Fatura
1-Alış irsaliyesi toplamlar sekmesinden faturalaştırma yapılırken oluşan faturada cari e-fatura mükellefi ise "E-fatura carisi için belge oluşturmaktasınız." uyarısının gelmesi sağlandı. Uyarının gelmemesi istenirse 'FATURA', 'EFATALISUYARI' özel parametresi tanımlanabilir.
2-E-fatura parametreleri ekranına "E-Fatura Senaryosu Değiştirilebilsin" seçeneği eklendi. İşaretlendiğinde satış faturası / toplamlar sekmesinden "E-Fatura Senaryo Bilgisi Değiştir" işlemi yapılabilmektedir.
3-Satış Faturası / Toplamlar sekmesine e-fatura belgeleri için E-Fatura Senaryo bilgisi eklendi.
4-Alış / satış irsaliyelerini toplu faturalama ekranlarında "Faturalar Tek Tek Onaylansın" seçeneği işaretliyken oluşan faturalar için "Muhasebe fiş basımı yapılsın mı?" ekranının gelmesi sağlandı.
5-Toplu e-fatura oluşturma ekranında belge tipi yurt içi faturalarda entegratör ve mühürsüz kullanıldığı durumda veya belge tipi İhracat faturalar için zarf oluşturulurken toplu kayıt seçilip zarf oluşturulabilmesi sağlandı.
6-E-arşiv oluşturulduğunda, senaryonun 'EARSIVFATURA' olarak oluşması sağlandı. Bu saha xml'deki ProfileID sahasına karşılık gelmektedir.
7-Satış faturası girerken fatura numarasının atlanmasını önlemek için e-arşiv parametrelerine, "E-Arşiv Sıralı Belge Kontrolü" ve "Belge Kontrolü Gün Sayısı" eklendi. E-Arşiv sıralı belge kontrolü yapılsın seçilirse (uyarı veya işlem durdurma olarak), faturalarda yeni belge girerken girilen seri öncesinde kullanılmamış fatura numarası varsa uyarı gelmesi veya işlemin durdurulabilmesi sağlandı. Belge kontrolü gün sayısı seçeneği ile, yapılan sıralı belge kontrolünü kaç gün önceki faturalara kadar yapılacağının seçilmesi sağlandı. Belge kontrolü en fazla 31 gün öncesine kadar yapılabiliyor ve e-fatura serileri için sıralı belge kontrolü yapılmıyor.
Dizayn
1-E-fatura/E-arşiv dizaynlarına irsaliye bilgisinin eklenebilmesi sağlandı. Bunun için dizaynda XML Tag olarak "InvoiceLine-DespatchLineID", "InvoiceLine-DespatchID", "InvoiceLine-DespatchIssueDate" tagleri kullanılmalı ve Yer olarak "Kalem" seçilmelidir. "InvoiceLine-DespatchLineID" irsaliye kalem sıra numarasını; "InvoiceLine-DespatchID" irsaliye numarasını; "InvoiceLine-DespatchIssueDate" ise irsaliye tarihini gösterir.
2-Dizayn tipi olarak "E-Mutabakat Basımı" desteklendi.
Muhasebe
1-Aydan Aya Fiş Aktarımı ekranına "Hedef Fiş Tarihi" alanı ve "Evrak tarihi hedef fiş tarihi olsun" seçeneği eklendi. Seçenek işaretlendiğinde, hedef fişin evrak tarihi, hedef fiş tarihi alanında yazan tarih; işaretlenmediğinde ise kaynak fişin evrak tarihi olmaktadır.
2-Hesap kodu aktarımı tarih kilidine takılıyorsa uyarı gelmesi sağlandı. Hesap aktarım çalıştırılan ay, tarih kilidi bulunan tarihin içine giriyorsa uyarı gelmesi sağlandı.
Dekont
1-Toplu Çek/Senet ödeme dekontu ekranlarında kısıt alanları bir araya toplanıp vade tarihi aralık verilebilmesi ve çek için çek seri no'ya göre kısıt verilebilmesi sağlandı.
2-Dekont modülüne eklenen "Toplu Çek Tahsil Dekontu İptali" ve "Toplu Senet Tahsil Dekontu İptali" ekranları ile çek/senet ödeme işlemlerinin toplu olarak iptal edilebilmesi sağlandı.
Cari
1-Cari Kodu rehberlerine "Vergi Numarası" kolonu eklendi.
2-E-Mutabakat ön izleme ekranına "Dizayn E-Posta" ve "Dizayn Eklenti" alanları eklendi.
3-E-Mutabakat Yönetimi ekranına eklenen "Parametrelerim" sekmesiyle e-mutabakatın dosya eki ile gönderilebilmesi desteklendi. Bu dosya, kullanıcı tarafından yapılmış e-mutabakat dizaynına göre oluşturulmakta ve istenirse belirtilen dizine de kaydedilebilmektedir.
4-E-Mutabakatlarım ekranında mutabakat detay bilgilerinin gösterilmesi sağlandı.
