You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 2 Current »

Puantajda Çoklu Fiili Hizmet Girişi ve MPHB ile ilgili ayrıntılı bilgiye bu dokümandan ulaşılır: 

Personel Yönetimi > Tanımlar > Personel Kartları ekranı açılır. İlgili personel kartlarında “Bordro Bilgileri -Detay ” ekranında fiili hizmete tabi olan personel için “Belge Türü”  Fiili Hizmet seçilerek, “Fiili Hizmet Zammı”da hangi fiili hizmet zammına tabii ise o şekilde seçilerek kaydedilir.



Bu uygulama için ücret parametrelerinde fiili hizmet adı altında birden fazla mesai tanımlanmalı ve bu mesailer kurum ücret parametrelerinde seçilmelidir.

Sistem Ayarları> Öndeğer ve Parametreler > Ücret Parametreleri > Mesailer ekranına gelinir ve ilgili fiili hizmet kayıtları yaratılır.



Sistem Ayarları> Öndeğer ve Parametreler > Kurum Ücret Parametreleri > Mesailer ekranına gelinir ve ücret parametrelerine eklenen ilgili fiili hizmet kayıtları kurum ücret parametreleri içerisinde yaratılır.

29 belge türlü fiili hizmet mesaisi için “Fiili Hizmete Dahil” seçeneği işaretlendiğinde “Fiili Hizmet Zammı” alanında ki açılır menüden ilgili Fiili Hizmet Belge türü seçilir. Bu işlem eklenen bütün parametreler için yapılır.



Yeni eklenen parametreler ilgili personellere “Tabii Olduğu Mesailer” alanından eklenir. İlgili personel kartı üzerinde sağ tuş açılır menüden Ücret Bilgileri – Tabii Olduğu Mesailer alanından eklenebildiği gibi daha kalabalık bir personel sayısı için toplu işlem çalıştırılabilir. Toplu işlem çalıştırmak için Personel Yönetimi > İşlemler > Personel Ücret Parametreleri Güncelleme işlemi kullanılır.

Eklenen Parametrelerin puantaj içerisine gelmesi için “Ücret Yönetimi > Tanımlar > Puantaj Öndeğerleri”nden güncelleme yapılır.

Ücret Yönetimi > Hareketler > Puantajlar ekranından ilgili personel için puantaj oluşturulduğunda hangi fiili hizmet belge türünden kaç gün çalıştığı bilgisi girilmelidir.  Daha sonra hesaplar penceresinden detay görüntülenir.



Ücret Yönetimi > İşlemler > Aylık Prim ve Hizmet Belgesi Oluşturma ekranına gelinir çıktı türü XML, Excel veya Excel Dosyasına (Muhtasar ve Prim Hizmet) seçilir ve ilgili filtreler girildikten sonra işlem uygulanır. Çalıştırılan işlemin başarılı olması durumu üst menüde yer alan “İşlemler” sekmesinden kontrol edilebilir.



Oluşturulan Hizmet Belgesinin indirilebilmesi için Ücret Yönetimi > Hareketler > Aylık Prim ve Hizmet Belgeleri ekranına gelinir. Oluşturulan belge üzerinde sağ tuş açılır menüden “Dosyaya Kaydet” seçilir ve dosya indirilir.



İndirilen excel dosyası içerisinde puantajda kaç tane fiili hizmet tabii mesai girildiyse excel dosyasında gösterilir.

Yine muhtasar ve prim hizmet belgesinde aynı şekilde puantaja girilen belge türlerine göre gösterilir.

Prim ödeme günleri puantajdaki günlere göre gelir. Burada gelir vergisinin gösterildiği satır her zaman fiili hizmette en çok güne tabii olan satır olur.