Amaç
Logo Flow üzerinde başlatılan ve onayları tamamlandıktan sonra Tiger tarafında talep fişi oluşturma sürecidir.
Senaryo
Talep sahibi rolündeki sisteminizde tanımlı bir kullanıcı portal üzerinden “Tiger Talep Yönetimi” bölümüne tıklayarak süreç başlatır. Gelen formda; firma, proje, talep kalemleri gibi talep oluşturmak için gerekli olan bilgiler girilerek iş başlatılır. Başlatılan iş, talebi yapan kullanıcının hiyerarşide tanımlı bir üst yöneticisine onaya düşmektedir. Yönetici onayından sonra talebin toplam tutarı >=1000 TL ise yöneticinin de hiyerarşideki bir üst yöneticisine onaya düşmektedir. Yöneticiler değişiklik talep edebilir veya reddedebilir. Değişiklik talep edildiği takdirde iş talebi oluşturan kişiye geri dönmektedir. Reddedildiğinde ise talebi yapan kişiye bilgilendirme gönderilerek süreç sonlanmaktadır.
Talep yönetici/ yöneticiler tarafından onaylandığı taktirde; Tiger ERP de talep fişi yönetimine form üzerindeki talep numarası ile aktarım sağlanmaktadır. Aktarım sonucu talep eden kişiye bilgilendirme olarak gönderilmektedir
Örnek bir senaryo üzerinden işletilen akış örneğine ait videoyu aşağıda bulabilirsiniz.
Tiger Talep Demo Video.mp4Akış Dosyası (.xnm)
Aşağıdaki dosyayı indirerek uygulamaya aktarabilirsiniz. İçeri aktarma işleminin nasıl yapıldığına dair bilgi için Aktar bölümünü inceleyebilirsiniz.
Tiger_Talep_Formu.nxmForm Şablonu
Tiger Talep formu için oluşturulmuş ekran tasarımı aşağıdaki gibidir.
Akış Şablonu
Tiger Talep formu için oluşturulmuş akış şablonu aşağıdaki gibidir.
Konfigurasyon
- SQL Bağlantısı
Formda bulunan "Malzemeler", “Birimler”, “Projeler” , “Bölüm”, ”İşyeri”, “Fabrika ”, “Ambar”, “Özel Kod” ve ”Döviz” bölümünde listelenmekte olan bilgiler için tasarım aracı üzerinden bir veritabanı bağlantısı oluşturulmuştur. Akışı içeri aktardıktan sonra öncelikli olarak bu sql bağlantısının kullanılacak sunucudaki karşılığı ile güncellenmesi gerekmektedir.
SQL bağlantı listesindeki kayda düzenle ile girilir. Server name, username, password ve verilerin ulaşılacağı database seçilerek kaydedilmelidir.
- Rest Ayarları;
Talep fişinin Tiger içerisine aktarılabilmesi adına yapılması gereken bir tanımlamadır.
Ayarlar servisi içerisinden LFlow Servis ayarları bölümünde arama alanına Logo yazdıktan sonra Logo Rest Servis Ayarı gelmektedir. Tiger Rest servis ayarında Logo Rest Servis adres bilgisini doldurmanız gerekmektedir. Kullanıcı adı ve şifresi girişinden sonra bağlantıyı sına ile bağlantı durumunuz görüntülenmektedir.
En sonunda kaydet ile çıkış sağlayınız.
Not: Tanım yeni veya değiştiriliyorsa IIS restart edilmelidir. Sonrasında Designer açılıp, akış içeri aktarılmalıdır.
- Sayaç Ayarı;
Genel Tanımlar->Sayaç Listesi bölümüne girilir. Yeni butonuna tıklanarak örnekteki şekilde “TalepNo” tanımı oluşturulur. Buradaki amaç; formda bulunan "Fiş Numarası" alanının otomatik olarak arttırımını sağlamaktır.
- Organizasyon ve Hiyerarşi Tanımlama;
Yönetici onay adımlarını sağlıklı bir şekilde yürütebilmek adına eğer sistemde tanımlı bir hiyerarşi yoksa; Genel Tanımlar->Organizasyon ve Hiyerarşi Tanımlama bölümünden kullanıcıların alt- üst ilişkilerinin tanımlanması gerekmektedir. bknz: Organizasyon ve Hiyerarşi Tanımlama