You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 4 Next »

Finans Bölümü'nde, "Kayıt/Cari " menüsünün altında yer alır. Tanımlanan prim sözleşmelerine ait prim dönemlerindeki hareketlerin listelenmesi, prim tutarlarının hesaplanması, çıktısının alınması, prim belgelerinin oluşturulması, önceki dönemlere ait prim hesaplama işlemlerinin görüntülenmesi gibi işlemlerin yapılmasını sağlayan bölümdür.



Hizmet Prim Değerlendirme Ekranı
Hizmet Prim Kodu

Tanımlı olan prim kodlarının girildiği alandır. "Hizmet Prim kodu" yazısının üzerine çift tıklandığında, "Hizmet Prim Tanımlama" ekranına otomatik olarak geçiş yapılır. Rehber butonu ile, kodlar arasından seçim yapılabilir.

Cari KısıtSözleşmede cariler için tanımlanan kısıtların izlendiği alandır.
TipSözleşmeye ait hangi tipteki belgelerin listeleneceğinin izlendiği alandır.
Cari Kısıtta Verilen Tüm Carilerin Belgeleri ListelensinSeçeneğin işaretlenmesi ile, cari kısıtta verilen tüm carilerin belgeleri listelenir.
Cari Kodu

Sözleşmede tanımlı olan cari kısıta uygun cari kodun girildiği alandır. Rehber butonu ile, cari koda uygun olan kodlar arasından seçim yapılabilir.

Dönem Aralığı

Program, tanımlı sözleşme için önceki dönem hesaplamalarını kontrol ederek, otomatik olarak güncel prim hesaplama dönemini ve sıradaki güncel başlangıç prim dönemine göre, bitiş tarihini de otomatik olarak ekrana getirir.

Örneğin;

Tanımlanan sözleşme aylık bir sözleşme ise, dönem aralığında başlangıç tarihindeki ayın son günü, otomatik olarak dönem bitiş tarihi olarak ayarlanır.

Dönem aralığına ait belgelerin, "Hizmet Prim Değerlendirme" ekranının altındaki alanda listelenmesini sağlayan butondur. Prim hesaplanacak belgelerdeki ürünlerden listeye, sadece prime dahil olan ürünler getirilir. Prim hesaplaması yapılması istenmeyen kayıtlar listeden çıkarılabilir. Bunun için kayıtların sol tarafındaki kutucuklardan işaretler kaldırılır. Prim hesaplaması yapılacak belgelere karar verildikten sonra, butonu ile işleme devam edilir.

Hak edilen toplam prim tutarlarının gösterildiği ekrana geçmek için kullanılan butondur.



Bu ekranda "Hizmet Prim Tanımlama" ekranına dönülmesine gerek kalmadan, prim hesaplamasının yapıldığı ekranda hizmet prim sözleşmesine ait bilgiler detaylı bir şekilde gösterilir. Sözleşme için hesaplanan prim tutarı ürün gruplarına göre kırılarak detaylı olarak gösterilir. Böylece toplam prim tutarını hangi ürün grubunun ne kadar etkilediği de incelenebilir.
 
Ekranda koyu font ile gösterilen bilgiler, ürün grupları için hesaplanan prim tutarlarının kullanıcılar tarafından kontrol edilmesinde kolaylaştırıcı rol oynar. Kullanıcılar, sözleşme tanımındaki bilgilere göre dinamik olarak ayarlanan koyu fontlu bilgileri kullanarak, hesaplanmış olan prim tutarlarının doğruluğunu kolayca kontrol edebilirler.
 
Hak edilen toplam prim tutarının doğruluğundan sonra butonu ile bir sonraki ekrana ilerlenir.

Prim belgesi oluşturmak için kullanılan butondur.



Hizmet Prim Değerlendirme EkranıPrim Belgesi Oluşturma
Belge Numarası

Alış tipli prim sözleşmeleri için "Müşteri Sipariş" numarasının, satış tipli prim sözleşmeleri için "Satıcı Sipariş" numarasının girildiği alandır. Rehber butonu ile numaralar arasından seçim yapılır.

Prim Değerlendirme işleminde, (“HIZMETPRIM”, “FATURA”) özel parametresi ile sipariş adımı geçilerek doğrudan fatura belgesi oluşturulabilir.
Belge TipiOluşacak prim belgesine ait belge tipinin seçildiği alandır. Belge, sipariş belgesi ise yurt içi ve yurt dışı olmak üzere 2 farklı belge tipi seçimi söz konusudur. Fatura belgesi ise; açık, kapalı, muhtelif, iade, zayi iade, ithalat/ihracat olmak üzere 6 farklı belge tipi seçimi söz konusudur. Alanın sağ tarafında yer alan aşağı ok butonu ile belge tipleri arasından seçim yapılır.
Belge TarihiOluşacak prim belgesine ait tarih bilgisinin girildiği alandır. Alanın sağ tarafında yer alan aşağı ok butonu ile takvim üzerinden seçim yapılabilir.
Proje Kodu

Program genelinde proje uygulaması açıksa, prim belgesi için proje kodunun girildiği alandır.