Amaç
ERP<->CRM arasındaki veri aktarımının parametre verilerek Windows Görev Zamanlayıcı (Schedular) üzerinden otomatik yapılmasının sağlanması için parametrelerin Logo CRM IntegrationWizard üzerinden oluşturulmasıdır.
Kurulum Aşamaları
Logo CRM kurulum dizini açılır ve LogoCRMIntegrationWizar.exe yönetici olarak çalıştırılır.
1- Kullanıcı, "LogoCRMIntegrationWizard.exe" uygulamasının başlangıç ekranındaki "İleri" butonuna tıklar.
2- Sistem, "Ne yapmak istiyorsunuz?" başlıklı ekranı görüntüler. ERP ↔ CRM arasında veri aktarımı yapmak istiyorum seçilir ve ileri butonu tıklar.
3- Sistem, "Lütfen bir seçim yapınız" başlıklı ekranı görüntüler. Kullanıcı, entegrasyonu yapmak istediği entegrasyon setlerinden birini seçer ve "İleri" butonuna tıklar.
4- Sistem, "İçe aktarım filtreleri" başlıklı ekranı görüntüler. Malzeme/stok, cari hesap ve hizmet aktarım filtresi yapılacaksa where koşuluna denk gelecek şekilde yazılır ve ileri butonuna tıklar.
5- Sistem, "Aktarım seçenekleri" ekranını görüntüler. Kullanıcı, "Aktarım yönü", "Veri senkronizasyon seçeneği", "Aktarım nesneleri" bölümlerinde seçimlerini yapar ve "İleri" butonuna tıklar.
6- Sistem, "Aktarım" ekranını yeni eklenecek olan "Parametre dosyası oluştur" seçeneği ile birlikte görüntüler.
7- Kullanıcı, "Parametre dosyası oluştur" seçeneğine tıklar. Sistem, girilen alanların tamamını parametre dosyasının içerisine bilgi olarak ekler. Kullanıcı, oluşan parametre dosyasını bilgisayarında istediği bir yere kaydeder.
Parametre Dosyaları
Oluşan parametre dosyasını bilgisayarında istediği bir yere kaydettikten sonra metin dosya içerisine baktığınızda Logo CRM Integration Wizard da ilerlediğiniz adım seçenekleri ve parametre bilgileri bulunur. Bundan sonraki aşamada Windows Görev Zamanlayıcı ile parametre dosyanın bulunduğu dizini tanıtmak yeterli olacaktır.
Örnek Parametre Metini
Örnek olarak ayarlanmış parametre metin bilgisi. Logo CRM adımlarınıza göre kendi ayarlarınızda farklılık gösterir.
LogoCRMIntegrationWizard_ParametreDosyasi.txt
Windows Görev Zamanlayıcı
ERP ile CRM arasındaki veri senkronizasyonu girilen parametrelere göre istenilen zaman aralıklarında veya zamanda otomatik olarak gerçekleşir.
Windows Görev Zamanlayıcı Tanımlanması
1. ERP ile otomatik veri senkronizasyon işleminin yapılabilmesi için Windows Görev Zamanlayıcısı (Windows Task Schedular) kullanılmaktadır. Windows Görev Zamanlayıcısı (Windows Task Schedular) istenilen zaman aralıklarında, belirli kurallara göre çalışmış olunur. Windows Görev Zamanlayıcısı (Windows Task Schedular) üzerinden senkronizasyonun belli kurallar çerçevesinde yapılabilmesi için; ".exe" 'nin parametre ile çalışması sağlanır. ".exe" 'nin sonuna verilecek bilgi; parametre dosyasının adresi olur. ".exe" Windows tarafından tetiklendiğinde, parametre dosyası okunacak ve ona göre çalışır.
2. Oluşturulan Windows Görev Zamanlayıcısı (Windows Task Schedular) Tetikleyiciler kısmından zamanlama verilir ve ayarlar kısmından tarihsel parametre seçilir.
3. Parametre dosyası; LogoCRMIntegrationWizard üzerinden oluşmuş dosya formatında olur. Kullanıcı isterse LogoCRMIntegrationWizard üzerinden oluşmuş dosyadaki bilgilerin içeriklerinde düzenleme işlemi yapar. 1.adımda Program/komut dosyasına, Logo CRM Integration Wizard.exe dosya yolu eklenir. 2. adımda Bağımsız değişkenler ekle (isteğe bağlı) kısmına Logo CRM Integration Wizard.txt metin bilgisi eklenir. Aktarım işlemi gerçekleştikten sonra işlem detayı log olarak tutulur. "Başla" butonuna tıklandığında gösterilen "Özet ekran" bilgileri gibi gösterilen bilgiler, otomatik aktarımda da log olarak gösterilir. Her aktarımda ayrı bir log dosyası oluşur. Aktarımda hata alınıp alınmadığı zaman aralıkları bazında tutulmuş olur. Bu tutulacak log dosyasının yeri; LogoCRM kurulum dizinindeki LogoCRMIntegrationWizard.exe'nin altında olur.
Son aşama ise ERP → CRM eklenen malzeme kartı veya cari kartı Windows Görev Zamanlayıcısı (Windows Task Schedular) aracılığıyla Logo CRM ürün veya firma kartı oluşturur. CRM→ ERP 'ye verilen parametre yönüne göre aktarım sağlar.