Logo Bulut ERP ürünü ile Diva uygulaması arasındaki aktarım işlemleri hakkında detaylı bilgiye bu dokümandan ulaşılır.


Diva entegrasyonu ile Diva uygulamasında girilmiş olan tanım ve hareketlerin Logo Bulut ERP’ye aktarımı işlemleri gerçekleştirilebilir. Aktarım işlemleri Diva uygulamasından Logo Bulut ERP uygulamasına yönünde gerçekleştirilebilecektir.

Entegrasyon sürecini üç işlem adımında ilerletmek mümkündür.

  • Entegrasyon bağlantı ayarlarının yapılması,
  • Aktarım sürecinde kullanılacak eşlemelerin yapılması,
  • Aktarım işlemlerinin başlatılması.


Bağlantı Ayarlarının Yapılması

Entegrasyon kullanımı için öncelikle entegrasyonda kullanılacak olan Diva uygulamalarında tanımlanmış olan entegrasyona yetkili kullanıcı bilgilerinin (Diva’ya giriş yapılan kullanıcıdan farklı olarak) edinilmiş olması gerekmektedir. Diva destek ekibi ile iletişime geçerek  entegrasyon kullanıcısı oluşturulmasını talep edebilir  veya Logo Bulut ERP destek ekibi ile iletişime geçerek talebinizin Diva destek ekibine iletilmesini isteyebilirsiniz.

Logo Bulut ERP uygulamasının Yönetim Paneli altında yer alan kurum tanımı ekranında “Diva Entegrasyon Bilgileri” bölümünde bağlantı bilgilerinin girişinin yapılacağı seçeneklere ulaşılır.


Eğer birden fazla Diva hesabının verilerinin Logo Bulut ERP’ye veri aktarılması isteniyor veya planlanıyor ise bağlantı ayarları tanımlanırken üç karakterli olacak şekilde Ön-Ek bilgisi ile birlikte tanımlama yapılmalıdır. Ön-Ek bilgisi çoklu Diva hesabından aktarım kullanıldığında aktarılacak kayıtların kod veya fiş/belge numara bilgilerinin başına eklenecektir.

Sürekli olarak tek Diva hesabı ile entegrasyon kullanılacak ise Ön-Ek kullanılmasına gerek bulunmamaktadır, ancak entegrasyon kullanımına başladıktan sonra ikinci diva hesabı eklenmesi ihtiyacı var ise tek diva hesabı ile entegrasyon kullanılsa dahi Ön-Ek eklenmelidir.

Ön-Ek olmadan kullanıma başlayan kurumlarda daha sonra ikinci Diva hesabı eklenemeyecektir.


Satır ekle butonu ile eklenecek Diva hesabı sayısı kadar satır eklenebilir. “Kullanıcı Adı” alanına edinilmiş olan entegrasyon kullanıcısı adı, “Şifre” alanına şifresi eklenecektir.

Çoklu Diva hesabı eklenecek ise Ön-Ek alanına üç karakterlik Ön-Ek bilgisi yazılmalıdır, kullanıcı tarafından belirlenecek ve diğer hesaplarla aynı Ön-Ek girilemeyecektir. “Gateway URL” ve “Session URL” alanlarına Diva hesabının entegrasyon için kullanılacak servis adres bilgileri girilecektir. Servis adres bilgileri için Diva destek ekibi veya Logo Bulut ERP destek ekibi ile iletişime geçilebilir.

Sına butonu ile seçili satır için bağlantı sınaması gerçekleştirildiğinde “Bağlantı Başarılı” uyarısı alınmalıdır. Sına butonu seçili satırdaki kullanıcı bilgileri için gerçekleştirilecektir.

“Entegrasyon Otomatik Çalışsın” alanı işaretlenerek kurum tanımı kaydedildiğinde satırda ön değer alanı işaretlenmiş kullanıcı için 3 saatte bir çalışacak zamanlanmış görev eklenecektir. Ön değer alanı yalnızca bir kullanıcı için eklenebilecektir. Diğer kullanıcılar için zamanlanmış görev içeriği elle oluşturulmalıdır.


