ÜRÜN GELİŞTİRME AKIŞ SÜRECİ

 

Şekil 1 . Ürün Geliştirme Akış Süreci Flowchart

“Logo Flow Ürün Geliştirme Akış Süreci” 4 temel organizasyon grubu ve product owner’ın iş akış uygulamalarını elektronik ortama taşıyarak süreçlerin sorunsuz işlemesini, zaman ve iş gücü tasarrufu elde edilmesini sağlıyor.

Ürün Geliştirme Akış Süreci tasarımımının içinde bulunan organizasyon grupları:

a)       Müşteriler(Customers):  Yeni İstek formunu görüntüleyebilir. Formu doldurup, ürün geliştirme sürecine gönderir. Eğer formdaki “İstek Tanımı” kısmından ;

Yeni Özellik seçerse -> Form “Product Ownera” yönlendirilir.

Hata seçerse -> Form “Test Ekibine” yönlendirilir.

Ar-ge seçerse -> Form “Geliştirici Ekib”e yönlendirilir.

b)       Testçiler(Testers) : Müşterinin doldurduğu yeni istek formunu görüntüleyebilir.

Hata durumu varsa ->  formu geliştirici ekibe yönlendirir.

Hata durumu yoksa -> hata yok diyip süreci bitirir.

Geliştiriciden yönlendirilen formdaki süreçte ise hatayı çözerse süreci tamamalar, eğer hata çözülemezse geliştirici ekibe form yeniden yönlendiriler.

c)       Geliştiriciler(Coders) : Müşterinin doldurduğu yeni istek formunu görüntüleyebilir.

Analize ihtiyaç duyarsa -> süreci analize devreder.

Onaylanma ihtiyacı duyarsa -> süreci test ekibine yönlendirir.

Kodlamaya başlamak isterse, kodlamaya başlar ve sonrasında süreç yine test ekibine yönlendirilir.

d)       Analizciler(Analysts) : Müşterinin doldurduğu yeni istek formunu görüntüleyebilir.

Analiz ekibine istek product owner veya geliştirme ekibi tarafından gelebilir. Analiz ekbinden herhangi bir kişi analizi tamamladıktan sonra formu geliştirme ekibine yönlendirir.

Not  : Aynı zamanda product owner da bu akış sürecine dahildir.

Product Owner: Product owner müşteriden gelen Yeni Özellik talebinin içeriğine göre, süreci ya analiz ekibine ya da geliştirme ekibine yönlendirir. Eğer Yeni Özellik talebi geçersiz bir talepse süreci iptal eder.

“Logo Flow Ürün Geliştirme Akış Süreci”ni projenizde kullanabilmeniz için, projenizde birden çok kişiden oluşan bir  test grubunuz, birden çok kişiden oluşan bir geliştirici ekibiniz, birden çok kişiden oluşan bir analiz grubunuz ve projenin tek kişiden oluşan product owner’ı olması gerekmektedir.Bu koşullar sağlandığı takdirde ürün geliştirme sırasında herhangi bir sıkıntı ile karşılaşılmayacaktır

Eğer proje sürecinde test grubunuz, analist grubunuz, geliştirici grubunuz gibi var olan organizasyon gruplarınız tek kişiden oluşuyorsa, böyle bir durumda bile bu akış süreci ürün geliştirmenizi desteklemektedir.

Önemli Not : Eğer  projenizde product owner yetkisi birden fazla kişiden oluşuyorsa bu tasarım böyle bir durumda kullanılamaz .

Şekil 2. Ürün geliştrime akışı formu

 

Ürün geliştirme akışı portal tarafında kullanıcıya yukarıdaki gibi bir form sunar. Bu form ile birlikte müşteri ; Hata, Arge, Yeni Özellik konularında değişik farklı başlıklarda açıklama, dosya ve yorum ekleyerek bir talep oluşturur.