Banka
1-"Dosya Desen Oluşturma" ekranına TÖS (Toplu Ödeme Sistemi) desen türü eklendi. Bu seçenek ile ödeme emirleri işlemlerinde kullanılan banka aktarım ve akıbet txt dosyası şablonu kullanıcılar tarafından hazırlanabilecektir. Oluşturulan aktarım ve akıbet desenleri ile tüm bankaların TÖS işlemlerinin gerçekleştirilebilmesi sağlandı.
Bordro
1-Personel muhasebe aktarımında gelen tip ve sıra no uyarısı ile beraber detay kodunun da gösterilmesi sağlandı.
2-Kıdem hesaplama parametrelerinde "Bünye Girişi" ve "Kartoteks" seçildiğinde, Personel Giriş\Çıkış İşlemi ekranındaki son satırdaki "Kıdeme Tabi" alanı işaretli olmadığında personel kıdem hak etse bile kıdem hesaplamaması desteklendi.
3-Ekranlara veri tabanı işlemleri menüsü eklendi.
Sanayi
1-Fabrika son durum raporunun kullanımını daha etkin ve kolay hale getirmek için yeni ekran tasarımı yapılmıştır. Ayrıca bu ekran üzerinden makine, istasyon veya fabrika bazında OEE (toplam ekipman etkinliği) bilgilerinin raporlanabilmesi sağlanmıştır. (Üretim Akış Kontrol > İşlemler > Fabrika Son Durumu)
2-Üretim akış kontrol kayıtlarından toplu olarak üretim sonu kaydı atan ekranın tasarımı yenilenmiştir. (Üretim Akış Kontrol > İşlemler > Üretim Sonu Kaydı) Yeni tasarım sayesinde atılacak kayıtların listelenmesi ve çoklu seçim desteği getirilmiştir. Üretim fişleri oluşturulduktan sonra oluşan fiş numaraları da raporlanmaktadır. Herhangi bir sebeple üretim fişi oluşturulamayan kayıtlar için hata listesi gösterilmektedir. Ayrıca bu madde kapsamında performans iyileştirmesi de yapılmıştır.
3-Üretim akış kaydı ekranındaki iş emri rehberinde aktif çizelgeleme sonuçlarına ait kayıtların listelenmesi ve seçilebilmesi desteklendi. Böylece çizelgeleme planındaki sonuçlar için hızlı şekilde üretim akış kaydı atılabilir.
4-Kalite kontrol modülündeki istatistiksel kontrol grafikleri, alfa numerik (sayısal olmayan) ölçümler için de desteklenmiştir.
5-Kalite kontrol modülünde istatistiksel kontrol grafikleri için kural seti desteklenmiştir. Bu kapsamda kalite kontrol modül parametrelerinde "Kontrol Grafikleri" sekmesine 8 farklı kural eklenmiştir.
6-Kalite kontrol modülündeki istatistiksel kontrol grafiklerinde hesaba katılan ölçümlerin kullanıcı tarafından seçilebilmesi desteklenmiştir. Böylece istenen ölçüm değerlerini hesaplamalara dahil etmek veya hariç bırakmak mümkün hale geldi. Kontrol grafiğindeki "Grafik Verisi" sekmesi üzerinden ölçümlerin detayı görülebilir ve buradan istenen seçimler yapılabilir.
7-Kontrol grafiği izleme ekranının widget olarak kullanılabilmesi desteklenmiştir.
8-Maliyet muhasebesi için Oracle veri tabanlarında %30'a varan performans iyileştirmesi yapılmıştır.
9-Fason yaptırılan işlemler için girilen alış faturalarında iş emri numarasının seçilebilmesi ve seçilen iş emrine bağlı olarak fason giderlerinin maliyetlere yansıtılması desteklenmiştir. Bu desteğin kullanılabilmesi için maliyet muhasebesi parametrelerinde "detaylı maliyet hesabı" seçeneklerinden en az birinin seçili olması gerekmektedir. İş emrinin sipariş numarasına, iş emrinin üretildiği hat koduna veya iş emrinin proje koduna bağlı olarak, fason maliyetlerin de hat, sipariş veya proje kodu bazında dağıtılması sağlanmaktadır.
10-Mamul bazında sarf raporunda maliyetten düşülen yan ürünlere ait miktar ve tutarların da raporlanabilmesi parametrik olarak desteklenmiştir. (Maliyet Muhasebesi > Raporlar > Mamul Bazında Sarf Raporu)
11-Stok modülünde "kod değiştirme" işlemiyle yapılan stok kodu değişikliklerinin yedeklenmesi sağlanmıştır. Böylece bir kod üzerinde birden fazla kere kod değişikliği yapıldığında, bu değişikliklerin tamamı, geçmiş senelerdeki veritabanları da dikkate alınarak raporlanmaktadır. Stok kodunun tarihçesini raporlayabilmek için "Stok > Kayıt > Stok Kartı Kayıtları" ekranında "Stok Kartı – 2" sekmesindeki "Önceki Stok Kodu" alanının yanında yer alan link kullanılabilir. Bu ekran üzerinden geçmiş yıllardaki şirket veritabanlarına ait stok kodu tarihçesi, kullanıcı tarafından da tanımlanabilir.