Eşlemelerin Yapılması

Entegrasyon için kurum tanımı üzerinde gerekli bağlantı ayarları yapıldıktan sonra Logo Bulut ERP menüsünde yer alan Sistem Ayarları > Tanımlar > Diva Entegrasyon Tanımları > Diva Entegrasyon Ayarları seçeneği ile “Diva Entegrasyon Ayarları” penceresine ulaşılır.


Kullanıcı Adı alanında bağlantı ayarları yapılmış Diva hesapları listelenecektir. Eşleştirilmesi yapılmak istenen Diva hesabı listeden seçilmelidir. Seçilen kullanıcıya göre alt bölümde bulunan eşleme tanımları güncellenecektir. Divadan aktarılan kayıtlarda eşlemesi yapılmış organizasyonel birimler ile aktarım yapılacaktır.

  1. Organizasyonel Birim Eşleştirmeleri
    • İşyeri - Şube Eşleştirme
    • Ambar – Depo Eşleştirme
    • Bölüm Eşleştirme
  2. İşyeri Parametreleri
  3. Kasa Eşleştirmeleri
  4. Banka Bilgileri Eşleştirmeleri
    • Banka/Banka Şube Eşleştirme
    • Banka Hesabı Eşleştirme
  5. Kullanıcı Parametreleri


1.Organizasyonel Birim Eşleştirmeleri

                Diva uygulamasında kaydedilmiş olan şube, depo ve bölüm bilgilerinin Logo Bulut ERP’deki karşılıklarının eşleştirildiği bölümdür. Eşleme işlemlerinden önce Logo Bulut ERP’de Diva’daki şube-depo-bölüm yapısı Yönetim Paneli altında Kurum tanımı üzerinden ulaşılan Organizasyonel Birimler ekranında aynı kırılım yapısı ile oluşturulmuş olmalıdır.

                1.1 İşyeri – Şube Eşleştirme


Kullanıcı Adı alanında seçili Diva kullanıcısının hesabında tanımlı olan şube tanımları Diva Şube bölümünün “Şube Adı” sütununda listelenecektir. Logo Bulut ERP İşyeri bölümünün “Kod” sütununda karşılık olarak açılmış olan organizasyonel birim seçilebilecektir.

1.2 Ambar – Depo Eşleştirme

Diva kullanıcısının hesabında tanımlı Depo tanımları “Diva Depo”  bölümünde listelenecektir. “Depo Kodu” ve “Depo Adı” sütunlarında depo bilgileri yer alırken “Şube Adı” sütununda deponun bağlı bulunduğu Diva şube adı yazılacaktır.

Logo Bulut ERP Ambar bölümünde karşılık gelen Ambar tanımını seçilmelidir. Seçilecek Ambar tanımı için İşyeri – Şube eşleştirmesi kontrol edilecektir. Diva depo tanımının ait olduğu şube tanımının eşleştirildiği işyerine bağlı Logo Bulut ERP Ambar tanımı seçilebilecektir.

Örneğin, Diva uygulamasında 001 Kodlu Şube tanımı Logo Bulut ERP’de 01.01 kodlu İşyeri ile eşleştirilmiş ise 001 Diva şubesine depo tanımları, 01.01 İşyerine bağlı Ambar tanımları ile eşleştirilebilecektir.


1.3 Bölüm Eşleştirme


Diva kullanıcısının hesabında tanımlı Bölüm tanımları “Diva Departmanı”  bölümünde listelenecektir. Logo Bulut ERP Bölüm bölümünde karşılık gelen “Bölüm” tanımını seçilmelidir.


2.İşyeri Parametreleri



Aktif alanı işaretlendiğinde kullanılabilir olacaktır. Perakende satış faturalarının aktarımında, cari hesap kartı Logo Bulut ERP’de bulunmuyor ise ilgili işyerinde belirlenmiş olan perakende cari hesap kartı ile aktarım işlemi gerçekleşir. Fatura Yetki Kodu alanında yazılan değer aktarılan faturalara yetki kodu olarak aktarılacaktır.

