1-e-Serbest Meslek Makbuzunu alıcısına iletmeli miyim?
Elektronik ortamda düzenlenen ve elektronik sertifika ile imzalanan e-Serbest Meslek Makbuzu belgesinin, alıcının talebi çerçevesinde ıslak imzalı kağıt çıktısı verilerek ya da elektronik ortamda iletilerek teslim edilmesi gerekmektedir.
2-e-Serbest Meslek Makbuzu kullanmak için e-Faturaya geçmem gerekir mi?
e-Serbest Meslek Makbuzu Kullanmak için e-Fatura mükellefi olunması gerekmektedir.
3-e- Serbest Meslek Makbuzunda bulunması gereken zorunlu alanlar nelerdir?
- Serbest meslek erbabının; adı, soyadı, vergi dairesi, VKN veya TCKN’si, adresi,
- Müşterinin adı, soyadı veya unvanı, adresi, vergi mükellefi ise vergi dairesi, VKN veya TCKN’si,
- Belgenin düzenlenme tarihi ile saat ve dakika olarak düzenlenme zamanı ve belge numarası,
- Alınan ödemenin miktarı (varsa vergi tevkifatı tutarları ve katma değer vergisi tutarları ayrıntılı olarak gösterilecek şekilde)
4-e-SMM makbuzu iptal edilebilir mi?
e-SMM makbuzu iptal edilebilir. İptal edilen e-Serbest makbuzları iptal edildiği tarih üzerinden Özel Entegratörünüz tarafından Gelir İdaresi Baskanlığına raporlanır.
5-e-SMM makbuzum hata aldı iptal edebilir miyim?
Sadece başarılı durumda olan e-smm makbuları iptal edilebilmektedir. Hatalı makbuzlar iptal edilmemektedir.
6-Gönderdiğim E-SMM makbuzlarımı saklamak zorundamıyım?
Gönderilen e-SMM makbuzları Logo Özel Entegratör Portalı'nda Özel Entegratörünüz tarafından saklanmaktadır.
7-e-SMM uygulamasını kullanmak için mali mührüm olması gerekir mi?
e-SMM uygulamasından faydalanmanız için mali mührünüzün olması gereklidir.
8-e-SMM'na geçmeden önce Gelir İdaresine Başkanlığına başvurmak gerekli midir?
e-Fatura mükellefi olunduğundan dolayı e-SMM için herhangi yeni bir başvuru yapmaya gerek yoktur.