You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 2 Current »


1.Giriş
Kurulum işlemlerinde mobile sales modülünün aktif edilmesi "Tiger3" ürünü üzerinden yapılmıştır. Mobile sales modülünün aktif edilmesi işlemleri, diğer tüm ürünlerimiz için de aynı şekilde yapılmaktadır.

    1. Lisans Aktivasyonu

Lisans aktivasyonu için, kullanılan logo ürününün setup dosyası çalışıtırılır. Örneğin, Tiger3 ürünü üzerinde mobile sales modülü aktif edilecek ise Tiger3 setup dosyasını çalıştırmamız gerekir . Kullanılan diğer ürünler için de ilgili ürünün setup dosyası çalıştırılır. "Setup.exe" dosyası çalıştırılır. Kurulum ekranında; kurulum süresince size yardımcı olacak "InstallShield Sihirbazı" devreye girer.

Sihirbazin devreye girmesiyle ileri tuşuyla lisans aktivasyon işlemine geçilir.




Kurulumun "Yükleme Türü" ekranında ; "Ürün Kur" seçeneği seçilir ve Mobile sales için temin edilen lisans anahtarı girilerek "ileri" tuşuna basılarak lisansın aktivasyonu gerçekleştirilir. Ana Lisans aktivasyonundan sonra Mobile sales kullanıcı arttırımı lisanslarının aktivasyonu için ana lisans aktivasyonu bittikten sonra sihirbazdan Yeni Modül Aktivasyonu seçilerek kullanıcı arttırımı lisansları da aktif edilebilir.

    1. Mobile Sales Kurulumu

Lisans aktivasyonlarından sonra uygulumanın logo ürünü üzerine kurulabilmesi için,
ftp://download.logo.com.tr/Windows/ERP/GUNCEL/VERTICAL.SOLUTIONS/ klasöründen güncel versiyon dosyası indirilir.
İndirilen dosyalar içerisinden "Setup.exe" dosyası çalıştırılır. Kurulum ekranında; kurulum süresince size yardımcı olacak "InstallShield Sihirbazı" devreye girer.
Sihirbazin devreye girmesiyle "Kurulum Dili Seçim" ekranından dil seçilir ve ileri tuşuyla kurulum işlemine başlanır.

Mobile sales klasörünün ve klasör içindeki dosyaların hangi klasör altına oluşturalacağının seçileceği "Klasör Seçimi" ekranı önünüze gelecektir. Mobile sales klasörünün ilgili logo ürününün klasörü altına oluşturulması gerekmektedir. Burada tiger3 üzerinde mobile sales modülünü aktif edeceğimiz için "Hedef Klasör" yolu tiger3 klasörünün yolunu göstermemiz gerekmektedir.

Hedef Klasör seçildikten sonra İleri tuşuyla özellik seçim ekranına geçilir. Burada birden çok dikey çözüm ürünü işaretlenmiş olarak gelmektedir. Biz sadece mobile sales uygulmasını aktif edeceğimiz için sadece MobileSales seçeneğini işaretlenmelidir. Mobile sales işaretlenerek ileri tuşuyla bir sonraki adıma geçilir.

Dosyaları kopyalamaya başla penceresinde hedef dizini kontrol edilir ve İleri tuşuyla kopyalama işlemine başlanır.

Yükleme işlemi bittiğinde yüklemenin tamamlandığına dair pencere karşımıza gelir ve yükleme işlemi sonlandırılır.

Mobile sales kurulumu tamamlandıktan sonra Tiger3 menülerinde Mobile Sales menülerinin aktif olması için Tiger3 klasörü altında bulunan add-ons.ini açılır ve içerisinden "-MobileSales.DLL" satırı "+MobileSales.DLL" olarak değiştirilir ve dosya kaydedilir.