3.Kasa Eşleştirmeleri




Diva kullanıcısının hesabında tanımlı Kasa tanımları ve bağlı bulundukları Şube tanımları Diva Kasa Tanımları bölümünde listelenecektir. Eşleştirme öncesinde Logo Bulut ERP’de Kasa ve Kasa üzerinden bağlı Ödeme/Tahsilat noktalarının tanımlanmış olması gerekmektedir.

 Ödeme / Tahsilat Noktaları bölümündeki Kod alanında Ödeme/Tahsilat Noktaları seçilebilecektir. Ödeme/Tahsilat Noktaları bölümünde seçim yapıldığında Kasa bilgisi otomatik doldurulacaktır. Diva’dan yapılan aktarımlardaki kasa işlemleri buradaki eşlemelere göre aktarılacaktır.

4.Banka Eşleştirmeleri



Diva kullanıcısının hesabında tanımlı Banka, Banka Şube ve Banka Hesabı bilgileri Diva Banka/Banka Şubesi ile Diva Banka Hesabı alanlarında listelenecektir. Eşleştirme öncesinde Logo Bulut ERP’de Banka Şube ve Banka Hesap tanımlarının eklenmiş olması gerekmektedir. Diva’da pos hesaplarında kullanılan ve Logo Bulut ERP’ye kredi kartı fişi olarak aktarılacak işlemlerde kullanılan banka hesaplarının Kredi Kartı türünde açılmış olması gerekmektedir.

Banka/Banka Şube Eşleştirme sekmesinde Diva banka ve  şube tanımlarına karşılık gelecek Logo Bulut ERP’de oluşturulmuş Banka Şube tanımları seçilecektir.



Banka Hesabı Eşleştirme seçeneğinde Diva banka hesap tanımlamalarına karşılık açılan Logo Bulut ERP hesap tanımlamaları seçilecektir. Banka Şube eşleştirmesinde seçili Banka Şubesine ait hesaplar uygun hesap eşleme satırında seçilebilecektir.

Örneğin, Diva uygulamasında 001 kodlu Banka Şubesine bağlı 0001 kodlu Banka tanımı Logo Bulut ERP’de oluşturulmuş A001 kodlu banka şubesi ile eşleştirildi ise 0001 kodlu Diva Banka tanımına bağlı hesaplar, A0001 kodlu Logo Bulut ERP Şube tanımına bağlı banka hesapları ile eşleştirilebilecektir.

5.Kullanıcı Parametreleri



Aktarım işlemlerinde yapılan kontrolleri düzenleyecek seçenekler ile ön değer olarak belirlenmemiş fiş türleri seçimi yapılır.

Diva uygulamasında “Konsinye Giriş/Çıkış” fiş türleri kullanılıyor ise bu fişlerin aktarımı için öncelikle Logo Bulut ERP’de Sistem Ayarları > Türler > Malzeme Yönetimi > Tanımlı Malzeme Fişi Türleri ekranından kullanıcı tanımlı giriş ve çıkış fiş türleri oluşturulmalıdır.
Diğer Giriş Fiş Kodu alanında giriş fişi için, Diğer Çıkış Fiş Kodu alanında çıkış fişi için tür seçimi yapıldıktan sonra Diva’dan “Kullanıcı Tanımlı Malzeme Giriş/Çıkış Fiş” tanımları seçilmiş olan fiş türleri ile aktarılabilir.

Taşıyıcı Firma Kodu alanında Diva uygulamasından e-İrsaliye türünde yapılan irsaliye aktarımlarında sevkiyat bilgileri bulunmuyor ise aktarımda otomatik atanacak taşıyıcı bilgisi seçilebilmektedir.

 Emanet Mal Teslimatı Perakende Fatura Olarak Aktarılsın seçeneği işaretlediğinde Diva uygulamasında İleri Teslim(Emanet Depo) seçimi ile kaydedilen faturaların teslimatlarına ait kayıtlar “Perakende Satış Faturası” olarak aktarılacaktır.

