Bu kılavuz, Logo Elektronik e‐Fatura, e-Arşiv Fatura Portalı'nın kullanımı ile ilgili hususlarda kullanıcıların ihtiyaç duyacağı temel bilgileri vermek amacıyla hazırlanmıştır.

Kılavuzda portal hakkında genel bilgilere yer verilmiş, menü elemanları anlatılmış, e‐fatura oluşturma, onaylama, gönderme ve alma gibi temel işlemlerin ne şekilde yapılacağı açıklanmıştır.

1-Sisteme Giriş

Logo Özel Entegratörlük hizmeti alan firmalar, http://efatura.elogo.com.tr adresi üzerinden e-posta ve şifre ile giriş yaparak e-Fatura ve e-Arşiv süreci ile ilgili adımları gözlemleyebilirler. Tüm internet tarayıcıları ile uyumludur.





2-e-Fatura Süreci

Logo Elektronik Portalı, e‐Fatura Uygulamasına ait temel fonksiyonları ve fatura yönetim fonksiyonlarını bünyesinde barındırır. Sisteme kayıtlı olan kullanıcılar tarafından e‐ Fatura Portalı aracılığı ile;




Giden Kutusu

Giden kutusu, Faturalar ve Uygulama Yanıtları bölümlerinden oluşur.

1- Faturalar

Gönderilen tüm e-Faturalar fatura özellikleriyle görüntülenir. Fatura oluşturulma tarihi, fatura no, belge tarihi, gönderici VKN, gönderici unvanı, senaryo, tür, toplam tutar, açıklama, durum, durum açıklaması, zarf ID, zarf durumu, zarf yanıt kodu, zarf yanıt açıklaması, ETTN ile arama yapılabileceği gibi tarih aralığı, senaryo (ticari fatura, temel Fatura vb.), Tür (Satış), ve tutar kriterleri ile de filtreleme yapılır.




Giden fatura ekranının altında yer alan butonlarla aşağıdaki işlemler yapılır:



2- Uygulama Yanıtları

Alınan ticari faturalar için, gönderilen kabul veya ret cevaplarıdır. Giden Kutusu altında, uygulama yanıtları alanında görüntülenir.






Gelen Kutusu

Gelen kutusu Faturalar ve Uygulama Yanıtları bölümlerinden oluşur.

1- Faturalar

Alıcıya gelen tüm faturalar; Fatura oluşturulma tarihi, fatura no, fatura tarihi, gönderici VKN/TCKN, gönderici unvanı, senaryo, tür, toplam tutar, açıklama, durum, durum açıklaması, zarf yanıt kodu, zarf yanıt açıklaması, uygulama yanıtı başlıklarıyla bu ekranda görüntülenir. Ekranda Gönderici Unvanı, Fatura No, Zarf Durumu, Oluşturma Tarihi (Başlangıç-Bitiş), Gönderen VKN/ TCKN, Fatura ETTN, Uygulama Yanıtı, Fatura Tarihi(Başlangıç-Bitiş), Senaryo, Tür, Zarf ETTN, Okunma Durumu, Toplam Tutar (En az-En fazla) kriterleri ile filtreleme yapılır.



Gelen fatura ekranında aşağıda belirtilen işlemler yapılır:

2- Uygulama Yanıtları

Gönderilen ticari faturalar için alınan kabul veya ret cevaplarının listelendiği alandır. Uygulama Yanıtı Belgeleri; uygulama yanıtlarını "Hatalı", "Alınmayı Bekleyen", "Alınan" şeklinde gruplar. Bu ekranda Gönderen VKN/TCKN, Uygulama Yanıtı No, ETTN, İlişkili Fatura ETTN, İlişkili Fatura No, Uygulama Yanıtı, Zarf ETTN, Fatura Tarihi (Başlangıç-Bitiş), Oluşturma Tarihi (Başlangıç-Bitiş) kriterlerine göre de filtreleme yapılır.






Zarflar

Zarflar bölümünde tüm gönderilen ve alınan (Alınan, alım sırasında hata almış, alınmayı bekleyen) zarflar listelenir.




Bu ekranda Zarf ID, Gönderen Unvanı, Gönderen VKN, Durum kodu ve Oluşturma tarihine göre filtreleme yapılır.




Tüm zarflar; "Hatalı", "Henüz İşlenmemiş", "Başarılı" ve "Hepsi" zarflar şeklinde 4 farklı sekmede gruplanır.


Zarflar ekranında yapılabilecek işlemler:





3- e-Arşiv Fatura Süreci

Logo Elektronik Portalı, e‐Arşiv Fatura Uygulamasına ait temel fonksiyonları ve fatura yönetim fonksiyonlarını bünyesinde barındırır. Sisteme kayıtlı olan kullanıcılar tarafından e‐ Arşiv Fatura Portalı aracılığı ile;


e-Arşiv Fatura Gönderme Süreci





e-Arşiv Faturaları ekranında Alıcı Unvan, Fatura Numarası, Vergi Numarası, Fatura Tarihi ve tutar gibi kriterlere göre filtreleme yapılır. e-Arşiv fatura ekranının altında yer alan butonlarla aşağıda belirtilen işlemler yapılır:


e-Arşiv Faturasının bu buton ile iptal edilebilmesi için ''Ayarlar-Ayarlarım'' sekmesinde bulunan ''Portal dışından gelen e-Arşiv Faturaları Portalden iptal edilebilsin mi?'' seçeneğinin EVET olması ve faturanın İmzalandı durumunda olup, daha önceden iptal faturasının başarı ile oluşturulmamış olması gerekir.




e-Arşiv Rapor Gönderim Süreci

e-Arşiv sekmesi, e-Arşiv Faturaları alanında listelenen faturalar, herhangi bir hata almamışsa ve Durum alanındaki değeri İMZALANDI ise Logo Özel Entegratörlük tarafından otomatik olarak o günün raporunun içine dahil edilir ve yine sistem tarafından oluşturulan e-Arşiv Raporları Gelir İdaresi Başkanlığı'na iletilir.

Hatalı e-Arşiv faturaları rapora dahil edilmez.

Sistem tarafından oluşan ve GİB'e gönderilen e-Arşiv raporlarına, e-Arşiv sekmesi altında e-Arşiv Raporları alanından ulaşılır. Bu alanda ekranın sağ tarafında "Durum" sütununda raporların son durumu ile ilgili açıklamalar yer alır. Bu ekranda aynı zamanda;


Bu alanda otomatik olarak oluşan e-Arşiv raporunun karşısındaki "Durum" alanında ''İşlem Yapılmadı'' ibaresi, o rapor tarihinde bir e-Arşiv faturası oluşturmadığı anlamına gelir. İçerisinde fatura olmayan e-Arşiv raporları işlem yapılmadı olarak görüntülenir ve GİB'e gönderilmez.