You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 4 Next »

Amaç

Tanımlanan eposta adresini dinleyerek ya da manuel alınan şikayetler için (ör telefon üzerinden gelen ve sisteme manuel girilen) Müşteri Şikayet Süreci üzerinden iş başlatılmasını sağlamak.
Eposta ile başlatıldıysa kişi, konu ve şikayet içeriği forma otomatik yansıtılır. Manuel başlatılmış ise kullanıcı tarafından girilmesi beklenir.

Geliş tipine göre raporlama yapılabilmesi ve eposta ile gelenlerde hızlıca iş başlatılabilmesi amaçlanmıştır.

Senaryo

Şikayet süreci eposta adresi dinlenir. Eposta dinleme ile başlatılan işler için “Geliş Tipi” “Eposta” olarak görünür. Eposta konusu ve İçeriği; Şikayet Konusu ve Şikayet Mesajı alanlarında görüntülenir.

Müşteri Şikayeti manuel olarak da başlatılabilir. Örneğin şikayet telefon üzerinden alınıyorsa, İş Başlat butonuna basılarak iş başlatılır. Bu durumda “Geliş Tipi” “Telefon” olarak görünür. Şikayet Konusu ve Şikayet Mesajı alanları da dahil, giriş yapan personel tarafından doldurulmalıdır.

Grup üzerine atanan işler için yetkili kişi kaydı üzerine alır ve çalışmaya başlar. Genel Destek ekibine düşen işler ise; İş Atama yönlendirmesi ile istenilen kişiye yönlendirilir ve o kişinin kaydı üzerine alması sağlanır. Kayıt üzerindeki aksiyon tamamlandıktan sonra kayıt kapatılır, talebi kapatan kişi tarafından seçilen kayıt durumu ve açıklaması maili gönderen kişiye sistem tarafından iletilir.

Akış Dosyası (.xnm)

Aşağıdaki dosyayı indirerek uygulamaya aktarabilirsiniz. İçeri aktarma işleminin nasıl yapıldığına dair bilgi için Aktar bölümünü inceleyebilirsiniz.

Müşteri Şikayet Süreci.nxm

Form Şablonu

Müşteri Şikayet formu için oluşturulmuş ekran tasarımı aşağıdaki gibidir.

 Görsel

Akış Şablonu

Müşteri Şikayet formu için oluşturulmuş akış şablonu aşağıdaki gibidir.

 Görsel

Konfigurasyon

Mail Dinleme tipinde bir otomatik süreç tanımı yapılması gerekmektedir. bknzMail Dinleme

Akıştaki formlara onay verecek kullanıcıların tanımlanması gerekmektedir. bknzForm Onay Yetkilendirmesi

Talep No alanı için “Sayaç Listesi” üzerinden yeni sayaç tanımı ve eşleştirilmesi yapılmalıdır.

Form görünüm üzerinden değişkenler salt okunur ve görünürlük özellikleri değiştirilebilir.