j-Platform ürününde firma kopyalama ve devir işlemlerinin yapılabilmesi için Devir Portalı kullanılır. Devir Portalı hakkında ayrıntılı bilgiye bu dokümandan ulaşılır. Kurum Kart Kopyalama işleminde, kaynak kurum ile aynı ana kayıt (kart) bilgilerine sahip yeni bir kurum oluşturulabilir.

Devir işlemi ile hareketler için Dönem Başlangıç Tarihine Devir Fişi oluşturulabilir. Kurum Kart Kopyalama ile Ana Hesap Planı, Malzemeler, Cari Hesaplar, Banka ve Kasa vs. gibi tanımlar kaynak kurumdan hedef kuruma aktarılır.

http://localhost:8080/logo/turnover bağlantısı ile devir portalına bağlantı sağlanır. Ekrana gelen kullanıcı giriş ekranında girilen j-Platform admin veya admin grubuna bağlı kullanıcılar ile kullanıcı girişi yapılır.


Devir Portalı açıldığında kaynak ve hedef kurum bilgileri ekrana gelir. Kaynak kurum bilgisi j-Platform Administrator/Kullanıcılar/Öndeğer sekmesindeki öndeğer kurum seçeneğinde seçilmiş olan kurum olarak gelir.

Hedef kurum ise; kaynak kurum baz alınarak kurum kart kopyalama veya devir işleminin yapılacağı, veritabanı ve kurum bilgilerinin girildiği bölümdür.


Kurum Kart Kopyalama ve Devir işlemleri için gereken ön koşullar şunlardır:

Yukarıda belirtilen sıraya göre ekran görüntüleri aşağıda belirtilmiştir:

Hedef kurum bilgilerinde girilen kurum bilgileri veri tabanında mevcut ise; hedef kurum üzerindeki kayıtlarınız silinecektir uyarısı ekrana gelir. Bu durumda hedef kurumda tanımlı olan bütün bilgiler silinir ve kaynak kurum tanımları hedef kurum üzerine aktarılır.



Devir işleminde ise kullanıcıdan Devredilecek Bölüm ve Organizasyonel Birim bilgilerini seçmesi istenir. Seçili olan bölümlere ait devir kayıtları, seçilmiş olan organizasyonel birimlerdeki bakiyelerine göre toplam tablolarından okunarak oluşturulur.

Devir işlemi dendiğinde gelen ekranlar aşağıdaki gibidir:


İşlemler menüsünden ilerleme durumu takip edilebilir.

Son olarak devir işlemi bittiğinde aşağıdaki ekranda belirtilen uyarı alınır.