Program içerisinde girilen verilerin Excel gibi bir araç olmadan standart bir şekilde gridin kolon ve satırlarına yerleştirilerek tablo şeklinde alınmasına Tablo Rapor özelliği ile sağlanmaktadır.
Tablo raporları iki şekilde alınır.
Tablo: Program içerisinde girilen verilerin tümü tablo olarak raporlanmaktadır.
Pivot Tablo: Program içerisinde girilen verileri düzenleyerek, özetleyerek ve çözümleyerek anlamlarını ortaya çıkaran raporlanmasını sağlamaktadır.
Bu raporlar birkaç saniyede çalışma sayfası verilerinin yeni görünümlerini oluşturur. Yüzlerce, hatta binlerce bilgi parçası yerine oturur ve verilerin ardındaki anlamı ortaya koyar.
Pivot Tablo raporu oluşturmak, bilgi parçalarını faklı yerlere yerleştirip birbirine nasıl uyduğunu görmek anlamına gelir.
Tablo olarak rapor alındığında Filtrede verilen değerlere göre tüm veriler listelenmektedir.
Pivot tablo olarak rapor alındığı zaman raporlanacak bilgi ekrana boş gelmektedir. "PivotGrid" listesi içerisindeki alanlar istenilen yerlere sürükleyerek bırakılır.
Filtre Alanlarını Buraya Bırakın: Pivot tabloda filtre verileceği zaman istenilen alan buraya eklenerek filtre verilebilir.
Veri Alanlarını Buraya Bırakın: Özetlenecek yada istenilen alan göre gruplanacak sayısal bilgiler buraya taşınmalıdır.
Satır Alanlarını Buraya Bırakın: Özetlenecek alanların listelendiği alan bilgisi buraya taşınmalıdır.
Kolon Alanlarını Buraya Bırakın: Kolonda listelenmesi istenen bilgilerin eklendiği alandır.
Bir Pivot Tablo raporu oluşturduğunuzda, kaynak verilerinizin her sütunu raporda kullanabileceğiniz bir alan olur. Alanlar, kaynak verilerden alınan çok sayıda bilgi satırını özetler.
Raporda kullanılacak alanların adları kaynak verilerinizdeki sütun başlıklarından gelir. Kaynak verilerde, çalışma sayfasının ilk satırı boyunca her sütunun bir adı bulunmalıdır.
Başlıkların altında kalan diğer satırlar, aynı sütunda benzer öğeleri içermelidir. Örneğin, metinler bir sütunda, sayılar bir diğer sütunda ve tarihler de başka bir sütunda yer almalıdır. Diğer bir deyişle, sayıları içeren bir sütunda metin bulunmamalı veya benzeri durumlar olmamalıdır.
Son olarak, Pivot Tablo raporu için kullanılan verilerin içinde boş sütun olmamalıdır. Ayrıca, boş satırların da bulunmamasına dikkat edilmelidir; örneğin, veri bloklarını birbirinden ayırmak için kullanılan boş satırlar kaldırılmalıdır.
Pivot Tablo ile istenilen alanlara göre özetlenerek toplam alınabilir.
Örnek: Satış faturaları dökümü raporu cari hesap unvanı ve fatura Türüne göre toplam bilgilerinin pivot tablosu hazırlanmıştır. Pivot Tablo yapıldıktan sonra hazırlanan rapor tasarımı sürekli alınabilmesi için "Kaydet" işlemi ile kaydedilerek öndeğer olarak gelmesi sağlanabilir.
Kolay Tasarımlı Raporlar
LOGO Uygulaması program bölümlerinde yer alan raporlar "Kolay Tasarla" seçeneği ile istenen alan ve bilgileri kapsayacak şekilde alınır.
Rapor bölümlerinde yapılacak işlemler için önce ilgili rapor bölümü tıklanır. Bu bölümde standart olarak yer alan kolon başlıkları ve alanlar listelenir.
Kolay tasarım penceresinde yapılabilecekler şunlardır:
- Ekle seçeneği ile yeni alan eklenir.
- Değiştir seçeneği ile alan bilgileri değiştirilir.
- Sil seçeneği ile alan silinir. Alan silindiğinde form düzeni vermek için Alan silindiğinde sağdakileri sola kaydır seçeneği işaretlenir.
Büyüklük/Yerleşim bölümünde alanın ölçüsü birim alanında belirtilir. Yön tuşları ile alanın rapordaki yerleşimi belirlenir.