Start Cloud Connect e-Fatura ve e-Arşiv Gönderme/Alma İşlemleri

Start Cloud Connect geliştirmeleri ile Connect programına ihtiyaç duymadan Logo Özel Entegratör'e web servisler aracılığı ile e-Fatura/e-Arşiv ve uygulama yanıtı gönderimi ve Logo Özel Entegratör'den e-Fatura, uygulama yanıtları alım işlemlerinin Start sistem işlemleri üzerinden e-Devlet menü seçenekleri ile yapılması sağlanmıştır. Ayrıca fatura gönderme işlemleri e-Devlet menüsü dışında, Satış Faturaları liste ekranında ilgili faturanın üzerinden sağ tuş menüde yer alan "Fatura Gönder" seçeneği ile de yapılabilir. Mühürleme işlemleri Entegratör'de yapılır. Tüm tanımlamalar Entegratör tarafında yapılır ve sistem işlemleri üzerinden web servis aracılığı ile bu işlemlere ulaşılır. Bu işlemler; eşleme bilgileri (cari,malzeme vb.), firma özel şablonları, GİB şablonları, durum sorgulama ve yazdırma işlemleridir. Bu geliştirme ile ana menüdeki "e-Devlet" modülü altına aşağıdaki ekranlar eklenmiştir:

e-Fatura

e-Arşiv

Parametreler



Start Cloud Connect Sistem İşletmeni Ayarları

Ticari sisteme entegre olarak e-Fatura ve e-Arşiv kullanacak firmalarda, Cloud Connect ile Logo Özel Entegratör arasında web servis bağlantısının sağlanabilmesi için Sistem İşlemleri/Firma tanımlarında aşağıdaki alanlar eksiksiz doldurulmalıdır:

1-Sistem İşlemleri/Firma Detayları/Genel Bilgiler Sekmesi ve e-Devlet Sekmesi 

2-e-Devlet Sekmesi/e-Fatura/e-Arşiv Tanımları 

 

Sistem İşletmeni/Firma Detayları/e-Devlet Sekmesi 

Cloud Connect sistemi sadece Logo Özel Entegratör ile destekleneceğinden, e-Fatura ve e-Arşiv için Kontrol Tipi ve Entegratör web servis bağlantı ayarları ortak olarak tanımlanmıştır.

   Kullanıcı Adı/Şifre: Web servise bağlantı için gerekli olan kullanıcı adı/şifre bilgilerinin girildiği alandır.

   Web servis adresi: Cloud Connect işlemlerinde kullanılacak olan Web servise bağlantı için gerekli Logo Özel Entegratör servisinin         tanımlandığı alandır.


 



Doküman Parametreleri

e-Fatura

Belge durumu otomatik sorgulansın: Bu parametre seçili ise gönder-al işlemi sırasında otomatik olarak giden e-Faturaların durumu güncellenir. Seçili değilse fatura üzerinde manuel olarak F9 Durum Sorgula ile güncellenir.

Fatura gönderiminde "Onaya Gönder" adımı kullanılsın: Bu parametre seçili ise fatura gönderme ekranı gönderme aşamalarına onaylama adımının gelmesi sağlanır.

Fatura kaydedilmeden önce gösterilsin: Bu parametre seçili ise Gelen e-Fatura için kaydet yapıldığında e-Fatura'nın gösterilmesi sağlanır.

Fatura yeniden numaralandırılsın: Parametre seçili olduğunda, gelen e-Faturada bulunan fatura numarasını belge numarasına, fiş numarası alanına da programdaki satınalma numara şablonundan yeni numara verilmektedir.

Fatura Öneri olarak kaydedilsin: Bu parametre seçili ise Gelen e-Fatura için kaydet yapıldığında ticari sisteme kaydedilen faturanın statüsünün öneri olarak oluşması sağlanır.