MobileSales.DLL aktif hale getirildikten sonra Register işleminin yapılması gerekmektedir. Bunun için Tiger3 klasörü altında bulunan Register.Bat dosyası yönetici olarak çalıştırılır ve ekran kapanana kadar ekrana gelen uyarılar onaylanır. Register işleminin sorunsuz bir şekilde tamamlanmış olması gerekmektedir. Bu işlemlerin ardından Tiger3 ticari sisteme giriş yaparak mobile sales ayarlarının yapılandırılması gerekmektedir.
Ticari sisteme giriş yaptıktan sonra Mobile Sales menülerine erişmek için masaüstü butonuna tıklayarak gelen ekranda mobile sales menüsü görünür ve kullanılan masaüstüne sürüklenebilir.



    1. Mobile Sales Ayarları

Mobile sales için ayrı bir veritabanı oluşturulmaz. Kullanılan logo veritabanına oluşturulan tablolar üzerinden çalışmaktadır. Bu tablolar veritabanında "WOR_" ile başlayan tablolardır. Bu tabloların oluşturulması için ayarların kaydedilmesi gerekmektedir. Bunun için tiger3 ticari sistemden mobile sales menüsünden "Tanımlar" ve ardından "Genel Ayarlar" menüsüne girilir.

Genel ayarlar kısmında, mobile sales üzerinden mail gönderimi yapılacak ise mail gönderiminin yapılacağı sunucu bilgileri ve mail bilgileri girilir. Eğer mail gönderimi yapılmayacak ise bu alanların doldurulması zorunlu değildir. Mail gönderimi yapılmayacak olsa bile, logo veritabanında mobile sales tablolarının oluşması için Genel Ayarlara giriş yapılarak herhangi bir bilgi girişi yapmadan alt kısımda bulunan Kaydet butonuna basılarak ayarlar kaydedilir. Ayarlar kaydedildiğinde logo veritabanına WOR_ ile başlayan mobile sales tablolarının oluşturulması ve Tiger3 ticari sisteme giriş yapılırken kullanılan veritabanı bilgileri,firma bilgileri,dönem bilgileri,sunucu bilgilerinin WOR_SETTINGS tablosuna kaydedilmesi sağlanmış olur.




    1. Mobile Sales Kullanıcı Tanımları

Mobile sales uygulamasını kullanabilmek için, mobil cihazlardan uygulamaya giriş yapacak kullanıcıların sisteme tanıtılması gerekmektedir.
Kullanıcıları tanımlamadan önce bu kullanıcılara ait plasiyerlerin ERP tarafında tanımlanmış olması gerekmektedir. Her mobile sales kullanıcısı için ayrı bir plasiyer tanımlanmalıdır. Bir plasiyer sadece bir kullanıcıda seçilebilmektedir.
Plasiyerleri tanımlamak için ERP'de Satış ve Dağıtım altından Ana Kayıtlara ve oradanda Satış Elemanlarına girilir. Tanımlanacak olan satış elemanın türü plasiyer olmalıdır.



Plasiyerlerin tanımlanmasının ardından Mobile Sales menüsü altından Tanımlar ve ardından Rol tanımlarına girilerek Yeni butonuna basılır ve kullanıcıların bağlanacağı rolün tanımı yapılır kaydedilir.

Rol tanımlaması yaptıktan sonra tanımlanan rolün yetkilerini vermek için rol üzerinde çift tıklandığında ya da alt menülerden yetkilendirme ekranı açılacaktır.

Rol parametreleri ile ilgili detaylı bilgi için mobile sales parametreler dökümanını inceleyiniz.
Rol tanımının ardından mobile sales menüsü altından Tanımlar ve ardından Kullanıcılara giriş yapılarak alt menülerden Yeni butonuna basılarak kullanıcı tanım ekranı açılır.