12-Tahminleme işlemleri için yeni bir yöntem olarak "Croston" algoritması eklenmiştir. Bu algoritma sayesinde satış verisinin aralıklı gerçekleştiği durumlarda (örneğin satışların 2 ayda bir gerçekleşmesi gibi) daha iyi sonuçlar alınabilmektedir.
13-Tahminleme işlemlerinde satış verisi oluşturulurken stok kodu tarihçesinin de dikkate alınması sağlanmıştır. Örneğin A mamulünde kod değişikliği yapıldığını ve stok kodunun B olarak değiştirildiğini varsayalım. Bu durumda tahminleme işlemlerinde B mamulü için satış verisi hesaplanırken, geçmiş yıllardaki A koduyla girilen satış faturaları da dikkate alınacaktır.
14-Ana üretim planlama işlemleri sırasında "kapasite doğrulama" yapıldığında, kapasiteye uygun olarak dengelenen sonuçların kayıt edilmesi ve ana üretim planının da bu sonuçlara göre güncellenmesi desteklenmiştir.
15-Aşağıdaki raporlarda iş emri kalem uygulamasının desteği sağlanmıştır:
Logo Netsis B2B
1-Tahsilat yönetimi için ek özellikler desteklenmiştir. PRTSP_NOTIFY_PAYMENT_DONE prosedürü ile 'Ödeme işlemi sonunda' prosedür tetiklenir. (Ör: Özel hesap kapatma bu prosedür içine uyarlanabilir.) Ayrıca PRTSP_CONTROL_BANK_AGREEMENT prosedürü ile uyarlaması yapılarak kullanıcılara farklı banka taksit gösterilebilmesi desteklenmiştir.
2-"B2B Paket Sayfa" yapısı için örnek raporlar olan 'Paket Raporlar' doküman bölgesine eklenmiştir. Hazırlanmış buradaki raporlar paket olarak sisteme yüklenerek kullanılabilir.
( +https://docs.logo.com.tr/display/NB/Logo+Netsis+B2B+ )
3-3D | Garanti Bankası desteği eklendi. (3D OOS, 3D OOS Half, 3D OOS Full)
4-E-Arşiv belgelere B2B üzerinden erişilmesi desteklenmiştir.
5-Sipariş Detay ekranlarından faturalandırılmış siparişler için (kısmı ya da tamamen), fatura bilgilerine ve kalan sipariş bilgilerine ulaşılıp, fatura detaylarına gidilebilmesi desteklenmiştir.
6-B2B üzerinden yeni kullanıcı oluşturulduğunda - eşleştirildiğinde (diğer mağaza/larda da otomatik kullanıcı tanımlamak için de kullanılabilen) tetiklenen yeni bir prosedür desteklenmiştir.
7-Kullanıcı şifresi – e-posta adresinin B2B içerisinden değiştirilebilmesi desteklenmiştir.
8-"Excel Aktarım" özelliği parametrik hale getirilmiştir.
9-Ödeme seçeneği matrisinde kredi kartı - banka resimlerinin ve tanımlamalarının gösterilebilmesi desteklenmiştir.
10-İptal edilen siparişlerin de "Siparişlerim" menüsünde görüntülenebilmesi desteklenmiştir.
11-Dinamik Rapor Widget | Eklenen sorgu bazlı script desteği ile buton tıklandığında "javascript" tetiklenebilmesi sağlanmıştır.
12-Gönderilen E-postaların "Konu" kısımlarının değiştirilebilmesi ve parametrik değerler atanabilmesi (Ör: Evrak numarası) desteklenmiştir.
13-Onay açıkken ilk sipariş oluşturulduğunda, siparişi oluşturan kişiye "Sipariş talebiniz alındı." şeklinde e-posta gönderilmesi desteklenmiştir.
14-Gönderilen Onay e-postası içerisinde ödeme bilgilerinin basılması desteklenmiştir.
15-E-posta şablonunda "Teslimat Adresi" parametresinin desteklenmiştir.
16-Dinamik Rapor ve Parametre (Kısıt) widgetı içinde checkbox (boolean alan) tanımlanabilmesi desteklenmiştir.
17-Sipariş onay ekranında kargo bilgisi güncellenebilmesi desteklenmiştir.
18-DivaServis ürününün B2B portalında KDV siz ürün ekleyerek sepet oluşturabilmesi desteklenmiştir.
19-Sepetlerim ekranında iyileştirme çalışması yapılmıştır.
20-Sipariş onay ekranındaki log kayıtları grid haline dönüştürülmüştür.
21-Fatura Takibi | kullanım kolaylığı ve mobil görünüm için ekran davranışı iyileştirilmiştir.
22-"B2B Package Editör" kullanımı iyileştirilmiştir.
23-Minör hataların giderilmesi sağlandı, süreçlerde iyileştirmeler yapıldı.