İade Yönetimi

Tanım

Kullanıcıların faturası kesilmiş siparişler aracılığı ile iade talebi yaratma işlemidir. Onay süreci tanımlıysa talebin oluşması onay sürecine bağlıdır.

Kullanımı

İade talebi sadece faturası kesilmiş siparişlerde, kalem bazlı olarak yapılabilir. Yeni iade talebi oluşturma ekranında iade etmek istenilen stoktan veya iadenin uygulanacağı faturadan seçim yaparak ilerlenebilir. Belli bir fatura ve stok seçildiği zaman genişleyen ekranda daha önce belli fatura için seçilen stoktan ne kadar eklendiği, kaçının daha önceden iade edildiği görüntülenir ve bunların yanında iade nedeni, kalite arıza kodu, açıklama girilebilir ve resim eklenebilir. İade nedeni ve kalite arıza kodu PRT_RETURNCAUSELIST tablosundaki veri ile ekrana yansıtılır, B2B içerisinden bu seçenekleri tanımlamanın yolu yoktur. Kullanıma göre uyarlanması gerekmektedir. Veritabanı İşlemleri bölümünde uyarlama şekli detaylı belirtilmiştir.
Bir talep oluşturulduğunda uygun birim yapısı ve iade için onay süreci tanımlanmışsa talep önce onay sürecine girer.

Ekran

Görünüm

Üst navigasyon menüsünde "İade İşlemleri" seçeneği altında "Yeni İade Talebi" seçeneğiyle yeni iade talebi oluşturulur. Onay sürecine giren bir talep, oluşturan kullanıcının süreçte ve birimlerde tanımlandığı seviyenin bir üstündeki seviyenin kullanıcılarının "İade Talepleri" sayfasında "Bekleyen" listesine düşer. Onay sürecine girmiş/girmemiş, yaratılmış tüm iade talepleri "Tümü" sekmesindeki listede bulunur.

Veritabanı İşlemleri

PRT_REQUESTFORRETURN

Oluşturulan iade taleplerinin tutulduğu tablodur. Uyarlama yapılamaz.

PRT_REQUESTFORRETURNITEM


Oluşturulan iade taleplerinin kalem bilgilerinin tutulduğu tablodur. Uyarlama yapılamaz.

PRT_RETURNCAUSELIST

İade nedenlerinin tutulduğu tablodur, uyarlama yapılabilir.

Sistemde iade nedenleri ve kalite arıza kodlarının görünebilmesi için tabloya manuel müdahale edilmelidir.
İade nedenleri listesine kayıt eklenebilmesi için MAS_ID alanına 0 değeri verilmeli TITLE alanına da girişi yapılmalıdır.
Belli bir iade nedenine bağlı olarak kalite arıza kodu tanımlanması için ise MAS_ID alanına önce bu alt kırılımın bağlı olacağı ID değeri girilmeli ardından TITLE alanına da kalite arıza kodu açıklamasının girişi yapılmalıdır


Örnek:

-Yapılan bu tanımlamalar ile oluşacak listeler aşağıdaki şekilde olacaktır:

İade Nedeni Listesi (MAS_ID =0 olanlar)

Kalite Arıza Kodu Listesi (MAS_ID sıfır olmayanlar)

- Bu örneğe göre oluşacak kırılımlar ise aşağıdaki şekilde olacaktır:


PRTSP_RETURN_RESPONSIBLE_EMAILLIST


İade talebi oluştuğunda e-posta SMTP ayarlarında gönderimi tanımlı olduğu takdirde e-postaların yollanacağı kişileri belirleyen prosedürdür. Uyarlama yapılabilir. Input olarak aldığı değerler

PRTSP_RETURN_CANCELLATION_EMAILLIST


İade talebi iptal edildiğinde e-posta SMTP ayarlarında gönderimi tanımlı olduğu takdirde e-postaların yollanacağı kişileri belirleyen prosedürdür. Uyarlama yapılabilir. Input olarak aldığı değerler