Kullanıcı Bilgileri penceresinde ki bilgiler doldurularak kullanıcı kaydedilir.
Kullanıcı bilgileri ekranında,
Tanımlanan kullanıcının Satıcı ya da Satış Yöneticisi olup olmadığı seçilir. Eğer tanımlanacak kullanıcı mobile sales uygulaması üzerinden alınabilen raporlarda bütün plasiyerlerin raporunu görebilecek ise ve sipariş onaylama işlemini yapabilecek ise Satış yöneticisi olarak tanımlanmalıdır.
Satıcı Kodu : Tanımlanacak kullanıcı ile uygulama tarafından yapılan fişler hangi satış elemanı kodu ile kaydedilecek ise o satıcı seçilmelidir. Satıcı kodu seçilebilmesi için ilk önce ERP tarafından satış elemanlarının tanımlanması gerekmektedir.
Kullanıcı Adı : Mobil cihazlardan mobile sales uygulamasına giriş yapılırken kullanılacak olan kullanıcının adı girilir.
Kullanıcı Rolü : Bu kullanıcının hangi rolü kullanacağı seçilir. Rol seçimi için öncelikle rol tanımlarının yapılması gerekmektedir. Boş geçilemez ve seçim yapılması zorunludur.
Şifre : Mobil cihazlardan mobile sales uygulamasına giriş yapılırken kullanılacak olan kullanıcının şifresi girilir.
Şifre Tekrar : Şifre alanına girilen şifrenin onaylanması için aynı şifre bu alana da girilir. Şifreler uyuşmadığı zaman hata alınır.
Logo Kullanıcı : Tanımlanan mobile sales kullanıcısı ile yapılacak fişlerin ERP'de kayıt bilgisinde hangi kullanıcının görüneceği seçilir. Aynı zamanda fiş numaralarının, burada seçilen kullanıcıya tanımlanan numaralandırma şablonu var ise o şablona göre oluşturulması sağlanmış olur.
Logo Şifresi : Logo kullanıcısında seçilen kullanıcının logo şifresi girilir.
Logo Rol : Kullanılacak logo rolü seçilir.
Personel Adı : Tanımalanan personelin adı girilir. Boş geçilemez.
Personel Soyadı : Tanımalanan personelin soyadı girilir. Boş geçilemez.
Firmalar : Kullanıcının işlem yapacağı firma seçilir.
Alanlar doldurulduktan sonra kullanıcı kaydedilir. Kullanıcı tanımlanırken rol seçildiği için seçilen rolün yetkileri kullanılmaktadır. Fakat bazı yetkiler kullanıcı parametrelerinden yapılmaktadır. Kullanıcı parametreleri için kullanıcı seçiliyken alt menülerden kullanıcı parametrelerine girilerek yetkilendirme yapılabilir.




    1. Logo Object Service Ayarları

Mobile Sales uygulaması WCF service üzerinden veri aktarımını gerçekleştirir. WCF service'in kullanılabilmesi için LogoObjectService ayarlarının yapılması gerekmektedir.
Logo object service ayarlarına erişmek için kullanılan logo ürününün klasörü içerisinde LogoObjectService klasörüne girilir ve buradaki LogoObjectService.exe yönetici olarak çalıştırılır. Tiger3 için örnek klasör yolu; C:\Program Files (x86)\LOGO\TIGER3\LogoObjectService dizinine girilir.

http://sempaportal.com/wp-content/uploads/11.png
LogoObjectService.exe yönetici olarak çalıştırıldıktan sonra açılan penceredeki bilgiler girilerek login yapılır.

User Name : ERP'de tanımlı yetkili kullanıcı(Logo kullanıcısı olabilir.Büyük küçükharf duyarlıdır.)
Password : Kullanıcının şifresi(Büyük küçük harf duyarlıdır.)
Firm Number: Mobile sales kullanılacak firma numarası.
Kullanıcı girişi yapıldıktan sonra gelen ayar penceresindeki alanlar doldurulur.

