You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 3 Next »

Logo CRM projelerinde oluşacak senaryolara göre rol model örnekleri tanımlanır. 

 İş nesnelerine göre rol model örnekleri
Firma İçin (Satış Temsilcisine Göre)
[SalesRep.UserOid][[Oid] = CurrentUserId()] Or [SalesRep] is Null
Kişi İçin (Bağlı Olduğu Firmanın Satış Temsilcisine Göre)
[RelatedFirm.SalesRep.UserOid][[Oid] = CurrentUserId()] Or [RelatedFirm.SalesRep] is Null
Aktivite İçin (Aktivite Firmasının Satış Temsilcisine Göre)
[ActivityFirm.SalesRep.UserOid][[Oid] = CurrentUserId()] Or [ActivityFirm.SalesRep] is Null
Aktivite İçin (Kayıt İçerisindeki Satış Temsilcisine Göre)
 [SalesRep.UserOid][[Oid] = CurrentUserId()]
Fırsat İçin (Fırsat Firmasının Satış Temsilcisine Göre)
[OpportunityFirm.SalesRep.UserOid][[Oid] = CurrentUserId()] Or [OpportunityFirm.SalesRep] Is Null
Kullanıcı bazında kayıt görme

Kullanıcıların kayıt erişimi, düzenleme yetkileri gibi işlemler "Roller" menüsünden düzenlenir. Sık karşılaşılan durumlardan birisi de "Her satış temsilcisinin kendisine ait kayıtları görüntülemesi ve düzenlenmesi" talebidir. Aşağıda bu talebin yerine getirilme adımları yer alır. İşlem adımları "Her satış temsilcisinin teklif ekranında kendisine ait firma kayıtlarını görmesi" işlemini sağlar.
NOT1: Dokümanın sonunda genel olarak kullanılabilecek Rol Kriterleri paylaşılmıştır.

1.Tanımlar>Güvenlik>Roller menüsüne giriş yapılır. Ekranda varsayılan rol listesi görüntülenir. Varsayılan rol çoğaltılarak istenilen işlemlerin bu rol üzerinde yapılması daha güvenlidir. İşlem yapılacak role ait onay kutusu işaretlenir ve üst bölümde yer alan İşlemler menüsünden Çoğalt butonuna tıklanır.

2.Rol için Ad alanı benzersiz bir alan olduğu için değişiklik yapılmalıdır. Daha sonra sadece menü ismi yazan tür izni işaretlenir ve Düzelt butonuna tıklanır.

3.Kullanıcıların sadece kendilerine ait kayıtları okuması ve düzenleyebilmesi için, Okuma ve Yazma izinlerindeki işaretler kaldırılır. Daha sonra belirli bir kriteri sağlayan kullanıcının kaydı okuması için "Nesne İzinleri" seçilir ve "Yeni Nesne İşlem İzinleri" butonu ile bu kriter ekleme penceresi açılır.

4.Açılan ekranda kriter eklemeden sadece Okuma ve Yazma izinleri verilerek Tamam butonuna tıklanır. Bu ekrandaki metin alanı, farklı Modüllerdeki (BO) verilere erişim izni vermez.

5.Gelen ekranda Kriter alanı boş olan bir satır görüntülenir. Satır başındaki onay kutusu işaretlenir ve Düzelt (metin kriter girişi) butonuna tıklanır.

6.Açılan ekranda dokümanın sonunda yer alan kriter eklenmelidir. Bu aşamada çalışma şekline göre kriter seçilmelidir. Firma kayıtlarının tümü satış temsilcilerine atanmışsa Firmanın Satış Temsilcisine Göre kriteri seçilmelidir. Eğer doğrudan kayıt üzerindeki temsilciye göre kriter verilecekse, Modül (BO) Kaydındaki Satış Temsilcisine Göre kriteri seçilmelidir.

7.Son olarak nesne izni ekranı aşağıdaki gibi olmalıdır. Bu şekilde rol kaydedilip kullanıcılara tanımlanabilir.

8.İlgili kullanıcı için bu rolün varsayılan hali ekli ise kaldırılmalıdır. Ayrıca tüm roller listelendiğinde, sadece Administrator rolü için Yönetici işaretli olmalıdır. Eğer farklı bir rol içerisinde yönetici izni seçilirse, diğer rollerin bir etkisi olmaz ve kullanıcı tüm yetkilere sahip olur.


Rol Kriterleri:
•Modül (BO) Kaydındaki Satış Temsilcisine Göre
[SalesRep.UserOid][[Oid] = CurrentUserId()] Or [SalesRep] is Null
•Kişi İçin (Bağlı Olduğu Firmanın Satış Temsilcisine Göre)
[RelatedFirm.SalesRep.UserOid][[Oid] = CurrentUserId()] Or [RelatedFirm.SalesRep] is Null
•Teklif İçin (Teklif Firmasının Satış Temsilcisine Göre)
[ProposalFirm.SalesRep.UserOid][[Oid] = CurrentUserId()] Or [ProposalFirm.SalesRep] is Null
•Aktivite İçin (Aktivite Firmasının Satış Temsilcisine Göre)
[ActivityFirm.SalesRep.UserOid][[Oid] = CurrentUserId()] Or [ActivityFirm.SalesRep] is Null
•Fırsat İçin (Fırsat Firmasının Satış Temsilcisine Göre)
[OpportunityFirm.SalesRep.UserOid][[Oid] = CurrentUserId()] Or [OpportunityFirm.SalesRep] Is Null
•Destek Kaydı İçin (Destek Firmasının Satış Temsilcisine Göre)
[TicketFirm.SalesRep.UserOid][[Oid] = CurrentUserId()] Or [TicketFirm.SalesRep] Is Null