You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 6 Next »

Finans Bölümü'nde, "Raporlar/Cari " menüsünün altında yer alır. Programın entegre bölümlerinden oluşturulan bilgiler birleştirilerek şirketin finansman durumunun detaylı olarak görülmesini sağlayan rapordur. Raporda günlük, haftalık veya aylık olarak cari hesaplar kontrol edilir ve yaşlandırma mantığı ile tahsilat veya ödemelerin dökümü, senet, çek tahsilat ve ödemeler ile teslim edilmemiş siparişler bulunur. Finansman raporundaki bilgiler ile belli dönemlere ait ödeme ve tahsilatlar planlanabilir. Genel Kısıtlar, Ön Sorgulama, Kısıt, Ölçekleme ve Yazıcı Seçenekleri sekmelerinden oluşur.


Genel Kısıtlar



Finansman Raporu Ekranı

Tarih Aralığı

Finansman raporunda baz alınacak vade tarih aralığının belirlendiği alandır. Vadesi bu tarih aralığında olan cari, senet/çek ve sipariş kayıtları rapora dahil edilir.

Şubeler DahilŞubelerden girilen bilgilerin finansman raporuna dahil edilmesi istendiğinde işaretlenmesi gereken seçenektir. Böylece, oluşan finansman bilgileri tüm şubeleri kapsar. Merkez ve şubelerin ayrı finansman raporları alınacaksa bu alanın işaretlenmemesi gerekir. Şubelere (1 numaralı şube, 2 numaralı şube gibi) ait raporun şubelere geçilerek alınması gerekir.

Analiz Yapılsın

Verilecek kıstaslar doğrultusunda, raporun listelenmeye hazır hale gelmesi için işaretlenmesi gereken seçenektir. Eğer tarih aralığı, rapora dahil edilecek modül bilgileri (kasa, müşteri çekleri, satıcı siparişi v.s.), şubelerin dahil edilmesi gibi alanlarda değişiklik yapılırsa, analizin tekrar yaptırılması gerekir. Bunun dışında rapor tipinde (genel, detaylı1, detaylı2, günlük, haftalık, aylık) bir değişiklik yapıldığında, analizin tekrar çalıştırılması gerekmez.Tip değişikliği yapıldığında raporun döküm şekli değişir.

Kayıtlar Üzerinde Düzeltme Yapılsın

Rapor sonuçlarına müdahale edilmesi istendiğinde işaretlenmesi gereken seçenektir. Böylece, finansman raporunun bilgileri kullanıcıların müdahale etmesine uygun şekilde ekranda listelenir. Listelenen bilgiler üzerinde kullanıcılar değişiklik yapabilir ve yeni kayıtlar girebilir. Eğer rapor bilgileri üzerinde bir değişiklik yapılmayacaksa seçeneği işaretlemeye gerek yoktur. Böylece, kullanıcıların düzenleme yapacağı ekran değil, rapor bilgileri listelenir.

Banka Kısıt Seçimi (Grup Kodu, Kod-1, Kod-2)

Bankalara ve cari hesaplara ait finansal durumun ayrı ayrı izlenmesi için cari hesap ve banka hesabı ayrımının yapılması gerekir. Banka Modülü kullanılmıyorsa ve bankalar cari hesap kartı olarak takip ediliyorsa, müşteri ve satıcılara ait cari hesaplar ile bankalara ait cari hesapların ayrımı bu alandan yapılır. Bu ayrımın firmalar tarafından Grup Kodu, Kod-1/Kod-2 alanlarında yapılması gerekir. Bankalar için açılan cari  hesap kartlarında vade tarih aralığı dikkate alınmaz. Bankaların son durumu nakit olarak düşünülür ve bu şekilde listelenir. Banka bilgileri, raporun en üstünde 01/01/1980 tarihi ile listelenir. Bu nedenle bankaların diğer cari hesaplardan ayrılması için hangi alanın kullanıldığı belirtilir.

Banka Maskesi

Banka kısıt seçiminde belirlenen seçenek için maske girilen alandır.