Oluşturulan bu talep Yeni Özellik ise :

1) Product Owner -> İptal İşlemi

2) Product Owner -> Analiz ekibi -> Geliştirme Ekibi -> Test Ekibi -> Süreç başarılı

3) Product Owner -> Geliştirme Ekibi -> Test Ekibi -> Geliştirme Ekbi -> Test Ekibi -> Süreç başarılı vb. bir çok senaryoyu uygulayabilir.

 

Oluşturulan bu talep Ar-ge ise :

1) Geliştirme Ekibi -> Test Ekibi -> Süreç Başarılı

2) Geliştirme Ekibi -> Test Ekibi -> Geliştirme Ekibi -> Analiz Ekibi -> Geliştirme Ekibi -> Test Ekibi -> Geliştirme Ekibi -> Test Ekibi -> Süreç Başarılı

3) Geliştirme Ekibi -> Analiz Ekibi -> Geliştirme Ekibi -> Test Ekibi -> Süreç Başarılı

vb. bir çok senaryoyu uygulayabilir.

Oluşturulan bu talep Hata ise :

1) Test Ekibi -> Hata Yok

2) Test Ekibi -> Geliştirme Ekibi -> Analiz ekibi -> Geliştirme Ekibi -> Test Ekibi -> Süreç başarılı

3) Test Ekibi -> Geliştirme Ekibi -> Test Ekibi -> Geliştirme Ekbi -> Test Ekibi -> Süreç başarılı vb. bir çok senaryoyu uygulayabilir.

 

 

 

 

SENARYOLAR

BİRİNCİ SENARYO

(Müşterinin İstek Tanımında 'Hata'yı Seçtiği Durum)

Şekil 1. Müşteri sisteme giriş yaptığında form yukarıdaki şekilde  görüldüğü  gibidir.

 

Şekil 2. Müşteri eğer istek tanımında “Hata”yı seçerse doldurduğu form test ekibine yönlendirilir. Müşteri formu doldurup akışı başlatır.

 

 

 

Şekil 3. Müşteri akış başlattığında tüm test ekibine yukarıdaki şekilde yer alan bir bilgilendirme otomatik olarak gelir.

Şekil 4. Müşteri akışı başlattığında test ekibine yukarıdaki şekilde yer alan bir e-posta otomatik olarak gelir.

 

Şekil 5. Test ekibindeki herkesin üzerimdeki işler havuzuna müşterinin talepte bulunduğu iş düşer.

 

Şekil 6. Test ekibindeki herkesin dashboard’unda yer alan üzerimdeki işler kısmına müşterinin talepte bulunduğu iş düşer.

Şekil 7. Test ekibindeki herkes müşterinin dolduruğu bu formu görüntüleyebilir. Test ekibideki herhangi bir kişi işe başla butonuna tıklayarak işi başlatabilir.

 

Şekil 8. Eğer test ekibindeki herhangi bir testçi işi başlatırsa diğer test ekibi üyelerinin üzerindeki iş havuzundan müşterinin talep ettiği bu iş düşer.

Şekil 9. Test ekibindeki işi başlatan kişi şekildeki form ile karşılaşır. Bu formda tester’ın yorumu kısmı testçinin doldurması gereken bir alandır. Ve testçi burayı mutlaka doldurmalıdır.

Önemli Not : Eğer testçi bu kısımda hata olduğuna karar verirse, form geliştirici ekibe yönlendirilir. Eğer geliştirici ekip analiz isterse, form analizciye yönlendirilir. Eğer geliştirici ekip başka bir testi tarafından hatanın onaylanmasını isterse form tekrar test ekibine yönlendirilir. Son olarak geliştirici ekipten biri kodlamaya başlayabilir, kodlama tamamlandığında, süreç test ekibi tarafından kontrol edilere tamamlanır.

Şekil 10 . Eğer testçi hata olmadığına karar verirse Tester’ın yorumu kısmını doldurup hata yoka tıklar ve akış tamamlanır.