Cari hesap VKN/TCKN+etiket ile bulunamazsa, etiketsiz aransın: Parametrenin işaretlenmesi durumunda, Gelen e-Faturalarda cari hesap için zorunlu alan olan ve e-Devlet sekmesinde VKN / TCKN, Posta Kutusu Etiket Kodu ve Gönderici Birim Etiket Kodu alanlarında bilgi olmadığında, fatura sisteme kabul edilirken firma tanımındaki Ticari Bilgiler sekmesinde bulunan TCKN veya VKN etiketleri üzerinden arama yapılır.

RET uygulama yanıtı geldiğinde fatura iptal edilsin: Bu parametre seçili ise Gelen RET uygulama yanıtı kaydedildiğinde Ticari sistemde kayıtlı olan faturanın durumu iptal olarak güncellenir.

İade faturalarının iade işlemi referansı yok ise "güncel maliyet" seçeneği kullanılsın: Bu parametre seçili ise Ticari sisteme oluşturulan iade faturası iade tipinin güncel maliyet olarak set edilmesi sağlanır.

e-Arşiv

Belge durumu otomatik sorgulansın: Bu parametre seçili ise gönder-al işlemi sırasında otomatik olarak giden e-Arşiv faturalarının durumu güncellenir. Seçili değilse fatura üzerinde manuel f9 durum sorgula ile güncellenebilir.



e-Fatura İşlemleri

e-Fatura Gönder: Ticari sistem üzerinden düzenlenen faturaların Logo Özel Entegratör'e webservis aracılığı ile gönderileceği bölümdür. Parametre seçeneklerine bağlı olarak üç aşamadan oluşmaktadır. Bunlar "Onaya Gönder", "Onaylanacak " ve "Gönderilecek" ekranlarıdır. GİB'e gönderilecek statüsündeki faturalar Onaya Gönder ekranında listelenir. Bu ekranda tek tek veya toplu olarak gönderilmek istenilen faturalar seçilerek alt barda bulunan Onaya Gönder butonu ile faturaların statüleri Onaya Gönderilecek olarak güncellenerek Onaylanacak ekranına gelmeleri sağlanır. Onaylanacak ekranında ekranda tek tek veya toplu olarak gönderilmek istenilen faturalar seçilerek alt barda bulunan Onayla butonu ile faturaların statüleri Onaylandı olarak güncellenerek Gönderilecek ekranına gelmeleri sağlanır. Son aşama olan Gönderme ekranında listelenen faturalar, tek tek veya toplu olarak seçilir ve web servis aracılığı ile Logo Özel Entegratör'e gönderilir.

 


Liste ekranlarında bulunan buton ve F9 menüde bulunan seçeneklerin genel özellikleri aşağıdaki gibidir:


Daha önce gönderilen ve Logo Özel Entegratör'den durumu hatalı olarak dönen faturalar, Onaya Gönderilecek sekmesinde Filtre işlemlerindeki e-Fatura Durumu filtresi seçenekleri ile listelenir, ilgili faturanın tekrar gönderim işlemleri yapılır.


Gelen e-Faturalar: Logo Özel Entegratör'e gelen satış faturalarının ve uygulama yanıtlarının webservis aracılığı ile gönder/al işlemi yapıldıktan sonra listelendiği ekrandır. Bu ekrandaki faturalar Ticari sisteme henüz kaydedilmemişlerdir ve bu ekranda yapılacak tüm işlemler (İncele, yazdır, UBL göster vb.) web servis aracılığı ile yapılır. Bu ekranda listelenen faturalar kaydedildiğinde Satınalma Faturaları liste ekranında listelenir.

 


Liste Ekranında bulunan buton ve F9 menüde bulunan seçeneklerin genel özellikleri aşağıdaki gibidir:






 

8 iş günü içerisinde Senaryo değeri Ticari olan faturalarda kaydet işlemi yapıldığında fatura incele seçeneğinde olduğu gibi şablon ekranı gibi açılır ve sağ alt menüde Kabul / Ret işlemi butonları ile kabul veya ret işlemi yapılarak kaydetme yapılır. Senaryo değeri temel olan ve 8 iş günü içerisinde cevap verilmemiş ticari faturalar için bu işlem yapılamaz. Sadece kaydet işlemi yapılır.

