ERP Rest Servis

Süreç işletiminin istenilen adımlarında Tiger, Netsis ve JPlatform ürünlerine kayıt atma veya bilgi okumayı sağlayan aktivitedir. Kurulum sırasında ayarları yapılmış olan rest servisine bağlanarak istenilen işlemin akış parametreleri kullanılarak gerçekleştirilmesini sağlar.

Rest Servis işlemlerinin başarısız kolunun bilgilendirme, e-posta gönderme, form vb. bir aktiviteye bağlanması gerekmektedir. Bu şekilde rest servisten kaynaklı hatalı koşullarda sürecin nasıl yönleneceğine karar verilebilir, rest işlemi başarılı olduğunda istenilen şekilde yönlenmesi sağlanır.

Akış tasarım ekranına aktivite sürüklenip bırakıldığında veya mevcut aktivitenin özellikler bölümünden servis tanımı bölümüne gelindiğinde; ilgili servis aktivitesinin (JPlatform, Tiger, Netsis) swagger adresi ve swagger açıklama alanları görüntülenir. Ayarlar servisinde tanımlı adreste bir problem varsa veya hiç tanım yapılmamışsa bu bilgiler boş olarak gelmektedir. Kullanılacak olan servis aktivitesine ait yordam seçilerek akış tasarımına devam edilir.

 Servis Aktiviteleri| ERP Rest Servisleri

  • İşlem Maks. Tekrar Sayısı: Servis aktivitesinin başarısız olma durumunda maksimum deneme sayısını belirtir. Varsayılan değer 0 olarak tanımlıdır. Örneğin; 1 olarak tanımlandığında, akış servis aktivitesinde başarısız olsa da direk başarısız koldan ilerlemez ve 2. kez çalıştırmayı dener. Onun sonucunda başarılı veya başarısız koldan yoluna devam eder.
  • Gerçek Ad: Aktivite adıdır. Sabit gelir ve değiştirilemez.
  • Görünen Ad: Aktivite görünen adıdır. Değiştirilebilir.
  • Firma No: Servis ayarları yapılırken tanımlanan firma no bilgisi baz alınır. Ancak bu bölüme bir firma no girilirse ayarlar bölümündeki firma no bilgisi yok sayılarak yazılan firma numarası için yordam çalıştırılır.
  • Servis Adı: Rest aktivitesinde seçilen yordamın açıklamasıdır. 
  • Tüm İçeriği Getir: Parametre detaylarının(Expand level) getirilip getirilmeme durumunu belirtir. İşaretlenmesi halinde yordam parametrelerine ait tüm seviyeler listelenir.
  • Yordam: Rest aktivitesinde seçili yordamın adıdır.
  • Yordam Çıkış Parametreleri: Rest aktivitesinde seçili yordamın çıkış parametrelerinin listelendiği bölümdür.
  • Yordam Giriş Parametreleri: Rest aktivitesinde seçili yordamın giriş parametrelerinin listelendiği bölümdür. 

    Yordam Giriş ve Çıkış parametrelerine ulaşmak ve eşleme yapılmak istenildiğinde karşılaşılan sayfalar aynıdır.

    Genel ve Detay adında 2 tabdan oluşmaktadır. 

    • Servis Parametreleri: Rest aktivitesinde seçili olan yordamın içerdiği parametrelerdir.
    • Açıklama: Rest aktivitesinde seçili olan yordamın içerdiği parametrelerin açıklamasıdır.
    • Değişkenler: Servis parametrelerinin alacağı değer eğer bir değişkende tutuluyorsa bu bölümden direk eşleme yapılarak parametre geçilebilir.
    • Formül: Servis parametrelerinin alacağı değer eğer sabit veya bazı koşullara göre hesaplanıp gönderilecekse bu bölümde yazılarak parametre geçilebilir.
    • Değeri Otomatik Oluşturulsun: Süreç üzerinden değil de servis üzerinde ilgili ERP' nin değeri otomatik oluşturması isteniyorsa bu alan işaretlenmelidir. Örneğin; satınalma talebindeki talep no bilgisi.
    • Tip: Giriş parametresine hangi tipte değer gönderilmesi gerektiği gösterilir. Formül, bu tipte değer dönecek şekilde oluşturulmalıdır.

    • Zorunlu: Seçilen yordama istinaden zorunlu olan parametrelerin işaretli olarak göründüğü bölümdür. Servisin zorunlu alan olarak gönderdiği bilgiler işaretli olup, zorunlu olduğu halde servisten gelmiyorsa işaretli görünmemektedir. Bu sebeple akış geliştirirken bunlara dikkat edilmesi gerekmektedir.
  • Servis Tanımı: Akış tarafında kullanılan rest aktivitesinin tüm metodlarına ulaştığı bölümdür. 

