1.Entegrasyon ana kaydı oluşturulurken uyarı alınıyorsa;

Entegrasyon türü, bağlantı sağlanacak sunucu bilgisi (ip, isim…vs), veritabanı adı ve bu veritabanına erişim sağlayacak kullanıcı adı ve şifrenin doğruluğundan emin olunmalıdır. Gerekli bu bilgiler ile sql üzerinden erişimin kontrolü yapılabilir. Eğer sql üzerinden erişim sağlandığı halde entegrasyonlar sayfasından erişim sağlanamıyorsa, ilgili sunucuya bir başka sunucudan erişimle ilgili yetkilendirme yapılmış olabileceğinden sistem yöneticisi ile iletişime geçilir. Girilen bilgiler ile test başarılı olduğu halde kaydetme safhasında uyarı alınıyorsa C:\Program Files\LOGO\Logo Mind Insight\Logs altındaki App.Log kontrol edilir.

 2.Entegrasyon detay listesi boş görünüyorsa;

Bazı entegrasyon tipleri üzerinde firma/dönem seçimi yapmak gerekmez. (NetsisHR, Logo Mind Budget…gibi) Bu entegrasyonlar üzerinde detaylar sekmesine girilirse sadece entegrasyon yenileme süresinin seçilmesi normaldir, herhangi bir firma/dönem bilgisi listelenmeyecektir.
Eğer firma dönem seçimi yapılacak bir entegrasyon kaydında detay liste boş görünüyorsa, ana veritabanı ile şirket veritabanı arasında olması gereken bağlantı kurulmamış demektir. (Örneğin Netsis şirketler30 tablosundan, Tiger ise L_CAPIFIRM tablosundan beslenmektedir.)

 3.Entegrasyona ilişkili zamanlanmış görevin başarısız olması söz konusuysa;

Zamanlanmış görevlerin başarıyla çalışması için Scheduler Servisin çalışır durumda olması zorunludur. Öncelikle servisin çalışıp çalışmadığı kontrol edilir. Eğer servis çalışır durumda olduğu halde görev çalışmıyorsa sunucudaki disk kapasitesinin yeterli olup olmadığı kontrol edilir. Disk kapasitesi yetersizse veri çekme işlemi başarısız olacaktır. Eğer böyle bir durum yoksa ve bazı görevlerin başarılı bazı görevlerin başarısız olması durumu söz konusuysa, çalışmayan zamanlanmış görevin bağlı olduğu app'in verisinin manuel olarak yenilenmesi sağlanır. Manuel veri yenilemede de sıkıntı varsa, sorunun zamanlanmış görevden değil ilgili veri kaynağına erişimden ya da app'in sorgusundan kaynaklandığı anlaşılır. Bu durumda sorgunun çalışmasındaki sorunun tespiti gereklidir.

 4.Entegrasyon yapılabilir mi alanında Hayır yazıyorsa;

Bazı entegrasyon tipleri üzerinde firma/dönem seçimi yapmak gerekir. (Tiger, Netsis, JHR gibi). Bu entegrasyonların ana kaydı yapıldıktan sonra detaylar sekmesinde firma ve dönem seçimi yapmak gerekecektir. Eğer entegrasyon kaydı oluşturulduktan sonra firma dönem seçimi yapılmamışsa, kullanıcıya işlemin tamamlanmadığını bildirmek adına Entegrasyon yapılabilir mi kısmında Hayır yazmaktadır.

 5.Entegrasyon listesinde var olan tüm bağlantılar veri yükleme merkezinde görünmüyorsa;

Veritabanı üzerinde kullanıcı bazında yetkilendirme yapılmıştır. Bu konuyla ilgili olarak yetkilendirme kategorisindeki Veritabanı Yetkilendirme başlığı incelenebilir.

 6.Yeni bir sürümde eklenen modeller/alanlar/raporlar getirilemiyorsa;

Yeni bir sürümde eklenen yeni modeller ya da modellere eklenen yeni alanların kullanıcıya yansıması için, uygulama sürüm güncellemesinden sonra alttaki Yeni Sürüme Göre Güncelle butonu üzerinden model güncellemesi yapılmalıdır.

 7.Yeni bir entegrasyon yaparken 'Logo Ürün Veritabanı Değildir' uyarısı alınıyorsa;

Entegrasyonda kullanılacak veritabanı adı ile, entegrasyon türü uyumsuzdur. Örneğin Tiger tipindeki bir entegrasyona J-HR veritabanı bağlandığında bu uyarı mesajı alınacaktır. Ayrıca Netsis entegrasyon tipinde, entegrasyon veritabanı olarak şirket veritabanı değil ana veritabanı (NETSIS olabilir) seçilmediğinde de bu uyarı alınacaktır.

 8. Veri yükleme merkezi ekranına giriş yapıldığında, veri bağlantıları açılmıyorsa;

Veri yüklemesi ve veri modeli seçmesine izin vermemesinden kaynaklanmaktadır. Bu nedenle de TLS protokollerinin aktif yapılması gerekmektedir. TLS 1.2 aktif edilip, sunucu restart edilmelidir.

 9. LM Insight Ürün Entegrasyonunda Verileri Güncelleme İşlemi Başarısız oluyorsa;
  • C:\ProgramData\Qlik\ArchivedLogs\(windows kullanıcısı)\Script dizinindeki log dosyalarından hata detayının inceleyebilirsiniz, aynı setle versiyon yenileme yaparak kontrol edebilirsiniz.

  • Sorun devam ederse, Henüz yüklenmemiş windows güncelleştirmeleri yüklenip bilgisayar restart edilmelidir.


 a) Peer certificate cannot be authenticated bu hatası alınmış ise;

C:\ProgramData\Qlik\Sense\Engine\Settings.ini dosyası notepad++ ile açılır ve aşağıdaki resimdeki şekilde olmalıdır. Ardından programın kurulu olduğu yerdeki LogoMindInsightSetting.exe açılır. Analiz Et / Onar tabından sırasıyla önce Analiz Et işlemi, sonra Onar işlemi yapılmalıdır.

 10. LM Insight veri güncelleme işlemleri;

1.Raporunuz entegrasyon raporu ise, Anasayfada Ürün Entegrasyonları seçimini yapmalısınız.

  • İlgili Entegrasyon satırını seçip, Detaylar butonuna basarak Task oluşturabilirsiniz.

2.Raporunuz entegrasyon dışında sizin oluşturduğunuz bir rapor ise, Anasayfada Yönetim Konsolu seçimini yapmalısınız.

  • Gelen ekranda Tasks bölümüne giriş yapmalısınız.

  • Açılan yeni sayfada, Reload Task seçmelisiniz.

  • Yapmış olduğunuz tasarımı seçerek, Actions altından dakika, saatlik, günlük, haftalık vb. Tasklar oluşturabilirsiniz ve bu periyotlarda çalışmasını sağlayabilirsiniz.