e-Arşiv mükellefi olduktan sonra ilk yapılacak işlem e-Arşiv lisansının satın alınmasıdır. e-Arşiv lisansı alırken, bu lisansın kullanılacağı firma sayısının belirtilmesi gerekir.
Lisans satın alınarak aşağıdaki şekilde kurulum işlemlerine başlanır:
- Merkezi Kimlik Yönetimi (SSO) ekranından yüklemesi yapılır. Temel Set lisanslarının içine satın alınan lisans gelir.
- Lisans indirildikten sonra ilk arşiv gönderilmeden önce programdan bazı tanımlamaların yapılması gerekir.
- Netsis Servis klasöründe bulunan "EFaturaAyarlar.exe" klasörüne tıklandığında görüntülenen "Netsis e-Devlet Ayarları" ekranından e-Devlet ayarlarının ve mühür tanımlamalarının yapılması gerekir.
- Fatura → e-Arşiv İşlemleri → e-Arşiv Parametreleri → "e-Arşiv Uygulaması Kullanılsın" parametresinin işaretlenmesi ile e-Arşiv bölümleri aktif hale gelir.
Kurulum işlemleri tamamlandıktan sonra, "e-Arşiv Parametreleri" ekranından gerekli tanımlamaların yapılması gerekir. İlgili tanımlamalar yapıldıktan sonra e-Arşiv kullanımına geçilir.