    Servis tanımı içerisindeki ekranda bulunan form oluştur butonu; rest servisi ile yapılan işlemler için kolaylık olması açısından otomatik olarak içeriğin formunu oluşturmayı sağlar. Tasarımcı herhangi bir ekstra tasarım yapmadan direk rest servislerle entegre formunu oluşturabilir ve bunun üzerinden düzenleme yapabilir.

    Tasarımcı var olan değişkenleri ile entegre bir rest servis işlemi gerçekleştirmek isterse Servis Aktivitesinin Yordam Giriş ve Çıkış Parametrelerini kullanarak gerekli alanlara kendi değişkenlerini atayabilir veya formül yazarak formül değerini parametre olarak gönderebilir.

Kullanılmak istenen servis metoduna gönderilmesi gereken parametrelerin tespiti için ilgili sayfadaki yönlendirmeler takip edilebilir.

1.87 Versiyonu ile birlikte Erp Rest servis ve Rest servis aktivitelerindeki yordam parametrelerine Güncelle butonu eklenmiştir. Bu buton yeni eklenen alanların, halihazırda kullanılan rest aktivitesine gelmesi sağlanmıştır. 

 Servis Aktiviteleri| Rest Servisleri Güncelle Butonu

Örnek Kullanım

Masraf sürecinin tiger rest ile entegrasyon örneğidir.

Masraf Formu.nxm

Rest Servis

Logo entegrasyon aktiviteleri(JPlatform, Netsis ve Tiger) dışında kalan farklı uygulamaların Rest servis işlemleri bu aktivite üzerinden kullanılmaktadır. Aktivite akış tasarımına sürüklenip bırakıldığında karşılaşılan ekran aşağıdaki gibidir. Erişilmek istenen servis adresi yazılır ve "Yordamları Listele" ile servis ve yordam listesi alınır. Akabinde akışta kullanılmak istenen yordam seçilerek parametre eşlemeleri yapılır.

 Servis Aktiviteleri| Rest Servis

Akış tasarımındaki Rest aktivitesiyle ERP Rest aktiviteleri özellik ve kullanım açısından aynıdır.

Akış üzerinde kullanılmak istenen rest servisin, swagger desteği olması gerekmektedir.

1.41 versiyonu ile birlikte; Tüm rest servis aktivitelerindeki( Tiger, JPlatform, Netsis, Rest vb.) özellikler bölümüne "Kodlama Türü" parametresi eklenmiştir ve default olarak "UTF 8" değeri seçili getirilmiştir.

Logo Flow' un kendi rest uçları akışta kullanmak istenildiği takdirde bu bölümün "ASCII" olarak değiştirilmesi gerekmektedir. Logo Flow rest uçları hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.

Wsdl Servis

Farklı uygulamaların Wsdl olarak dışarı açılmış servisleri kullanarak işlem yapabilmek için bu aktivite kullanılmaktadır. Aktivite akış tasarımına sürüklenip bırakıldığında karşılaşılan ekran aşağıdaki gibidir. Erişilmek istenen Wsdl servis adresi yazılır ve "Yordamları Listele" ile servis ve yordam listesi alınır. Akabinde akışta kullanılmak istenen yordam seçilerek parametre eşlemeleri yapılır.

 Servis Aktiviteleri| Wsdl Servis

Akış tasarımındaki Wsdl Servis aktivitesiyle ERP Rest aktiviteleri özellik ve kullanım açısından aynıdır.

Kets Docplace Rest Servis

Doküman Yönetimi olarak Kets Docplace rest servisi kullanarak işlem yapabilmek için bu aktivite kullanılmaktadır. Aktivite akış tasarımına sürüklenip bırakıldığında karşılaşılan ekran aşağıdaki gibidir.
"Doküman Ayarları" ile doküman listesi alınır. Akabinde akışta kullanılan değişkenler ile istenen değerlere eşlenir.

 Servis Aktiviteleri | Kets Docplace Rest Servis

1) Akış tasarımındaki Kets Docplace Rest Servis aktivitesi ile, iş üzerindeki dokümanlar, seçilen doküman tipi altında Kets veri tabanına kopyalanmış olur. Fakat dokümanlar LFLOW veritabanında da tutulmaya devam eder.

2) Doküman Yönetimi Senkronizasyonu otomatik süreç tanımı ile, LFLOW veritabanındaki dokümanları da Kets Docplace uygulamasına göndererek LFLOW veri tabanında yer açılması mümkündür. bknz: Otomatik Süreç Tanımları

  • "Doküman Yönetimi Senkronizasyonu" otomatik süreç tanımı ile dosyalar LFLOW > NWFFILES tablosu yerine Kets Docplace veritabanında tutulur ve okunmak istendiğinde oradan çekilerek gösterilir. 
  • Doküman Yönetimi Senkronizasyonu ile Kets Docplace uygulamasına gönderilen dokümanların, Docplace içindeki doküman tipi "LOGO FLOW Dokümanı" şeklindedir. Dosyalara ilgili uygulama içerisinden bu doküman tipi altından erişilebilir.