Yukarıdaki resimde LogoObjectService ayarı madde açıklamaları;

  1. Login penceresinde girilen değerler otomatik bu alana gelmektedir.
  2. Security Code; LogoObjectService güvenlik kodudur. Buradaki güvenlik kodu Mobile sales uygulamasının ayarları yapılırken kullanılacak güvenlik kodudur.
  3. Thread Settings altında ise, Min. Thread Size LogoObjectService'in arka planda çalıştıracağı minimum servis(windows service) sayısıdır.
  4. Max. Thread Size; LogoObjectService'in arka planda çalıştıracağı maksimum servis(windows service) sayısıdır.
  5. Idle Time; servis dakika cinsinden cevap(response) süresidir.
  6. Max. Thread Mem; LogoObjectService'in arka planda kaplayacağı maksimum servis bellek boyutudur.
  7. Use Compressed String; LogoObjectService'in mobile sales ile haberleşirken sıkıştırılmış string kullanma parametresidir. Bu parametre seçili olarak işaretlenmelidir.

Use Detailed Log: Service tarafından dönen hataların detaylarını görebilmek için log dosyalarının oluşmasını sağlar.

  1. net.pipe://192.168.1.100/LogoObjectService; kısmında servis process ayarıdır. İlk LogoObjectService ayarı yaparken bu ayar net.pipe://localhost/LogoObjectService default olarak gelir. Buraya server IP değeri verilmelidir.
  2. *http://192.168.1.100/LogoObjectService;* kısmında servis url ayarıdır. İlk LogoObjectService ayarı yaparken ise bu ayar *http://localhost/LogoObjectService* default olarak gelir. Buraya yine server IP değeri verilmelidir. Mobile sales'in sahadayken mobil veri üzerinden veri alımı ver gönderimi yapılabilmesi için modemden server'a port yönlendirilmesi gerekmektedir. Yönlendirilen port 80 haricinde bir port ise bu kısımda local Ip'den sonra port numarası belirtilmelidir. Örneğin modemden 8080 portu yönlendirilmiş ise bu kısım *http://192.168.1.100:8080/LogoObjectService* şeklinde tanımlanmalıdır.
  3. Install and Start; Tüm parametreler girildikten sonra Install and Start diyerek servis yüklenir ve başlatılır. Başlatılan servisi Servisler ekranında görebilirsiniz.


  1. Stop and Uninstall; Servis durdurulur ve kaldırılır.
  2. Mobile sales uygulamasının kullanılabilmesi işaretlenmesi gerekir.


Bütün alanlar doldurulduktan sonra basic settings sekmesinden Install ve Start yapılarak servisin kurulması ve başlatılması sağlanır. Daha sonra Save butonuna basılarak ayarlar kaydedilir.














    1. Mobile Sales Uygulamasının İndirilmesi ve Ayarları


Mobile sales uygulamasını indirmek için mobil cihazdan google play store'a giriş yaparak aram kısmında Logo Mobile Sales yazılır. Uygulama indirilir ve yüklemesi yapılır.

Uygulama yüklendikten sonra çalıştırılır ve kullanıcı girişi ekranında Ayarlara giriş yapılarak alanlar doldurulur.





Dil : Uygulamanın kullanılacağı dil seçilir. Seçeneklerden Türkçe haricinde Rusça ve İngilizce seçilebilir.
WCF adresi: Static IP(Dış IP) yazılır. Modemden 80 harici bir port yönlendirilmiş ise Static Ip ve ":"(İki nokta üst üste) port numarası yazılır.
WCF Güvenlik kodu:Logo Object Service ayarlarında girilen Security Code değeri girilir.
Firma No: Mobile Sales kullanıcısı tanımlanırken seçilen firma numarası yazılmalıdır.
Ayarlar yapıldıktan sonra menüden kaydedilir ve geri butonuna basılarak kullanıcı girişi ekranına gelinerek tanımlanan kullanıcının kullanıcı adı ve şifresi girilerek sisteme giriş yapılır. İlk kez kullanıcı girişi yapılıyor ise Hatırla seçeneği işaretlenmeden kullanıcı girişi yapılması gerekmektedir.
Kullanıcı girişinin ardından ERP tarafındaki tanımlamaları(malzeme,cari hesap,ambar gibi) ve parametreleri almak için Veri Aktarımından Verileri Al'a girilerek transfer işlemini başlatınız.