Yeni bir firmaya devir işlemi için öncelikle devir işleminde kullanılacak firmanın dönem bağımsız tabloları yeni firmaya kopyalanmalıdır. Bu işlem için Firma alanında hangi firmanın devir işlemi yapılacak ise o firmanın seçimi yapılır. Yeni Firma alanına ise daha önce Sistem İşletmeni'nde tanımlanmamış bir firma numarası verilir.

Firma kopyalama işleminin işleyişi şu şekildedir:

  • Yeni firmanın ilk olarak firma dosyaları sonrasında dönem dosyaları oluşturulur. Bu işlemin hemen ardından kaynak firmanın bilgileri yeni firmaya aktarılır.
  • Kopyalama ile oluşmamış firmalar hedef firma olarak seçilemez. Kopyalama sonucu oluşmuş bir firma üzerine tekrar kopyalama yapılmak istenirse "Daha önce kopyalama yapılmış" şeklinde bir uyarı verilir. Kullanıcının istediği doğrultusunda ya firmanın üzerine kopyalama yapılır ya da işlemden vazgeçilir.
  • Kopyalanan firmanın Sistem İşletmeni'nde tanımlanan bilgileri yeni firmaya aktarılır.
  • İşyeri, bölüm, ambar bilgileri, yetkiler, firma çalışma bilgileri, Sistem İşletmeni/Kuruluş Bilgileri bölümünde tanımlanan bilgiler, kayıt numaralama şablonları, ek alanlar, tanımlı fişler, kullanıcı tanımlı raporlar ve formlar da yeni firmaya kopyalanır.
  • Kopyalama işlemiyle dönem bağımsız tablolar yeni firma numarasıyla kopyalanır.
  • İş akış kartları, rol tanımları ve görevler yeni firmaya kopyalanır.
  • Kampanya ve fiyat kartları geçerlilik tarihleri aynen getirilir.
  • Kopyalanmak istenilen ana firma tasfiye halinde ise oluşturulan yeni firmanın e-Defter Tasfiye/Nevi Durumu alanı otomatik olarak tasfiye sonrası olarak oluşur ve buna bağlı olarak oluşan firmada e-Defter geçiş tarihi, tasfiye/nevi öncesi firma bilgisi ve dönem bilgileri alanları ana firmanın tasfiye tarihine göre olur.