You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 8 Next »

Logo Mind Navigator 2.18 ve üzeri LOGO Ana ürün kurulumlarında kurulum dizini altında aynı isimde yer alır. İlk önce bağlantı ayarları yapılır. Bunun için "NavSmartConfig.exe" çalıştırılır


1-Sunucu Bilgileri Ayarları

Sunucu Adı (SqlServer): IP No, Logo ERP'si ile aynı sunucuda ise "." veya "localhost" yazılır.

Veri Tabanı Adı: Logo Mind Navigator ile üretilen raporlara ilişkin verilerin saklanacağı veri tabanını temsil eder. Veri tabanı adı, büyük ve küçük harfe duyarlı olarak girilmelidir.

Tabloları Oluştur: Bu seçenek raporlama işlemlerinde kullanılacak olan veri kaynaklarına müdahale etmez. Programda oluşturulan rapor, model, zamanlanmış görev vb. bilgilerin tutulacağı tabloları oluşturur. Ancak bu tablolar önceden oluşturulmuş ise içlerindeki verileri siler ve yeniden boş olarak oluşturur.

2-Veri Tabanına Yedekleme Ayarları

Bu özelliğin kullanılabilmesi için öncelikle uygulamanın kurulum dizininde yer alan Navsmartconfig.exe açılmalıdır. "Veri tabanı Yedekleme" sekmesinde yedekleme işlevi ile ilgili parametrik seçimler yapılmasını sağlayan 2 adet checkbox bulunmaktadır.

"Raporları veri tabanında yedekle" kutusu işaretlendiğinde, Logo Mind Navigator Excel eklentisi üzerinde Veri tabanına Yedekle butonu aktif hale gelecek ve bu butonla yardımıyla yedeklenen Excel dosyaları, ürünün veri tabanına eklenen "QDM_BACKUP" tablosunda saklanabilecektir.

"Yedekleme işlemini her kayıttan sonra otomatik olarak senkronize et" kutusu "Raporları veri tabanında yedekle" işaretlenmişse aktif olan ve işaretlendiğinde yedeklenmiş dosyayı her zaman kaydedilmiş son haliyle saklayan bir işlev sunar. Bu checkbox işaretlenmişse fiziksel dosyanın son haliyle veri tabanındaki yedek senkronize olarak tutulur. Bu checkbox işaretlenmemişse, fiziksel dosyanın son hali kullanıcı tarafından istenilen zamanda veri tabanı yedeğiyle senkronize edilebilir.

Önemli: Yönetici olmayan kullanıcıların "Veri tabanına Yedekleme" işlemini kullanabilmesi için Tiger'de Sys.exe de Logo Mind Navigator yetkileri üzerinden "Veri tabanına Yedekleme" butonu için yetki sahibi olması gerekmektedir.

3-Web Ayarlarının Düzenlenmesi

Logo Mind Navigator Web modülünün kullanılabilmesi için web ayarlarının yapılması gerekmektedir. Öncelikle özelliğin ayarlanabilmesi için uygulamanın kurulum dizininde yer alan Navsmartconfig.exe açılmalıdır. Ardından "Web Ayarları" sekmesinde gerekli ayarlamalar yapılmalıdır. Http veya Https olarak iki farklı seçim ile ilgili servis Url'ine bağlantı kurulabilir. İlgili alanlar ekranda girildikten sonra Kontrol Et butonuna tıklanarak girilen bilgilerin doğruluğu kontrol edilebilir.


Önemli: Logo Mind Navigator'un Web modülünün kullanılabilmesi için Navsmartconfig.exe de bulunan "Veri Tabanına Yedekle", "Web Ayarları" ve "ERP Servis Ayarları" sekmelerinin başarılı olacak şekilde ayarlanması gerekmektedir.

4-ERP Servis Ayarları

Logo Mind Navigator Web modülünün kullanılabilmesi için ERP Servis Ayarlarının doğru bir şekilde yapılması gerekmektedir. Öncelikle özelliğin ayarlanabilmesi için uygulamanın kurulum dizininde yer alan Navsmartconfig.exe açılmalıdır. "ERP Servis Ayarları" sekmesi açılır.

ERP Servis Ayarları ekranındaki bilgilerin girilebilmesi için kullanılmakta olan TIGER ürününde Logo Object Rest Servisinin çalışıyor olması gerekmektedir. Logo Object Rest Servisine aşağıdaki gibi dizinden erişilmektedir.



Logo Objects Rest Servis ayarlarının doğru bir şekilde çalıştığı durumda LogoObjects.RestService.RestServiceWSManager.exe açılır. Bu ekranda gösterilen bilgiler Navsmartconfig.exe de ERP Servis Ayarları ekranında girilir.


ERP Servis Ayarları ekranında girilen bu bilgilerin doğruluğunu Kontrol Et butonuna tıklanarak kontrol edilir. Sistemin başarılı sonucunu vermesi durumunda Kaydet butonuna tıklanarak ayarlar kaydedilebilir.