Servis içerisinde mail gönderme işlemlerinin yapılabilmesi için Elektronik Mesaj Sunucuları ayarlarının tamamlanmış olması gereklidir.


Yönetim Paneli>Diğer Tanımlar>Kuruluş Bilgileri>Elektronik Mesaj Sunucuları ekranına gelinir. Elektronik Mesaj Sunucuları ekranında sol alt köşede bulunan "Ekle" seçeneğine tıklanır. Ekle seçeneği ile açılan pencereden "Elektronik Posta Sunucusu Ayarları" yapılır. Sunucu bilgileri doldurulur.

Elektronik Posta Sunucusu ekranında bulunan kullanıcı adı ve şifre alanı mutlaka doldurulmalıdır. Buradaki bilgiler, gönderici e-Posta adresi girilen kişinin bilgisayarını açmak için kullanmış olduğu kullanıcı adı ve şifredir. Exchange kullanıcı şifre ise mail adresine login olduğu şifredir.
Bazı bilindik mail serverları (yahoo, gmail, hotmail ...) için öndeğer "imap" sunucu listesi eklenmiştir. Bu sunucular için de bu ayarlar kullanılabilir. Bu sunucular TLS yerine SSL kullanmaktadır. Düzenle butonuyla bu listeden seçim yapılır. 

İlgili Doküman; Smtp ile Gmail Üzerinden e-Posta Gönderimi İçin Güvenlik Yapılandırması


Elektronik Posta Sunucusu ekranındaki "Test E-mail" butonuyla da ayarların doğru çalışıp çalışmadığı görülür. Kaydedilen Elektronik Posta Sunucusu "Öndeğer" durumunda olmalıdır. Elektronik Posta Sunucusunu Öndeğer yapılmasının sebebi; yeni bir kullanıcı eklendiğinde otomatik olarak o kişiye atanmasını sağlamak içindir.




Çalışan Kartı'nda Erişim Bilgileri" ekranından kişinin e-posta adresi tanımlanır.



Ücret Yönetimi>Raporlar>Bordro Zarfı raporunda çıktı tipi "E-Posta" seçimi yapılır.


Çıktı Tipi E-Posta seçildiğinde e-posta Ayarları sekmesi gelir. Alıcı Listesi Kayıtlardan Okunsun seçilirse çalışan kartlarında tanımlı e-posta adreslerine gönderim yapılır.



Bordro Zarfı basımında kullanılacak "Filtre" seçenekleri belirlenerek başla tuşuna basıldığında bordronun sahibi çalışanın "Gelen Kutusu Klasörüne" mail atılır.