Faturalanmış mallardan bazılarının fiyatları, kur farkları, yapılan anlaşmalar, masraflar, komisyon giderleri vb. sebeplerden dolayı artabilir ya da azalabilir. Fatura kesildikten sonra oluşan bu farklar fiyat farkı olarak adlandırılır ve cari hesaplara ayrıca faturalanır. Satınalma işlemlerinden kaynaklanan fiyat farklarının alım gelirlerini artıran ya da azaltan etkileri vardır. Satınalma işlemlerinden kaynaklanan fiyat farkı faturaları Satınalma Yönetimi bölümünden kaydedilir.

Alınan fiyat farkı faturaları iki şekilde kaydedilir. 

1. Satınalma faturaları listesinde fatura türü olarak alınan fiyat farkı faturası seçilir. Fiyat farkları ile ilgili bilgiler, malzemelerin yer aldığı satırda fiyat farkı uygulanacak malzeme seçildikten sonra Fatura Bağlantısı kolonunda kaydedilir. Alınan fiyat farkı faturalarının satırlarına, sipariş ve irsaliye aktarılamaz. 

2. Alınan fiyat farkı faturaları, satınalma faturaları listesinde sağ fare tuşu menüsünde bulunan Fiyat Farkı Uygula seçeneği ile kaydedilir. Bu durumda alınan fiyat farkı faturasının tüm alanlarına ilgili bilgiler aktarılır. Satırda bulunan Fatura Bağlantısı alanında fiyat farkı uygulanacak ilgili fatura seçilerek bağlantı yapılır.

Satınalma Fiyat Farkı Faturaları Diğer sekmesinde bulunan Malzeme Tutarları "Arttırılacak" da seçilse "Azaltılacak" da seçilse e-Fatura olarak işlem görürler.