Azure üzerinden admin haklarla birlikte IMAP (modern) ve SMTP (modern) için izin verilmesi gerekmektedir. ClientID ve TenantID bilgileri tanım işlemlerinde authentication için kullanılacaktır.

Takip Edilmesi Gereken Adımlar

https://aad.portal.azure.com/#blade/Microsoft_AAD_RegisteredApps/ApplicationsListBlade adresine erişim sağlanır ve yeni kayıt butonuna tıklanır.

Uygulama kayıt ekranında uygulamamıza isim verilerek devam edilir.

ClientId ve TenantId elde edilir.

Kimlik Doğrulamasına gidilir ve Platform Ekle butonuna tıklanır. Mobil ve masaüstü uygulamalara tıklanır. Gerekli izinler tanımlanır. Gelişmiş ayarlar üzerinden Genel istemci akışlarına izin ver evet olarak işaretlenir.

image2022-12-14_15-35-32.png

API izinlerine tıklanır ve listede belirtilen izinler için onay verilir. Sistem yöneticisi tarafından bu yetkilere onay verilmesi gerekebilir.

Elde edilen ClientId ve TenantId bilgileri ile birlikte tanım işlemleri gerçekleştirilir.

Logo CRM uygulamasında e-posta gönderimi başarılı olarak görünse de, posta kutunuza e-posta gelmiyorsa; Azure üzerinden yönetici onayı verilmesi gerekir. Pano→ Uygulama kayıtları üzerinden ulaşılır. 

Mail uygulama yönetici yetkilendirmesi sağladıktan sonra Logo CRM → Otomatik Görevler → E-posta dinleme ayarlarını kaydederken hata alınmaması için azure mail uygulama yetkilendirmelerinden certificates & secrets altında sertifika bilgilerini yüklemeyi unutmayınız. Sertifika value değer bilgisini kaybetmemeniz önerilir.

The error occurred:

    Type:       UserFriendlyException
    Message:    E-posta servisine bağlanırken bir hata oluştu. Hata detayı için olay görüntüleyicisine bakabilirsiniz.
    Data:       0 entries
    Stack trace:


Basic authenticationda gmail üzerinden mail gönderiminde sorun yaşayan sistemler(Multifactor kullanılıyorsa) aşağıdaki adımları kontrol etmelidir.

https://support.google.com/accounts/answer/185833?hl=TR