 Malzeme/Hizmet Aktarımında Durum Bilgisi Güncellensin seçeneği işaretlendiğinde Diva uygulamasında Geçerli işareti kaldırılan kayıtlar Logo Bulut ERP’de Kullanım Dışı durumuna alınır.


Aktarım İşlemlerinin Başlatılması

Bağlantı ve eşleme tanımları oluşturulduktan sonra Diva uygulamasından aktarım işlemi, Sistem Ayarları > İşlemler > Diva’dan Tanım ve Hareket Aktarımı menüsü ile ulaşılan Diva’dan Tanım ve Hareket Aktarımı penceresinden başlatılmaktadır.


Aktarım işlemi filtre seçenekleri düzenlendikten sonra Uygula butonu seçilerek başlatılmaktadır. Filtre seçenekleri;

  • Organizasyonel Birim: Aktarım işlemlerinin eşlemesi yapılmış olan organizasyonel birimlerden hangisi için yapılacağını belirlemek için kullanılır. Filtre boş bırakıldığında tüm organizasyonel birimler için aktarım yapılmaktadır.
  • Tanımlar: Diva uygulamasından aktarım yapılabilecek tanım seçenekleri listelenir. Markalar, Malzemeler, Malzeme Barkodları ve Cari Hesaplar seçenekleri mevcuttur. Birden fazla seçim yapılabilir. Sıra ile aktarımlar gerçekleşecektir.
  • Hareketler: Diva uygulamasından aktarım yapılabilecek işlemler listelenir. Sayım Farkı, Fire Fişi, Transfer Fişi, Kullanıcı Tanımlı Malzeme Giriş Fişi, Kullanıcı Tanımlı Malzeme Çıkış Fişi, Sayım Farkı(Tutarsız Miktar), Sayım Farkı (İthalat Giriş), Satınalma İrsaliyesi, Satınalma İade İrsaliyesi, Satınalma Faturası, Satınalma İade Faturası, Satış Siparişi, Emanet Satış Faturası(Satış Siparişi), Satış Faturaları (Perakende, Toptan), Satış İade Faturaları(Perakende, Toptan), Banka Fişleri ve Cari Hesap Fişleri seçenekleri mevuttur. Birden fazla seçim yapılabilir. Sıra ile aktarımlar gerçekleştirilecektir.
  • Kayıt Güncellenme Tarih Seçimi: Son Güncellenme Tarihi Kullanılarak ve Belirlenmiş Bir Kayıt Güncellenme Tarihiyle seçenekleri yer alır. İlk aktarım işleminde Belirlenmiş Bir Kayıt Güncellenme Tarihiyle seçeneği kullanılmalıdır.
    Son Güncellenme Tarihi Kullanılarak seçiminde aktarım yapılmış olan son tarih kontrol edilir ve aktarım başlangıcı olarak baz alınır.
    Belirlenmiş Bir Kayıt Güncellenme Tarihiyle seçeneği Kayıt Güncellenme Tarihi ve Kayıt Güncellenme Saati filtrelerindeki seçimler ile birlikte çalışır. Bu iki filtrede seçili tarih aralığı ve saat aralığı kontrol edilerek aktarımlar gerçekleşir.

Kayıt Güncellenme Saati: Kayıt güncellenme tarihi ile birlikte çalışır, başlangıç ve bitiş tarihleri 00:00-00:00 olarak çalıştırıldığında tüm günü kapsayacak şekilde çalışmaktadır.

Not: Kayıt Güncellenme Tarihi ve Saati filtrelerinde girilen değerler Diva uygulamasındaki fiş, fatura tarihleri veya kayıt eklenme tarihlerini değil Diva uygulamasındaki Güncellenme Tarihi alanını dikkate almaktadır.


  • Kullanıcı: Kurum tanımında Diva Entegrasyon Bilgileri bölümünde tanımlanmış kullanıcılar listelenecektir. Aktarım işleminin hangi kullanıcıya ait Diva uygulamasından gerçekleştirileceği seçilmelidir.

