılmadığına emin olunur.

 4.Active Directory kullanıcısı listede görünmüyorsa;

Active Directory ayarları üzerinde tanımlanmış olan LDAP filtresi kontrol edilir. Listelenmeyen kullanıcının filtre şartlarını sağlayıp sağlamadığı incelenir.

 5.Active Directory kullanıcısı mail kullanıcısı olarak atanamıyorsa;

Mail kullanıcısı uygulama üzerinde tanımlanan local bir kullanıcıdan seçilmelidir. Active Directory üzerinden oluşturulmuş kullanıcılar Mail service user olarak kullanılamaz.

 6.Lisans güncellemesi yapılamıyorsa;

Lisans servise erişimde bir problem olup olmadığı kontrol edilir. https://license1.logo.com.tr/logolicenseservice/logolicenseservice.asmx/Test ve

https://license2.logo.com.tr/logolicenseservice/logolicenseservice.asmx/Test Adresinden aşağıdaki yanıt dönmelidir. 0 yerine bir hata kodu yazıyorsa bu hata kodu iletilmelidir.

https://license1.logo.com.tr/logolicenseservice/logolicenseservice.asmx Adresine erişilebildiği de kontrol edilmelidir.

 7.Güncellenen kullanıcı sayısı ana ekranda görünmüyorsa;

Lisans yenileme çalıştırıldıktan sonra lisans servis yeniden başlatılmamış olabilir. Lisans servis yeniden başlatılarak kontrol sağlanır.

 8.Lisans aktivasyon süresi uyarısı alınıyorsa;

1.41 sürümü itibariyle lisans aktivasyonu lisans servis üzerinden otomatik biçimde yapılır hale gelmiştir. Aktivasyon süresinin bitmesine 30 günden az süre kaldığında, uygulamaya herhangi bir kullanıcı login olması durumunda lisans aktivasyonu yenilenmektedir. Fakat firmanın LEM'inin bitmesi durumu söz konusuysa lisans aktivasyonu otomatik olarak 90 güne uzatılmayabilir.

Ayrıca setup üzerinden manuel olarak lisans yenilemesinin yapılması mümkündür. Lisans yenileme manuel yapılacaksa işlem sonunda lisans servisin de restart edilmesi gerekmektedir.

 9.Kullanıcı aynı anda farklı cihazlardan veya browserlardan oturum açmak istiyorsa;

Logo Mind Insight üzerinde lisanslar isme atalıdır ve bir lisansı birden fazla kullanıcının aynı anda kullanması mümkün değildir. Fakat aynı kullanıcı farklı cihazlardan oturum açabilir. Örneğin, Chrome üzerinde bir oturum yönetilirken, mobil cihaz browserından ve mobil uygulamadan aynı kullanıcı ile oturum açıldığında 5 farklı oturum açılması mümkündür. Bu oturumlarda ekranlar eş zamanlı davranır. (Bir oturumda A raporu açıksa ve parametre seçimi yapılmışsa, diğer oturumda da aynı rapor açılır ve parametre seçimleri ekrana yansır.)