Nevi değişikliği süreci hakkında ayrıntılı bilgiye bu dokümandan ulaşabilirsiniz.


Konu ile ilgili video için tıklayınız.


e-Fatura uygulamasına kayıtlı bir kullanıcının , Nevi Değişikliğine gitmesi halinde öncelikle yeni şirkete ait Mali Mühür Başvurusu yapması gerekmektedir. Yeni Mali Mühür , kullanıcıya teslim edildikten sonra, Eski Unvana ait e-Devlet hizmet/hizmetlerinin sonlandırılması(hizmet kapama yapılması) , yeni mali mühür ile yeni unvana ait hizmet/hizmetlerin aktivasyon işlemi ile aktif hale getirilmesi gerekmektedir.


Not: Nevi Değişikliği öncesi yeni firmanız için yeni mali mühürünüz ile https://ebelge.gib.gov.tr/efaturabasvuru.html adresinden elektronik başvuruda bulunmanız gerekmektedir. Yeni unvanınız için başvuruda bulunmadığınız durumda hesap açma işleminiz hata alacaktır. eLogo Özel Entegratörlüğü kullanan firmalar Nevi Değişikliği işlemini https://efatura.elogo.com.tr/ adresinden destek ekibine ihtiyaç duymaksızın,  kendileri tamamlayabilmektedirler.


Not: eLogo Özel entegratörlüğünü kullanan mükelleflerin Nevi Değişikliği Süreci öncesi veya sonrasında Yeni Unvanlarına ait;

Evraklarını [email protected] adresine mail atması gerekmektedir.


Gelir İdaresi Başkanlığı ve eLogo Özel Entegratörlük portalında ''AKTİF'' halde olan bir ya da birden fazla e-Devlet ürünü olduğu durumlarda Nevi Değişikliği yapmak için;















Yeni Mali Mühür ile hesap açma süreci aşamasında sistem Mali Mühür Sertifikanızda bulunan yeni firma bilgilerinizi entegratörlük portalına otomatik olarak işleyecektir. Bu aşamada destek personeli tarafından yapılması gereken ekstra bir işlem bulunmamaktadır.


Hesap Açma işlemi bittiğinde Ayarlar/Hizmetlerim ekranında e-Devlet hizmet/hizmetleriniz Gelir İdaresi Başkanlığından gelen sistem yanıtıyla yeni unvanınız ile AKTİF hale gelecektir. Gerekli işlem kontrolü bu alandan sağlanabilmektedir.