Şekil 11. Testçi hata olmadığına karar verip akışı tamamladığında müşteriye yukarıdaki gibi bir bilgilendirme mesajı gelir.

 

Şekil 12. Testçi hata olmadığına karar verip akışı tamamladığında müşteriye yukarıdaki gibi bir mail gelir. Bu mail, testçinin tester’ın yorumu kısmına yazmış olduğu içerik ile aynıdır.

 

 

 

 

 

İKİNCİ SENARYO

(Müşterinin İstek Tanımında 'Yeni Özellik’i Seçtiği Durum)

 

Şekil 1. Müşteri sisteme girer. Formda yer alan istek tanımı kısmında Yeni özellik kısmını seçerek formu oluşturur. Oluştur’a tıklayarak ürün geliştirme süreci akışını başlatır  ve süreç product owner’a devredilir.

 

C:\Users\irem.topal\Desktop\İlk iş döküman teslimi\2. Senaryo Müşterinin İstek Tanımında 'Yeni Özellik' Talebinde Bulunması\2 - Product Owner’a fotoğrafta yer alan bir bilgilendirme otomatik olarak gelir..PNG

Şekil 2. Product Owner’a yukarıdaki şekilde yer alan bir bilgilendirme otomatik olarak gelir.

Şekil 3 . Product owner’a yukarıdaki şekilde yer alan bir e-mail otomatik olarak gelir.

 

Şekil 4. Product Owner’ın üzerimdeki işler havuzuna müşterinin talepte bulunduğu iş düşer.

 

 

Şekil 5. Product ownerın karşısına müşterinin talepte bulunduğu form gelir. Product owner bu konuda bir analize ihtiyaç duyulduğunu düşünürse bu formu analiz ekibin gönderir. Dilerse analiz yapılmadan formu direk geliştirme ekibine gönderir. Ya da yeni özellik talebini iptal işlemi ile iptal edeblir.Product owner yorum bölümünden kendi ekibine yorum gönderebilir.

 

Şekil 6 . Product Owner bu konuda çalışma yapılabileceğine karar verip, analize ihtiyaç var butonuna tıklayarak, süreci analiz ekibine devreder.

Şekil 7 . Product owner tarafından yönlendirilen, müşterinin talepte bulunduğu iş analiz ekibindeki herkesin üzerimdeki işler havuzuna düşer.

Şekil 8. Analiz ekibindeki herkes müşterinin dolduruğu bu formu görüntüleyebilir. Analiz ekibindeki herhangi bir kişi işe başla butonuna tıklayarak işi başlatabilir.

 

Şekil 9. Eğer analiz ekibindeki herhangi bir analizci işi başlatırsa diğer analiz ekibi üyelerinin üzerindeki iş havuzundan müşterinin talep ettiği bu iş düşer.

 

Şekil 10 . Analizci analizi tamamladıktan sonra yorum kısmına bilgilendirme yazabilir, bunu müşteriler dışındaki organizasyon sürecindeki herkes görür. Eğer analizci ihtiyaç duyarsa dosyalar kısmına dosya ve resim ekleyebilir.

 

Şekil 11. Analizci analizini tamamladıktan sonra analizi tamamla diyerek işi geliştirici ekibe devreder.

 

Şekil 12 . Analizci tarafından yönlendirilen, müşterinin talepte bulunduğu iş geliştirme ekibindeki herkesin üzerimdeki işler havuzuna düşer.

 

Şekil 13. Geliştime ekibindeki herkes müşterinin dolduruğu bu formu görüntüleyebilir. Geliştirme ekibindeki herhangi bir kişi işe başla butonuna tıklayarak işi başlatabilir

 

Şekil 14. Eğer geliştirme ekibindeki herhangi bir geliştirici işi başlatırsa diğer geliştirme ekibi üyelerinin üzerindeki iş havuzundan müşterinin talep ettiği bu iş düşer.