Aktarım Türleri

Tanımlar;

Markalar

Diva uygulamasında stok kartlarında seçilmek üzere tanımlanmış olan Marka tanımlarını aktarmak için kullanılmaktadır. Malzemelerin aktarımı için öncesinde Marka tanımlarının aktarılmış olması gerekmektedir.
Aktarılmış olan kayıtlar Logo Bulut ERP'de Sistem Ayarları > Tanımlar > Ticari Sistem > Markalar seçimi ile ulaşılan ekrandan görüntülenebilir.

Malzemeler

Diva uygulamasında kaydedilen stok kartları Logo Bulut ERP’ye aktarılır. Malzemelerin aktarımı için öncelikle Diva’da seçilmiş ise marka kodlarının aktarılmış olması ve Diva uygulamasında Birim olarak seçilmiş değerlerin Logo Bulut ERP’de Birim Seti olarak açılmış olması gerekmektedir.
Diva uygulamasında stok kartında Marka kodu seçili ise Logo Bulut ERP’ye aktarılan malzeme kartında seçili olarak gelecektir. Aile kodu ve Alt Aile kodu bilgileri özel kod alanlarına, kdv oranı bilgisi malzeme kartının kdv oranları alanlarına aktarılacaktır. Seri No alanı işaretli tanımlar izleme yönetimi alanı seri numarası işaretli olarak aktarılacaktır.

Diva’da malzeme tipi ürün seçili olan kayıtlar ticari mal olarak, malzeme tipi Yedek Parça olanlar Hammadde olarak, malzeme tipi Aksesuar olanlar Yarı Mamul olarak, malzeme tipi Hizmet olanlar Hizmet kartı olarak aktarılmaktadır.
Hizmet kartlarının aktarımında Diva uygulamasında hareket tipi alanında seçim yapılmış olmalıdır. Satınalma seçili ise Logo Bulut ERP’ye aktarılan tanımda kullanım yeri bilgisi satınalma yönetimi seçili, satış seçili ise Logo Bulut ERP’ye aktarılan tanımda kullanım yeri bilgisi satış yönetimi seçili olarak aktarılır.

Malzeme Barkodları

Malzeme tanımlarının aktarımı tamamlandıktan sonra malzeme barkodları aktarımı yapılabilir. Diva’da tanımlanmış barkod tanımları Logo Bulut ERP’de yer alan malzeme kartının birimler sekmesindeki ana birime ait satırın barkod alanına sırası ile aktarılacaktır.

Cari Hesaplar

Diva uygulamasında tanımlanmış olan cari hesap kartları aktarılır. Aktarımda Diva’da belirtilmiş olan unvan, döviz tipi, vkn/TCKN, vergi dairesi ve özel kod bilgileri aktarımda doldurulur. Aktarımda oluşacak cari hesap tanımları Müşteri+Tedarikçi tipinde oluşacaktır.
Cari hesap kartının bağlı bulunduğu şube bilgisinin eşlemesinin yapıldığı organizasyonel birim tanımı cari hesap kartında seçili olarak gelecektir.
Cari hesap tanımındaki varsayılan adres bilgisi Logo Bulut ERP aktarımında cari hesap adres bilgileri bölümüne aktarılacaktır.

Hareketler;

Sayım Farkı
Diva’da Stok Hareketleri alanında 07 kodlu Sayım Farkı işlem tipinde kaydedilen kayıtların aktarımı için kullanılmaktadır. Diva’da 07-Sayım Farkı fişinde Giriş/Çıkış bölümünde Giriş seçili ise Logo Bulut ERP’ye Sayım Fazlası türünde, Çıkış seçili ise Sayım Eksiği fişi türünde malzeme fişi olarak aktarım gerçekleştirilecektir.   






Fire Fişi

Diva’da Stok Hareketleri alanında 47 kodlu Fire Çıkışı işlem tipinde kaydedilen kayıtların aktarımı için kullanılmaktadır. Logo Bulut ERP’ye aktarımı malzeme fişlerinde yer alan Fire Fişi olarak gerçekleştirilecektir.