 

Faturanın orjinali sunucuda tutulur. Web sayfası mantığında çalışma şekline göre öncelikle faturanın görseli sunucudan indirilip sonrasında PDF viewer aracılığı açılıp yazdırılır.

e-Fatura Giden Kutusu: Start Cloud Connect ile Logo Özel Entegratör'e gönderilen faturaların listelendiği ve durumlarının takip edildiği ekrandır. Belge durumu sorgulansın parametresi aktif olduğunda ve Gönder/Al işlemi çalıştırıldığında bu ekranda listelenen faturalar için web servis aracılığı ile otomatik durum sorgulaması yapılır ve durumlarına göre faturalar farklı renklerde listelenir.

 


Liste Ekranında bulunan buton ve F9 menüde bulunan seçeneklerin genel özellikleri aşağıdaki gibidir:








e-Fatura Gönder/Al: Gönder /Al menü seçeneği işleminde web servis aracılığı ile Logo Özel Entegratör'e bağlanılarak gelen faturaların alınması, uygulama yanıtlarının alınması ve gönderilmesi işlemi toplu olarak yapılır. Fatura gönderme işlemi için ayrı bir ekran bulunmaz, bu işlem adımı e-Fatura gönder ekranı son aşamasında faturalar gönderilirken çalışır. Ekran içerisinde yapılan işlemlerin adım adım görülebilmesi ve toplam işlem sayılarının görülebilmesi sağlanmıştır. Gönder / Al işlemi sırasında web serviste yaşanabilecek bağlantı sorunları ve mesajları da bu ekranda görülebilir.



Arşiv gelen faturalar: Gelen fatura ekranında satınalma faturası olarak kaydedilmeyecek veya daha önce manuel olarak kaydedilmiş faturaların Arşive gönder seçeneği ile gönderildiği ve arşivlenmiş faturaların listelendiği ekrandır. Kaydedilen faturalar aynı zamanda arşiv gelen faturalar ekranında listelenir.



Arşiv Gelen Uygulama Yanıtları: e-Fatura gelen kutusu ekranına gönder/al ile gelen uygulama yanıtları arşive gönder ve kaydet işlemleri sonrası listelenir.



e-Arşiv Gönder: Ticari sistem üzerinden düzenlenen faturaların Logo Özel Entegratör'e web servis aracılığı ile gönderileceği bölümdür. İki aşamadan oluşur. Bunlar "Hazırla" ve "Gönder" ekranlarıdır. e-Arşiv Faturası Oluşturulacak statüsündeki faturalar Hazırlanacak ekranında listelenir. Bu ekranda tek tek veya toplu olarak gönderilmek istenilen faturalar seçilerek alt barda bulunan Hazırla butonu ile faturaların statüleri e-Arşiv Faturası oluşturuldu olarak güncellenir ve Gönder ekranında listelenmesi sağlanır. Gönder ekranında ekranda tek tek veya toplu olarak gönderilmek istenilen faturalar seçilir ve alt barda bulunan Gönder butonu ile faturaların statüleri Sunucuya İletildi olarak güncellenerek web servis aracılığı ile Logo Özel Entegratör'e gönderilir.



Liste ekranında bulunan buton ve F9 menüde bulunan seçeneklerin genel özellikleri aşağıdaki gibidir:

Daha önce gönderilen ve Logo Özel Entegratör'den durumu hatalı olarak dönen faturalar, Hazırla sekmesinde Filtre işlemlerindeki e-Arşiv Durumu filtresi seçenekleri ile listelenir, ilgili faturanın tekrar gönderim işlemleri yapılır.


e-Arşiv Giden Kutusu: Tiger Cloud Connect ile Logo Özel Entegratör'e gönderilen faturaların listelendiği ve durumlarının takip edildiği ekrandır. Belge durumu sorgulansın parametresi aktif olduğunda ve Gönder/Al işlemi çalıştırıldığında bu ekranda listelenen faturalar için web servis aracılığı ile otomatik durum sorgulaması yapılır ve durumlarına göre faturalar farklı renklerde listelenir.




Liste Ekranında bulunan buton ve F9 menüde bulunan seçeneklerin genel özellikleri aşağıdaki gibidir: