Çatışma farklı kişilerin farklı fikirlerinden kaynaklanmaktadır. Örneğin tartışma esnasında genellikle kendi fikirlerimizi savunma eğilimi gösteririz. 
 
Çatışmayı çözmenin ilk aşaması, öncelikle çatışmanın var olduğunu kabul etmek ve çatışmayı tanımaktır. Bu aşamada çatışma yönetimi tekniklerinin bilinmesi gerekmektedir
 
Kendi kariyerimizde bir kaç yıl geçirdikten sonra bir çok teknik beceri kazanırız ancak karşılaştığımız çatışmayı etkin bir şekilde nasıl çözeceğimizi bir türlü öğrenemeyiz.  Hatta bu çatışmaları, karşımızdakini dinlemeyerek, kendi görüşlerimizi savunarak, agresif ya da mağdur bir role bürünerek çözmeye çalışırız.  
 
Çatışma yönetimi teknikleri 
 
Özellikle çalışma ortamında uygun bir şekilde davranmamız gerekir. Bu da, kendinden emin, dengeli ve eşit bir şekilde davranmayı gerektirmektedir. Örneğin,
agresif 'Ben senden daha önemliyim';
pasif 'Sen benden daha önemlisin';  
dengeli ise 'Her ikimiz de eşit derecede önemliyiz' anlamına gelmektedir.
Dengeli ve kendinden emin olmak, içinde bulunulan durumun sizin üzerinizdeki etkilerini ılımlı bir şekilde ifade etmeyi gerektirmekle beraber; aynı zamanda diğer kişiye konuşma fırsatı tanımanızı da gerektirmektedir. 
Kendinizi ifade etmeden önce, vereceğiniz cevapları hazırlamanız, olası senaryoları gözden geçirmeniz ve zihninizi temizlemeniz gerekmektedir
 
Nasıl:
İş arkadaşınızla bir çatışmayı çözmeniz gerekmektedir. Peki bunu nasıl yaparsınız?
Öncelikle, hazırlık yapmalısınız. Yazın: Gördüklerinizi ve duyduklarınızı tıpkı bir film izlermiş gibi yazın. Sergilenen eylemleri, söylenen sözleri, tanımlayın. Bunlara herhangi bir anlam yüklemeyin. Yazdıklarınızı okuyun ve kendinize herhangi bir varsayımda bulunup bulunmadığınızı sorun: Bunu beni sinir etmek için mi söyledi? Peki bu doğru mu? Bunu nerden biliyorsun? Belki de o da geçmişte seninle bir diyalog yaşamış ve senin konuşmaların da onu kızdırmıştır? O senin hakkında nasıl varsayımlarda bulunuyor? 
Her bir olayı ayrı ayrı değerlendirin ve aynı sorunu daha önce yaşamadıysanız geçmişten bahsetmeyin. İnsanlar genellikle kendilerini 'daha iyi' bir kişi olarak sunmak için olayları abartma alışkanlığına sahiptir. 'Her zaman' ve 'asla' gibi sözcükleri söylemek çok doğru değildir ve bu nedenle bireyler asıl çatışma yaşadığınız konudan uzaklaşıp başka şeyleri de gündeme getirebilir. 
Olun:
Esnek olun  – açık görüşlü olun ve sorgulayıcı bir zihinle hareket edin
İyi bir dinleyici olun – karşınızdaki kişiyi anlama niyetiyle dinleyin
Yargılayıcı olmayın – sizi yargılamalarını istemiyorsanız, diğer bireyleri düşüncelerinden dolayı yargılamayınız. Neler hissettiğinizi kontrol edin ve 'şuna ihtiyacın var' ya da 'bu çok komik' gibi ifadeler kullanmayın
Çözüm odaklı olun – mevcut konuyu çözmeye odaklanın
Sorgulayıcı olun – sorunu ve çözümü sorgulayın, düşünmeyi gerektiren açık uçlu sorular sorun. 'kim', 'ne', 'nerede', 'ne zaman' ve 'nasıl' gibi sorularla başlayın
Kaçının:
'neden' sorusunu sormaktan kaçının – kulağa suçlayıcı gelir
Cevap için bekleyin ve:
Yargılamaktan kaçının –  dinleyen yüzünüz sizce nasıl görünüyor? Negatif tepkilerinizin görünmesine izin veriyor musunuz?
Konuşan kişinin anlaşıldığını hissetmesini sağlamak için konuyu ara ara özetleyin.
Birlikte bir çözüm bulun ve bu çözüm ilk etapta bir işe yaramazsa konunun arkasını bırakmayın – diğer kişi yetişkin-yetişkin konuşması için hazır olmayabilir; eğer siz lider rolünü üstleniyorsanız, sizi takip etmesini sağlayın.
 
Kaynak : https://www.thomasinternational.net/tr-tr/business/our-approach/conflict-management/