Transfer Fişi

Diva’da Stok Hareketleri alanında 05 kodlu Dahili Transfer işlem tipinde kaydedilen kayıtların aktarımı için kullanılmaktadır. Logo Bulut ERP’ye aktarımı malzeme fişlerinde yer alan Transfer Fişi olarak gerçekleştirilecektir. Giriş/Çıkış alanında Giriş seçilerek aktarıldığında seçili ambar Giriş ambarı, karşı ambar çıkış ambarı, Çıkış seçilerek aktarıldığında seçili ambar çıkış ambarı, karşı ambar giriş ambarı olarak kullanılacaktır.




Kullanıcı Tanımlı Malzeme Giriş Fişi

Diva’da Stok Hareketleri alanında 15 kodlu Konsinye Giriş işlem tipinde kaydedilen kayıtların aktarımı için kullanılmaktadır. Diva Entegrasyon Ayarları ekranında kullanıcı tanımlı giriş fiş türünün tanımlanmış olması gerekmektedir.

Logo Bulut ERP’ye aktarımı ile malzeme fişlerinde tanımlanmış olan Kullanıcı Tanımlı Giriş Fiş türü ile aktarılacaktır.

Kullanıcı Tanımlı Malzeme Çıkış Fişi

Diva’da Stok Hareketleri alanında 16 kodlu Konsinye Çıkış işlem tipinde kaydedilen kayıtların aktarımı için kullanılmaktadır. Diva Entegrasyon Ayarları ekranında kullanıcı tanımlı çıkış fiş türünün tanımlanmış olması gerekmektedir.

Logo Bulut ERP’ye aktarımı ile malzeme fişlerinde tanımlanmış olan Kullanıcı Tanımlı Çıkış Fiş türü ile aktarılacaktır.

 

Sayım Farkı(Tutarsız Miktar)

Diva’da Stok Hareketleri alanında 09 kodlu Tutarsız Miktar işlem tipinde kaydedilen kayıtların aktarımı için kullanılmaktadır. Giriş/Çıkış bölümünde Giriş seçili ise Logo Bulut ERP’ye Sayım Fazlası türünde, Çıkış seçili ise Sayım Eksiği fişi türünde malzeme fişi olarak aktarım gerçekleştirilecektir.

 

Sayım Farkı (İthalat Giriş)

Diva’da Stok Hareketleri alanında 77 kodlu Sayım Farkı (İthalat Giriş) veya 77 kodlu Sayım Farkı (Maliyetli) işlem tipinde kaydedilen kayıtların aktarımı için kullanılmaktadır. Logo Bulut ERP’ye Sayım Fazlası türünde malzeme fişi olarak aktarım gerçekleştirilecektir.

 

Satınalma İrsaliyesi
Diva’da Satınalma menüsü altında yer alan Satınalma İrsaliyesi seçeneği ile oluşturulan kayıtlar aktarılır. Logo Bulut ERP’de Satınalma Yönetimi > Hareketler > Satınalma İrsaliyeleri ekranında satınalma irsaliyesi oluşmaktadır.






Satınalma İade İrsaliyesi

Diva’da Satınalma menüsü altında yer alan Satınalma İade İrsaliyesi seçeneği ile oluşturulan kayıtlar aktarılır. Logo Bulut ERP’de satınalma iade irsaliyesi oluşmaktadır.

Satınalma Faturası

Diva’da Satınalma menüsü altında yer alan Satınalma Faturası seçeneği ile oluşturulan kayıtlar aktarılır. Logo Bulut ERP’de Satınalma Yönetimi > Hareketler > Satınalma Faturaları ekranında satınalma faturası oluşmaktadır.
Logo Bulut ERP’ye satınalma faturası aktarıldığında bağlı irsaliye kaydı otomatik oluşmaktadır.

