Organizasyon şeması oluşturulması hakkında ayrıntılı bilgiye bu dokümandan ulaşılır.

Organizasyon şeması oluşturmak için Organizasyon Yönetimi> Hareketler> Organizasyon Şeması ekranından ekle butonu ile yeni bir organizasyon şeması eklenir.

Kod ve Açıklama bilgisi girilir.

Organizasyon şemasının bağlı olduğu birim "Organizasyonel Birim" alanından seçilir.

Durum alanından organizasyon şemasının durumu seçilir. Durum, "Kullanımda", "Kullanımdışı", "Taslak" olmak üzere üç seçeneklidir.

"Kırılımlı Kod Yapısı" ile ilk eklenen pozisyona bağlı oluşturulan alt pozisyonlar için kod yapısının kırılımlı gelmesini sağlar.

Örneğin 01 Genel Müdür olarak bir tanımlama yapılıp "Altına Ekle" ile devam edilidiğinde kod yapısı (01. ) olarak başlar.

Pozisyonları Organizasyon Şemasına eklemek için Pozisyonları aktifleştir butonuna tıklanır.



Sol alttaki ekle butonu ile ilk pozisyon eklenir.

Pozisyon tanımlanırken Kod ve Açıklama bilgisi girilir.  İlk eklenen pozisyon için Bağlı Organizasyon Şeması girilmelidir. Daha sonra altına ekle ile devam edildiği için Bağlı Olduğu Organizasyon Şeması bilgisi otomatik olarak gelecektir.

Pozisyon ekleme işlemi Organizasyon Yönetimi> Tanımlar> Pozisyonlar ekranından da yapılabilir.



Organizasyon şeması içerisinde ilk pozisyonu ekledikten sonra "Ekle" butonu pasif olur ve yeni pozisyonları eklemek için sağ tuş menüden altına ekle seçeneği ile devam edilir.



Pozisyonlar (Görsel) butonu ile organizasyon şeması ağaç yapısında görülebilir.
Bu ekranda şemanın görümü filtreler sekmesi ile düzenlenebilir.



Organizasyon Şeması üzerinde pozisyon kartı üç nokta ile açılan menüde pozisyon-çalışan eşleştirmesi yapılabilir, pozisyonun idari yöneticisi belirtilebilir ve altına ekle ile yeni alt pozisyonlar yaratılabilir.