Hazır Raporlar temelde Logo Modellerini esas alan ve daha özet bilgi içeren raporların oluşmasını sağlar. Bu raporlar ile üç tip rapor oluşturulabilir. Bunlar Sorgu Tablosu, Pivot ve Pivot & Grafik tipleridir.

Sorgu Tablosu: Düz liste şeklinde rapor almamızı sağlar.

Örneğin; Teslim Detaylı Sipariş Raporunun listelenmesi için Arama bölümüne “Teslim” yazılır ya da aşağıdaki ağaç yapısında Üretim altındaki “Teslim Detaylı Sipariş Raporu” seçilir. Sol bölümde açılan pencerede görüntülenmesi istenen kolonlar seçilir.



“VADE_TARIHI” kolonuna Arasında filtresi verelim. Tarih aralığı olarak da Değer 1 sütununda ve Değer 2 sütununda tarihleri seçelim.



Açılan pencerede raporumuza bir ad verip kaydedilir. Rapor, verilen filtrelere göre hazırlanır.




Pivot: Excel’in pivot tablolarını kullanarak veriler üzerinde gruplamalar ve filtrelemeler yaparak rapor oluşturmayı sağlar.

Örneğin; Stok Sabit Bilgileri Raporunu gösteren bir pivot yapılır. Bunun için “Pivot” seçildikten sonra arama kısmına “Stok” yazılır veya aşağıdaki ağaç yapısında “Stok Sabit Bilgileri Raporu” seçeneği seçilir. İstenilen kolonlar işaretlenir ve istenilen filtreler uygulanır. Rapor adı verilerek rapor kaydedilir. Rapor verilen filtrelere göre hazırlanır.





Pivot & Grafik: Excel’in pivot tablo ve Grafiklerini kullanarak veriler üzerinde gruplamalar ve filtrelemeler yaparak rapor oluşturmayı sağlar. Kullanımı özet tablolarına benzer.