 

Satınalma İade Faturası

Diva’da Satınalma menüsü altında yer alan Satınalma İade seçeneği ile oluşturulan kayıtlar aktarılır. Logo Bulut ERP’de Satınalma Yönetimi > Hareketler > Satınalma Faturaları ekranında satınalma iade faturası oluşmaktadır.

Logo Bulut ERP’ye satınalma iade faturası aktarıldığında bağlı irsaliye kaydı otomatik oluşmaktadır.

Satış Siparişi

Diva’da Satış menüsü altında yer alan Satış Siparişi seçeneği ile oluşturulan kayıtlar aktarılır. Logo Bulut ERP’de Satış Yönetimi > Hareketler > Satış Siparişleri ekranında satış siparişi oluşmaktadır.





Emanet Satış Faturası(Satış Siparişi)

Diva’da İleri Teslim(Emanet Depo) deposu seçilerek kaydedilen faturaların aktarımı için kullanılır. Logo Bulut ERP’de Satış Yönetimi > Hareketler > Satış Siparişleri ekranında satış siparişi taslak durumunda oluşmaktadır.

Diva’da ilgili emanet fatura girildikten sonra Satış Yönetimi altından İleri Teslim Mal Teslimatı (Emanet mal teslimatı) kaydı girildikten sonra Diva’dan Tanım ve Hareket aktarımı işleminde faturası aktarılır ve daha önce aktarılmış olan sipariş ile bağlantısı kurulur. Faturası kaydedildiğinde sipariş kapandı durumuna dönüşecektir.






Satış Faturaları (Perakende, Toptan)

Diva’da Satış Yönetimi menüsü alında yer alan Perakende Satış Faturası, Pos Satış Faturası,    Toptan Satış Faturası kayıtları ile Emanet Mal Mal Teslimatı(İleri Mal Teslimi) kayıtlarının aktarımı için kullanılır. Logo Bulut ERP’de Satış Yönetimi > Hareketler > Satış Faturaları ekranında satış faturası oluşmaktadır.

Emanet Mal Teslimatı(İleri Mal Teslimi) kayıtları fatura olarak aktarıldığında daha önce aktarılmış olan sipariş ile bağlantısı otomatik kurulacaktır.





 

Satış İade Faturaları(Perakende, Toptan)

Diva’da Satış Yönetimi menüsü alında yer alan Satış İade kayıtlarının aktarımı için kullanılır. Logo Bulut ERP’de Satış Yönetimi > Hareketler > Satış Faturaları ekranında satış iade faturası oluşmaktadır.

Banka Fişleri

Diva’da Banka hareketleri girişi ile oluşturulan 01 kodlu Havale Giriş, 04 Kodlu Eft Giriş ve 51 kodlu Havale Çıkış kayıtlarının aktarımında kullanılmaktadır. Havale kayıtlarının satırlarında yer alan işlem no alanı Logo Bulut ERP’de oluşan kayıtların Belge No alanına aktarılacaktır.

  1. "01 Havale Giriş" kaydı Logo Bulut ERP’ye Banka Gelen Havale türünde banka fişi olarak kaydedilir.
  2. "01-Havale Giriş" kaydında girilen Banka hesabı eşleştirilmiş olan banka hesabı ile aktarılır. Seçilmiş olan cari hesap bilgisi Logo Bulut ERP’de oluşturulan banka gelen havale kaydında karşı hesap olarak yansıtılacaktır.
  3. "04-Eft Giriş" kaydı Logo Bulut ERP’ye Banka Virman Fişi türünde banka fişi olarak kaydedilir.
  4. "04-Eft Giriş" kaydında girilen Banka hesapları eşleştirilmiş olan banka hesapları olarak aktarılır. Giriş yapılan ve çıkış yapılan hareketler iki ayrı satır olarak Virman fişine yansıyacaktır.
  5. "51-Havale Çıkış" kaydı Logo Bulut ERP’ye Banka Gönderilen Havale türünde banka fişi olarak kaydedilir.
  6. "51-Havale Çıkış" kaydında girilen Banka hesapları eşleştirilmiş olan banka hesapları olarak aktarılır. Seçilmiş olan cari hesap bilgisi Logo Bulut ERP’de oluşturulan banka gelen havale kaydında karşı hesap olarak yansıtılacaktır.