Örneğin;

Tüm bankaların cari hesap kartlarında grup kodu kullanılmış ve her birinin grup kodu alanlarına "BANKA" kelimesinin girildiği varsayıldığında;

Banka kısıt seçeneğinde grup kodu girilir ve maske olarak her birinde ortak olan "BANKA" kelimesi girilir. Bu alana girilen maske ile cari hesap kartlarında girilen bilginin birebir aynı olması gerekir. Yani, eğer grup kodunda BANKA01, BANKA02 veya BANKAYKB girilen cari hesap kartları varsa, bunlar raporda banka olarak değerlendirilmez.

Kasa

Kasadaki nakdin finansman raporuna dahil edilmesi istendiğinde işaretlenmesi gereken seçenektir. Kasa bakiyesi raporun en üstünde 01/01/1980 tarihi ile listelenir.

Borç Çeki/ Borç Senedi

Raporda, borç çeki veya senetlerinin ödeme tarihlerine göre listelenmesi için işaretlenmesi gereken seçenektir.

Müşteri Çeki/Müşteri Senedi

Raporda, müşteri çeki veya senetlerinin ödeme tarihlerine göre listelenmesi için işaretlenmesi gereken seçenektir.

Müşteri Siparişi/Satıcı Siparişi

Raporda, henüz teslim edilmemiş müşteri veya satıcı siparişlerinin listelenmesi için işaretlenmesi gereken seçenektir. Kapatılan siparişler rapora dahil edilmez (Fatura → İşlemler → Sipariş İşlemleri → Sipariş Açma/Kapama).

Raporlarda listelenen siparişlerde, siparişlerin ödeme tarihleri baz alınır.

Cari Borç/Cari Alacak

Vade tarihlerine göre müşteri veya satıcılara ait ödeme ve tahsilatların listelenmesi için işaretlenmesi gereken seçenektir. Cari hesapların borç veya alacakları listelenirken cari hesapların "Hesap Tipi" dikkate alınır. Yani, eğer cari hesap kartında "Yaşlandırma" seçeneği işaretlenmişse, vade tarihlerine göre yaşlandırma yapılarak listelenir. Cari hesap kartında "Özel Hesap Kapatma" seçeneği işaretlenmişse, bu tür cari hesapların özel hesap kapatma tablosundaki kapatılmış tutarları, cari hareket kayıtlarındaki ilgili borç/alacak tutarlarına yedirilerek kalan tutarlar listelenir.

Öz. Tahsil/Tediye

Finansman raporu, “Kayıtlar Üzerinde Düzeltme Yapılsın” alanı işaretlenerek alındığında, kullanıcılar kayıtlarda değişiklik ve/veya ekleme yapabilir. Bu tür düzenlemelerin listelenmesi için işaretlenmesi gereken seçenektir.

Genel/Detaylı1/Detaylı2

Raporun hazırlanış şeklinin belirlendiği alandır. Rapor bu alanda "Genel" seçilerek hazırlandığında, gün, hafta, ay seçimine göre tarih bazında açıklamalarıyla birlikte tahsil, tediye ve bakiye başlıkları altında listelenir. Genel alınan raporla; günlük, aylık veya haftalık tahsilatlar, ödemeler ve sonucunda oluşan bakiyeler izlenebilir.



Raporda "Detaylı1" seçeneği işaretlendiğinde; gün, hafta veya ay seçimi yapılmaz ve rapor otomatik olarak günlük hazırlanır. Böylece, gün bazında tip detayı ile gerçek tahsilat, gerçek tediye, döviz bilgileri, değişiklik tutarları ve bakiye bilgisi listelenir. “Kayıtlar Üzerinde Düzeltme Yapılsın” seçeneği işaretlenerek listede bazı değişiklikler yapılabilir. "Detaylı1" seçeneği ile rapor alındığında gerçek tutarlar ve değiştirilen tutarlar listelenebilir.



Raporda "Detaylı2" seçeneği işaretlendiğinde; günlük, haftalık veya aylık olarak tarih bazında daha detaylı bir finansman raporu alınır. Böylece, banka, kasa, müşteri çeki (Tahsil), müşteri çeki (Teminat), müşteri çeki (portföy), müşteri senedi (Tahsil), müşteri senedi (Teminat), müşteri çeki (portföy), cari borç, müşteri siparişi, özel tahsil, borç çeki, borç senedi, satıcı siparişi, cari alacak, özel tediye ve bakiye bilgileri ayrı ayrı görülebilir.



