1.Mail gönderim görevi çalışmıyorsa;

Öncelikle problemin hangi aşamada olduğu belirlenmelidir. Maille ilgili tüm ayarların doğruluğu kontrol edilir.

  1. SMTP ayarlarının doğru yapılması ve gönderim testinin başarılı olması,
  2. Logo Mind Insight Background Service ve Logo Mind Insight JSToolBox Servis'in çalışır durumda olması,
  3. JSToolBox Portunun başka bir uygulama tarafından kullanılıyor olmaması
  4. Mail User'ın tanımlanmış ve aktif edilmiş olması
  5. Mail gönderim görevi için, gönderim yapılacak mail adreslerinin tanımlanmış olması
  6. Mail gönderim görevinin başarıyla kaydedilmiş olması

Bu kontroller sağlandıktan sonra görev çalışmıyor ve Pdf ve Excel türünde herhangi bir mail, herhangi bir kullanıcıya iletilemiyorsa, C:\Program Files\LOGO\Logo Mind Insight\Logs altından

BackgroundServiceLog, BackgroundWebApiCalls ve WebApiCalls logları incelenir.

 2.Mail gönderimi ile Excel dosyası gönderilip, PDF gönderilemiyorsa;
  1. Logo Mind Insight JSToolBox Servis'in çalışır durumda olması,
  2. JSToolBox Portunun başka bir uygulama tarafından kullanılıyor olmaması

Kontrol edilir. JSToolBox servisin başlatıldıktan sonra hemen durması söz konusu ise, Logo Mind Insight Setting üzerinden bu port boşta olan bir başka portla değiştirildikten sonra Analiz Et / Onar işlemi yapılır.

 3.Mail gönderimi ile PDF dosyası gönderilip Excel gönderilemiyorsa;

Öncelikle gönderimi sağlanmak istenen raporlardan biri, logoadmin kullanıcısı ile uygulama üzerinde açılır. Excel'e aktarılmak istenen rapor, mail modülünde seçili olan parametrelerle ekranda görüntülenir hale getirilir ve sonrasında sağ tık menüsündeki Veriyi Dışarı Aktar seçeneği ile dışarı aktarılır. Bu işlem sırasında Excel'e aktarımda herhangi bir uyarı alınması söz konusu ise (Kayıt sayısının çokluğu vb. gibi sebeplerle) sorun mail gönderim modülünde çözümlenmez, Qlik Sense'de karşılaşılan uyarı mesajları araştırılır. Eğer uygulama üzerinde sorunsuz aktarım sağlanıyorsa, farklı raporların Excel olarak gönderilip gönderilemediği incelenir. Sorun belirli bir raporda gerçekleşiyorsa, bu raporun parametresiz gönderimi gibi incelemeler yapılabilir ve C:\Program Files\LOGO\Logo Mind Insight\Logs altından BackgroundServiceLog, BackgroundWebApiCalls ve WebApiCalls logları incelenir.

 4.Mail gönderimi ile kullanıcı tanımlı parametre seçilirken alan değerleri görüntülenemiyorsa;

Mail gönderiminde parametre olarak kullanılacak bir alan seçilip altındaki değerlerin getirilmesi istendiğinde ekran takılıyorsa seçili alan adında (Başlığında) -,%,&,$ gibi özel karakterler olup olmadığı kontrol edilir. Bu özel karakterlerin sorun olacağı bilgisi kullanıcıya iletilip ilgili alan adlarının özel karaktersiz biçimde oluşturulması konusunda yönlendirme yapılır.

 5.Mail gönderim görevi bazen çalışıp bazen çalışmıyorsa;

Mail gönderim görevi için kullanılan servislerin stabil bir biçimde çalışıp çalışmadığı kontrol edilir. Servislerin bazen çalışıp bazen çalışmaması, bu servislerin bir sebeple durduğunun göstergesidir. Eğer servislerin başlatılma durumu manuel ise otomatiğe çekilir. JSToolbox servisinin kullandığı port Logo Mind Insight Settings üzerinden kontrol edilir ve bu portun boşta olduğu teyit edilir ve boşta olmaması durumunda port değişikliği yapılıp Analiz Et/Onar işlemi tetiklenir.

 6.Mail gönderim görevi tanımlama ekranına App listesi gelmiyorsa;

Uygulama sunucuda kuruluysa ve terminalden erişim sağlanmak istenirse, terminalde herhangi bir VPN bağlantısı olup olmadığı kontrol edilir, gerekirse sunucu üzerinden mail gönderim modülü çalıştırılarak kontrol sağlanır. Bu kısımda herhangi bir sıkıntı yoksa QMC üzerinden App Listesine girilir. License Monitor ve Operation Monitor applerinin çoklayıp çoklamadığı kontrol edilir. Eğer çoklama durumu varsa, bu applerin eski versiyonları silindikten sonra servisler yeniden başlatılır ve App listesinin gelip gelmediği kontrol edilir.