Cari Hesap Fişleri

Diva’da Cari menüsü altındaki Cari Hareket Girişi ekranından kaydedilebilen 01 Tahsil ve 02 Tediye kayıtlarının aktarımı gerçekleştirilir.

  1. "01-Tahsil" Belge tipinin aktarımında ödeme şekli NAKİT ise Kasa İşlemi içerisinde Cari Hesap Tahsilat, ödeme şekli banka seçimlerinden biri ise seçili pos hesabının bağlı olduğu kredi kartı hesabı ile Cari hesap fişleri içerisinde Kredi Kartı Fişi oluşmaktadır.
  2. "02-Tediye" Belge tipinin aktarımında ödeme şekli NAKİT ise Kasa İşlemi içerisinde Cari Hesap Ödeme, ödeme şekli banka seçimlerinden biri ise seçili pos hesabının bağlı olduğu kredi kartı hesabı ile Cari hesap fişleri içerisinde Kurum Kredi Kartı Fişi oluşmaktadır.

Aynı gün içerisinde ödeme şekli Nakit ve aynı kasanın seçildiği Tahsil, Tediye kayıtları için Logo Bulut ERP’de kayıtların ait olduğu gün için oluşturulan Günlük Kasa Fişi içerisine aktarılacaktır.





Genel bilgiler

  • Diva’da kayıtlarda seçilmiş olan organizasyonel birimlerin eşlenmiş olarak karışıkları ile aktarılacaktır. Bölüm kullanımı zorunlu değildir.
  • Malzeme kartı aktarımında seri numaralı olarak aktarım gerçekleştirilebilmektedir. Diva’da stok kartı tanımlarının Detay sekmesinde SeriNo1 alanı işaretli kayıtlar seri numarası takipli olarak aktarılacaktır. Seri numarası takipli malzemelere ait hareketlerde seri numarası ile birlikte aktarılabilmektedir.
  • Aktarım yapılan kayıtlar için fiş numarası değeri belge numarası olarak aktarılacaktır. Banka ve cari hesap hareketlerinde satır bazlı işlem numaraları belge numarası olarak aktarılacaktır.
  • Dövizli işlemler döviz türleri ile birlikte aktarılabilecektir.
  • Diva’da kaydedilen fatura kayıtlarının seçilmiş ödeme şekline bağlı olarak ödeme kayıtları da oluşmaktadır. Örnek olarak Nakit seçili ise bağlı kasa tanımı ile kasa işlemi fatura ile birlikte aktarılır. Pos hesabı seçili ile pos hesabına bağlı banka ile kredi kartı fişi oluşacaktır.
  • Diva uygulamasında Pos tanımları içerisinde bağlı banka hesabı seçilebilmektedir. Kredi kartı vb. kayıtların oluşabilmesi için ilgili pos hesabının bağlı banka hesap tanımının banka eşleştirmesinin yapılmış olması gerekmektedir.
  • Diva’dan aktarım işlemi sonrası aktarılan kayıt sayısı, aktarımı işlemi tamamlanmayan kayıt sayısı, aktarım süresi vb. bilgilere üst menüde yer alan İşlemler -> İşlemler seçeneği altından ulaşılmaktadır. Aktarım işlemi devam eden işlemler için Devam Ediyor, tamamlanan işlemler için Tamamlandı ifadesi yer almaktadır. Herhangi bir sebepten aktarımı tamamlanmayan kayıt bulunduğunda Hata Oluştu ifadesi gelecektir.
    Hata Oluştu ifadesi yer alan işlem satırında sağ tuş menüden Bağlı Kayıtlar -> İşlem Mesajları seçeneği ile aktarımın neden tamamlanmadığına dair bilgilere ulaşılabilir. Gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra uygun tarih için tekrar aktarım başlatıldığında ilgili kayıt için aktarım tamamlanacaktır.