Günlük/Haftalık/Aylık

Raporun hangi tarih periyotta alınacağı ile ilgili seçim yapılan alandır. "Günlük" seçeneği seçildiğinde, her bir tarih değişimi ayrı ayrı listelenir. Aşağıda yer alan örnek ekran, "Genel" ve "Günlük" seçeneği işaretlenerek alınan rapor ekranıdır.



"Haftalık" seçeneği seçildiğinde, rapor hafta numaraları ile listelenir. Aşağıda yer alan örnek ekran, "Genel" ve "Haftalık" seçeneği işaretlenerek alınan rapor ekranıdır.


 


"Aylık" seçeneği seçildiğinde, rapor ay ay listelenir. Aşağıda yer alan örnek ekran, "Genel" ve "Aylık" seçeneği işaretlenerek alınan rapor ekranıdır.



Proje Kodu Kırılımı

"Proje Kodu Takibi" uygulamasının kullanıldığı durumlarda aktif hale gelen seçenektir. Raporda proje koduna göre kısıt verilmesi ve proje kodu bazında rapor alınması istendiğinde işaretlenmesi gereken seçenektir.

Proje Kodu Aralığı

Girilen aralıktaki proje koduna sahip olan cari hareketlerin, proje kodu bazında raporda listelenmesi için kullanılan alandır.

Plasiyer Kodu Aralığı

Yardımcı Programlar → Kayıt → Şirket-Şube Parametre Tanımları → “Plasiyer Uygulaması Var” parametresinin işaretlenerek plasiyer takibinin yapıldığı durumlarda kullanması gereken alandır. İhtiyaca göre kısıt, sıralama veya yazıcı seçenekleri de düzenlendikten sonra, rapor alma aşamasına geçilir. Eğer, “Kayıtlar Üzerinde Düzeltme Yapılsın” alanı işaretlenmişse, kullanıcıların müdahale edeceği aşağıdaki ekran görüntülenir.



Raporun üst kısmında, tarih bazında ve tip detayı ile bütün tahsil ve tediyeler listelenir. Alt kısımda ise, tip bazında kümülasyon yapılarak tutarlar listelenir. Kullanıcılar, tahsilat veya tediye rakamlarında bir değişiklik yapmak istiyorlarsa üst kısımda yapmalı. Böylece yapılan değişiklik ekranın altındaki alanda da otomatik olarak yapılır.

Listelenen bilgilere yeni tahsilatlar/tediyeler de girilebilir. Yapılan her değişiklik, ekranın altında tip bazında kümüle edilir. Bunun için tarih, açıklama ve değişiklik tutarının girilmesi ve girilen bilginin Özel Tahsil/ zel Tediye olduğunun belirtilmesi gerekir. Girilen özel tahsil/tediyeler bu bölümden silinemez. Tekrar rapor alınmak istendiğinde program “Özel Kayıtlar Silinsin Mi” sorusunu ekrana getirir ve onaylanırsa bu kayıtlar silinerek rapor listelenir. Kullanıcıların rapor düzenlemesi bittiğinde, butonuna basılarak rapor alınır. Alınan rapor, yapılan değişiklikler dikkate alınarak listelenir.



Finansman raporu hangi şekilde alınırsa alınsın, hepsinde aynı formatta ikinci bir sayfa (sheet2) oluşur.



Bu bölümden, finansman raporundaki bilgilerin aylar bazında dağılımı, tip ve aylar bazında kümüle toplamları izlenebilir. Raporda yer alan "Önceki" sütunu, içinde bulunan cari yıldan daha öncesine ait bir bilgi varsa, bu bilgiyi gösterir. "Sonraki" sütunu ise, içinde bulunan cari yıldan daha sonrasına ait bir kayıt varsa, bu bilgiyi gösterir. Raporun altındaki "Gecikmiş Bakiye" alanında, raporun alındığı başlangıç tarihinden önceki ve içinde bulunulan cari yıldan önceki bilgilerin toplamını verir. "Sonraki Bakiye" ise raporun bitiş tarihinden sonraki aylar ile içinde bulunulan cari yıldan sonraki yıllara ait bilgilerin toplamını verir.