You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 3 Next »

e-Fatura Cari Hesaplarının (Mükelleflerinin) Belirlenmesi

1 Eylül 2013 tarihine kadar e-Fatura kullanan müşterinin talebi doğrultusunda kağıt fatura verilmesine devam edilebiliyordu ancak bu tarihten itibaren sisteme kayıtlı tüm mükellefler için, kendi aralarında yapılan alım satımlarda kağıt fatura seçeneği tamamen kaldırıldı.

e-Fatura mükelleflerine yanlışlıkla da olsa kağıt fatura kesilmesi uygulama genelinde tamamen engellendi. e-Fatura mükelleflerine kesilen faturaların basımının engellenmesi ve bu faturaların e-Fatura olarak oluşması için, GİB tarafından yayınlanan güncel mükellef listesi, Logo Netsis sisteminde de oluşturulur.

Güncelleme işlemi için, e-Fatura modülüne “Online E-fatura Carilerini Güncelle” işlemi eklendi. Bu işlem çalıştırıldığında gelir idaresinin yayınladığı mükellef listesinin son haline geçerlilik tarihi de eklenerek sisteme kaydedilir.

Fatura kaydetme, e-fatura gönderme vb. işlemlerde de artık bu tablo kontrol edilmektedir ve cari kartında e-fatura mükellefi olma statüsü izlenebilmektedir. Sistemin sorunsuz işleyebilmesi için cari kartlara vergi numaralarının düzgün girilmesi gerekir.


e-Fatura senaryosu bölümü, ilgili firmaya "Ticari" mi yoksa "Temel" fatura mı kesileceğinin izlendiği bölümdür. Ticari fatura kesilebilmesi için, firmaların karşılıklı anlaşması ve girilen faturalarla ilgili kabul/red süreçlerini işletilebilmeleri gerekir. Temel faturada ise herhangi bir onay mekanizması yoktur. Karşı firmanın kestiği fatura kabul edilmiş sayılır. Yaygın olarak "Temel fatura" kullanılır.