You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

Version 1 Next »

1.24 versiyonu itibariyle firma, kişi ve ürün bölümlerine excel dosya formatı aracılığıyla veri aktarımı sağlanabilmektedir. Bahsi geçen bölümlere veri aktarılabilmesi için excel aktarım şablonu oluşturmak üzere bazı ayarlar yapılmalıdır. Oluşturulan şablona girilecek veriler ile ilgili aşağıdaki yönergeler dikkate alınarak excel formatı düzenlenmelidir.


Aktarım Şablonu nasıl oluşturulur?


Şablon olarak kullanılacak excel formatlarının sistem üzerinden indirilebilmesi için "Dcomcnfg.exe" üzerinde aşağıdaki ayarların yapılması, işlemler sonrasında sunucunun resetlenmesi gerekmektedir. Çalıştır komutu yardımı ile "Bileşen Hizmetleri (Component Services)" açılmalıdır.



Bileşen Hizmetleri-> Bilgisayarlar-> Bilgisayarlarım-> DCOM Yapılandırması Microsoft Excel Application-> Sağ tuş-> Özellikler menüsü yardımıyla güvenlik (security) ayarları yapılmalıdır.





Kurulumda IIS yöneticisinde eklenmiş olan "LogoCRM" uygulama havuzundaki kullanıcı, güvenlik ayarlarından "Başlatma ve Etkinleştirme İzinleri", "Erişim İzinleri" ve "Yapılandırma İzinleri" bölümüne eklenmelidir.


Başlatma ve Etkinleştirme İzinleri



 

Erişim İzinleri





Yapılandırma İzinleri


Kimlik sekmesinde Etkileşimli kullanıcı seçilmelidir.



 

Şablonlara girilecek veriler ile ilgili önemli hususlar:

  • Firma aktarım şablonunda "Firma Kodu" alanı kaldırılmamalı ve dolu olmalıdır. Aksi takdirde aktarım yapılamayacaktır.
  • Firma kartı aktarımında "Üst Firma" alanının aktarılabilmesi için, şablonda yer alan "Üst Firma" kolonuna ilgili firmanın (üst firma) "Firma Kodu" bilgisi yazılmalıdır. Bağlanamayan firmalar aktarım tamamlandıktan sonra çıkan aktarım günlüğünde belirtilmektedir.
  • Kişi aktarım şablonundan "Adı", "Soyadı" ve "Orta İsim" alanlarının kaldırılmaması ve dolu olması gerekmektedir. Aksi takdirde aktarım yapılamayacaktır. ("Orta İsim" alanı boş olabilir)
  • Kişi kartı aktarımında "Firma" alanının aktarılabilmesi için şablonda "Firma" kolonuna kişinin bağlanacağı firmanın "Firma Kodu" bilgisinin yazılmalıdır. Firma kartı ile ilişkilendirilmeyen kayıtlar aktarım tamamlandıktan sonra çıkan aktarım günlüğünde belirtilmektedir.
  • Ürün aktarım şablonundan "Ürün Kodu" alanının kaldırılmaması ve dolu olması gerekmektedir. Aksi takdirde aktarım yapılamayacaktır.
  • Ürün aktarımında kullanımda bilgisinin aktarılabilmesi için excel şablonunda bu alanın "0" veya "1" olması gerekir. "0=Kullanımda değil", "1=Kullanımda" anlamındadır.
  • Ürün aktarımında ürün türü bilgisi aşağıdaki karşılıkları ile tutulmalıdır.


1: Ticari Mal

2: Karma Koli

3: Depozitolu Mal

4: Sabit Kıymet

10: Hammadde

11: Yarı Mamul

12: Mamul

13: Tüketim Malı

20: Genel Malzeme Sınıfı

21: Tablolu Malzeme Sınıfı

22: Bilinmeyen

85: Hizmet

86: Masraf


  • Firma ve Ürün kartı aktarımında aktarılan verilerin ERP ile ilişkilendirilerek aktarılabilmesi için "Erp Code", "Erp Ref" ve "Integration Set Name" alanlarının dolu olması gerekmektedir. Aktarımın yapıldığı sırada aktif olan entegrasyon setine göre kontrol yapılmaktadır. Bu nedenle excel şablonunda 2 ayrı entegrasyon setine ait kayıt olmaması gerekmektedir.
  • Önemli not: Firma ve Ürün; excel aktarımı sırasında, entegrasyon ilişkisi yapılsın isteniliyorsa excel'deki son 2 kolon (ErpCode ve ErpRef alanları dolu olmalıdır.) Bu iki kolon dolu ise aktif olan entegrasyon tanımı ile ilişkilendirilecektir. Eğer aktarılan Firma ve ürün için daha önce tanımlanmış bir entegrasyon ilişkisi var ise aktarım sağlanmayacaktır. Bu durumda aktarılmayan satır için "Daha önce bir entegrasyon seti ile ilişkilendirilmiş." mesajı ekranda görünecektir. Böylelikle Excel'de yanlış girilen bir erp tanımı ile mevcut entegrasyon ilişkisinin bozulmaması sağlanmış olacaktır. Özellikle isteniliyorsa veritabanından ilişki tanımı silinebilinir.
  • Firma, Kişi ve Ürün kartı excel aktarım şablonlarından ilk sütunun kesinlikle kaldırılmamalı ve yeri değiştirilmemelidir.
  • Firma, Kişi ve Ürün kartlarındaki "Etiketler" alanının aktarımı için değerler arasında virgül (,) olacak şekilde (Deneme1,deneme2,Deneme3) yazılmalıdır.
  • Aktarım excel şablonundaki ilk boş satıra kadar yapılmaktadır. Bu nedenle kayıtlar arasında boş bir satır bulunmamalıdır. Aksi takdirde şablonundaki bütün kayıtlar aktarılamayacaktır.
  • Excel şablonunda satış temsilcisi alanı, LOGOCRM'de yer alan satış temsilcisi verisi ile birebir aynı olmalıdır. Satış temsilcisi bilgisi tam olarak, büyük küçük harf dikkate alınarak yazılmalıdır. Satış temsilcisi bilgisinin yanlış girilmesi durumunda ilgili satır CRM'e aktarılmayacaktır.
  • Booelan türündeki alanların "True" olarak aktarımı için ilgili kolonlara "1, Evet, EVET, evet, True, TRUE" şeklinde değer yazılması gerekir. False olarak aktarılacak kayıtlar için bir değer girilmesine gerek yoktur.


Kayıtların Güncellenmesi:

Firma ve ürün kartı aktarımında excel şablonunda girilen bilgilerin Logo CRM veritabanından kontrolü "Firma Kodu" ve "Ürün Kodu" alanlarına göre yapılmalıdır. Kontrol sonucunda "Firma Kodu" veya "Ürün Kodu" aynı olan kayıt varsa Excel'deki bilgilere göre Logo CRM veri tabanındaki kayıt güncellenecektir.


Şablon Oluşturma ve Data Aktarımı

Excel şablonu oluşturma ve oluşturulan şablona göre data aktarımı ilgili modüllerin üst kısmında yer alan Excel menüsünden sağlanmaktadır.