You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 2 Current »

Alınan Hizmet Kartı: İthalat masrafları (banka işlem masrafları, gümrük vergisi, navlun, sigorta ve diğer masraflar) programa Alınan Hizmet Kartı olarak girilmelidir. İlgili ithalat dosyasına ait masraflar, ithalat masraf check'i işaretli olan alınan hizmet kartı olarak tanımlanır.

İthalat operasyon fişine Satınalma / Hareketler / Alış Faturaları'ndan da erişilebilir. Bu fatura listede "Dış Ticaret" i temsil eden "D" harfiyle gösterilir ve F9/"İncele" seçeneği ile incelenebilir.

Alınan hizmet faturası ile oluşturulmuş masrafın ithalat dosyasına dağıtım işleminin nasıl yapılacağı ithalat operasyon fişi içerisinde F9/sağ fare düğmesinde yer alan Dağıtım Tipini Belirle seçeneği ile belirlenir.

Dağıtım tipleri, ilgili ithalat için hizmet faturası ile oluşturulmuş masrafların dağıtılma oranını belirlemek için kullanılır.

Hizmet Dağıtım Tipleri penceresinden kaydedilen bilgiler şunlardır: 

Hizmet Kodu ve Açıklaması: Bu alanlara ithalat masraflarında kullanılacağı belirlenmiş hizmet kod ve açıklaması otomatik olarak aktarılır.

Dağıtım Tipi: Hizmet kartlarına dağıtımın ne şekilde yapılacağı bu alandan belirlenir. Aşağıdaki seçenekleri içerir:

  • Dağıtılmayacak
  • Malzeme Bedeli
  • Malzeme Miktarı
  • Ağırlık
  • Hacim
  • Oran
  • Tutar
  • İthalat Bedeli

Dağıtılmayacak: Bu durumda masraf dağıtımı yapılmaz.

Malzeme Bedeli: Dağıtımda malzeme bedeli dikkate alınır.

Malzeme Miktarı: Dağıtımda malzeme miktarı dikkate alınır.

Ağırlık: Malzemenin brüt ağırlığı dikkate alınır.

Hacim: Malzemenin brüt hacmi dikkate alınır.

Oran: Dağıtım oranı kullanıcı tarafından belirlenir.

Tutar: Dağıtım tutarı kullanıcı tarafından belirlenir.

İthalat Bedeli: Malzemenin ithalat bedeli (malzeme bedeli+masraf) üzerinden dağıtım yapılır.