Kets Docplace entegrasyonu genel bilgi için bknz: Kets Docplace Doküman Yönetimi Entegrasyonu

eLogo Rest Servis

Logo Connect üzerinde yapılabilecek e-İşlemler için bu aktivite kullanılmaktadır. Aktivite akış tasarımına sürüklenip bırakıldığında karşılaşılan ekran aşağıdaki gibidir. 

Aktiviteyi tasarım aracında kullanabilmek için; eLogo Servis ayarlarının tanımlanmış olması gerekmektedir. bknz: eLogo Servis Ayarları Yapılandırması

 Servis Aktiviteleri | eLogo Rest Servis

  • İşlem Maks. Tekrar Sayısı: Servis aktivitesinin başarısız olma durumunda maksimum deneme sayısını belirtir. Varsayılan değer 0 olarak tanımlıdır. Örneğin; 1 olarak tanımlandığında, akış servis aktivitesinde başarısız olsa da direk başarısız koldan ilerlemez ve 2. kez çalıştırmayı dener. Onun sonucunda başarılı veya başarısız koldan yoluna devam eder.
  • Kullanıcı Adı: eLogo kullanıcı adı bilgisidir. Çoklu şirket yapısında çalışan işletmelerde akış bazında işlem yapabilmek amacıyla kullanılmaktadır. Herhangi bir tanım yapılmazsa ayarlar servisi üzerindeki eLogo Servis Ayarları geçerli olmaktadır.
  • Şifre: eLogo şifre bilgisidir. Çoklu şirket yapısında çalışan işletmelerde akış bazında işlem yapabilmek amacıyla kullanılmaktadır. Herhangi bir tanım yapılmazsa ayarlar servisi üzerindeki eLogo Servis Ayarları geçerli olmaktadır.
  • Gerçek Ad: Aktivite adıdır. Sabit gelir ve değiştirilemez.
  • Görünen Ad: Aktivite görünen adıdır. Değiştirilebilir.
  • Kodlama Türü: Api içerisine gönderilecek değerler için beklenen kodlama türüdür. 
  • Servis Adı: Rest aktivitesinde seçilen yordamın açıklamasıdır. 
  • Tüm İçeriği Getir: Parametre detaylarının(Expand level) getirilip getirilmeme durumunu belirtir. İşaretlenmesi halinde yordam parametrelerine ait tüm seviyeler listelenir.
  • Yordam: Rest aktivitesinde seçili yordamın adıdır.
  • Yordam Çıkış Parametreleri: Rest aktivitesinde seçili yordamın çıkış parametrelerinin listelendiği bölümdür.
  • Yordam Giriş Parametreleri: Rest aktivitesinde seçili yordamın giriş parametrelerinin listelendiği bölümdür.

    Yordam Giriş ve Çıkış parametrelerine ulaşmak ve eşleme yapılmak istenildiğinde karşılaşılan sayfalar aynıdır.

    Genel ve Detay adında 2 tabdan oluşmaktadır. 

    • Servis Parametreleri: Rest aktivitesinde seçili olan yordamın içerdiği parametrelerdir.
    • Açıklama: Rest aktivitesinde seçili olan yordamın içerdiği parametrelerin açıklamasıdır.
    • Değişkenler: Servis parametrelerinin alacağı değer eğer bir değişkende tutuluyorsa bu bölümden direk eşleme yapılarak parametre geçilebilir.
    • Formül: Servis parametrelerinin alacağı değer eğer sabit veya bazı koşullara göre hesaplanıp gönderilecekse bu bölümde yazılarak parametre geçilebilir.
    • Değeri Otomatik Oluşturulsun: Süreç üzerinden değil de servis üzerinde ilgili ERP' nin değeri otomatik oluşturması isteniyorsa bu alan işaretlenmelidir. Örneğin; satınalma talebindeki talep no bilgisi.
    • Tip: Giriş parametresine hangi tipte değer gönderilmesi gerektiği gösterilir. Formül, bu tipte değer dönecek şekilde oluşturulmalıdır.

    • Zorunlu: Seçilen yordama istinaden zorunlu olan parametrelerin işaretli olarak göründüğü bölümdür. Servisin zorunlu alan olarak gönderdiği bilgiler işaretli olup, zorunlu olduğu halde servisten gelmiyorsa işaretli görünmemektedir. Bu sebeple akış geliştirirken bunlara dikkat edilmesi gerekmektedir.

eLogo entegrasyonu hakkında detaylı bilgi için bknz: eLogo Entegrasyonu

eLogo Rest Servis aktivitesinin kullanımı ile ilgili e-Fatura ve e-İrsaliye örnek akışlarını inceleyebilirsiniz.