Şekil 15. Geliştirici kodlama sürecini tamamladıktan sonra yorum kısmına bilgilendirme yazabilir, bunu müşteriler dışındaki orgaizasyon sürecindeki herkes görür. Eğer geliştrici ihtiyaç duyarsa dosyalar kısmına dosya ve resim ekleyebilir.

 

Şekil 16. Geliştirici kodlamayı tamamladıktan sonra kodlamayı tamamla diyerek işi testçi ekibe devreder.

 

 

Şekil 17. Test ekibindeki herkes müşterinin dolduruğu bu formu görüntüleyebilir. Test ekibindeki herhangi bir kişi işe başla butonuna tıklayarak işi başlatabilir.

 

Şekil 18. Eğer test ekibindeki herhangi bir geliştirici işi başlatırsa diğer test ekibi üyelerinin üzerindeki iş havuzundan müşterinin talep ettiği bu iş düşer.

 

Şekil 19. Test ekibindeki bir kişi test sürecinde hatayı çözerse akış tamamlanır. Eğer hata çözülemedi derse süreç geliştirme ekibindeki ilgili geliştiriciye yönlendirilir. Şekilde, testçi hata çözüldü diyerek akışı tamamlar.

 

C:\Users\irem.topal\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\20 - - Akış tamamlandıktan sonra sürecin tamamlandığına dair müşteriye bilgilendirme gider..png

Şekil 20. Akış tamamlandıktan sonra sürecin tamamlandığına dair müşteriye bilgilendirme gider.

 

 

 

Şekil 21. Akış tamamlandıktan sonra sürecin tamamlandığına dar müşteriye e-mail gelir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÜÇÜNCÜ SENARYO

(Müşterinin İstek Tanımında 'Ar-ge'yi Seçtiği Durum)

Şekil 1. Müşteri sisteme girer. Formda yer alan istek tanımı kısmında Ar-ge kısmını seçerek formu oluşturur.

Şekil 2. Müşteri akış başlattığında tüm geliştirme ekibine yukarıdaki şekilde yer alan bir bilgilendirme otomatik olarak gelir.

 

Şekil 3. Müşteri akış başlattığında tüm geliştirme ekibine yukarıdaki şekilde yer alan bir bilgilendirme otomatik olarak gelir.

 

Şekil 4. Geliştirme ekibindeki herkesin üzerimdeki işler kısmında müşteriden gelen bu istek görünür olur.

Şekil 5. Geliştime ekibindeki herkes müşterinin dolduruğu bu formu görüntüleyebilir. Geliştirme ekibindeki herhangi bir kişi işe başla butonuna tıklayarak işi başlatabilir.

 

Şekil 6. Eğer geliştirme ekibindeki herhangi bir geliştirici işi başlatırsa diğer geliştirme ekibi üyelerinin üzerindeki iş havuzundan müşterinin talep ettiği bu iş düşer.

 

C:\Users\irem.topal\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\tester 2 testi başlattı.png

Şekil 6. Geliştirici kodlamayı tamamladıktan sonra kodlamayı tamamla diyerek işi testçi ekibe devreder.

 

Şekil 7. Test ekibindeki herkesin üzerimdeki işler kısmında müşteriden gelen, geliştirici tarafından kodlaması tamamlanan bu istek görünür olur.

 

Şekil 8. Test ekibindeki herkes müşterinin dolduruğu bu formu görüntüleyebilir.Test ekibindeki herhangi bir kişi işe başla butonuna tıklayarak işi başlatabilir

 

Şekil 9. Test ekibindeki bir kişi test sürecinde hatayı çözerse akış tamamlanır. Eğer hata çözülemedi derse süreç geliştirme ekibindeki ilgili geliştiriciye yönlendirilir. Şekilde, testçi hata çözüldü diyerek akışı tamamlar.

 

Şekil 10. Akış tamamlandıktan sonra sürecin tamamlandığına dair müşteriye bilgilendirme gider.

 

Şekil 11 . Akış tamamlandıktan sonra sürecin tamamlandığına dar müşteriye e-mail gelir.