Page History
Panel | |
---|---|
|
Panel | ||
---|---|---|
| ||
Amaçİzin yönetimi dahilindeki hakediş girişi, izin talep süreci, izin iptal süreci ve izin raporlarının bir arada Satınalma talep- teklif ve sipariş akışlarının yer aldığı bir İzin Satınalma Modülü örneğidir. |
Panel | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||||||
Senaryoİzin Hakediş Formu: İzin hakediş bilgileri kullanıcı bazında bağımsız form üzerinden tanımlanır. Tanımlama işlemi toplu olarak excel aktarımı ile yapılabilir. Hakediş tablosunda bir çalışanın belirli bir yıla ait bir kaydı bulunabilir. Aynı yıla ait ikinci bir veri tabloya eklenemez İzin Talep Süreci: İlgili yıla ait hakediş girişi bulunan ya da bulunmayan her kullanıcı izin talebinde bulunabilir. Kullanıcı formda izin türü, başlangıç ve bitiş tarihleri, açıklama, adres ve telefon gibi bilgileri girerek süreci başlatır. İstenirse yarım gün izin butonuna basılarak yarım günlük bir talepte bulunulabilinir. Bu durumda izin başlangıç ve bitiş saatleri formda görünür hale gelir. İzin talep edilen tarihlerde resmi tatiller var ise izin süresi resmi tatiller düşülerek hesaplanır. Ancak bunun için Tasarım Aracındaki Genel Tanımlar altında bulunan Tatil Günleri tanımlarının yapılmış olması gerekir. Talep yöneticiye gönderildiğinde İzin Hareketleri Tablosunda izin bilgilerini içeren ve statüsü onayda olan (0) bir satır oluşur. Başlatılan iş, onay formunda tanımla yöneticiye atanır. Yönetici form üzerinde izin bilgilerini ve hakediş bilgilerini görüntüler; buna göre onayla ve iptal aksiyonlarını alabilir. Talebin onaylaması durumunda talep eden kullanıcıya ve insan kaynaklarına bilgilendirme maili gönderilir. Ayrıca İzin hareketleri tablosundaki talebin statüsü Onaylandı (2) olarak güncellenir. Yönetici talebi reddederse yine talep eden kullanıcıya ve insan kaynaklarına bilgilendirme maili gönderilir. Bu durumda ise İzin Hareketleri tablosunda ilgili talebin statüsü Ret (1) olarak güncellenir. Hakedişi bulunmayan çalışanların izin talepleri onaylandığında hakedişleri eksiye düşer. Bu eksi bakiye bir sonraki dönemde girilecek hakedişlerden düşecektir. İzin İptal Süreci: Durumu onaylanmış ve henüz başlangıç tarihi gelmemiş izinler için iptal süreci başlatılabilir. Kullanıcı İzin Talep No penceresinde kendine ait olan izinleri listeler. İptal etmek istediği izni seçtiğinde bilgiler forma otomatik olarak gelir. İptal gerekçesini girerek yönetici onayına gönderir. Yönetici iptali onayladığında talep eden kullanıcıya ve insan kaynaklarına bilgilendirme maili gider. Ayrıca İzin Hareketleri tablosunda ilgili talebin statüsü Ret (1) olarak güncellenir. İzin Raporları: İzin Raporları ekranında kullanıcılar izin hareketlerini, yıllık hakediş bilgilerini ve sistemde tanımlanmış resmi tatilleri Detay Bilgiler alanında listeler. Güncel yıldaki izin durumları ise grafiklerle Özet Bilgi alanında gösterilmektedir. Satınalma Talep Akışı: Kullanıcıların portal veya mobil uygulama üzerinden ihtiyaçlarını talep olarak doldurduğu formdur. İhtiyacın olduğu iş yeri, bölüm, malzeme/ hizmet kalemleri gibi talep detaylarını girerek formu doldurur. Kullanıcı için tanımlanan talep onay seviyelerine göre onaylara sunulur. Ambar tarafından stok kontrolü yapılır talep detayında miktar üzerinden bir stoktan karşılama veya talebi tümü ile stoktan karşılayabilir. Talebin tümünün stoktan karşılanması halinde Tiger ERP üzerinde sarf fişi oluşturulur ve akış sonlandırılır. Temin edilecek malzeme hizmet olası halinde ise Satınalma onayıyla tekliflendirme için hazır hale getirilir.
Satınalma Teklif Akışı: Onaylanan talepler talepler havuzunda toplanır. Henüz siparişe dönüşmeyen veya tekliflendirilmeyen açık talepler teklif formu içerisinde seçilir. Teklif istenecek cariler belirlenir ve teklif istek formları oluştururlur. Sistem bu bölümde seçilen talep kalemleri üzerinden eklenen tüm carilere teklif istek formları oluşturur ve mail gönderir. Akış tekrar teklif formunu giren kullanıcıya düşer. Carilerden gelen teklifler ilgili malzeme satırına girilir. Tüm teklif kalemleri için alınan teklifler girildikten sonra teklif kalemi için uygun görülen cari seçilir ve hiyerarşide bir üst onaya gönderilir. Onay kişisi teklif formunu görüntüler ve dilerse form ekranındayken işlemler> rapor al bölümünden alınan teklifleri kıyaslayabileceği bir çıktı üretir. Kontrol sonrası onay devam ettirilir ve teklifi kabul edilen cari/ cariler için sipariş oluşturulur ve Tiger içerisine aktarımı sağlanır. Oluşan siparişe ait sipariş formu ilgili carilere mail yolu ile gönderilir.
Talep Onaycı Tanımlama Formu: Satınalma talebi yapabilecek kullanıcılar için onay ve seviyelerinin tanımlandığı formdur. Talep akışında başlatan kişiler için bu bölümden onay kullanıcıları bulunur. Eğer herhangi bir tanım yoksa talep direk ambar onayına ilerler.
|
Panel | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||
Akış Dosyası (.xnmnxmx)Aşağıdaki dosyayı indirerek uygulamaya aktarabilirsiniz. Şablonu içeri aktarma işleminin nasıl yapıldığına dair bilgi için Aktar bölümünü inceleyebilirsiniz Örnek içeri aktarım senaryosu için tıklayınız.
|
Panel | |||||
---|---|---|---|---|---|
| |||||
Form ŞablonuMasraf formu için oluşturulmuş ekran tasarımı aşağıdaki gibidir.
|
Panel | |||||
---|---|---|---|---|---|
| |||||
Akış ŞablonuMasraf formu için oluşturulmuş akış şablonu aşağıdaki gibidir.
|
Panel | ||
---|---|---|
| ||
Dikkat Edilecek İşlem Adımları1- Paket içeri aktarılırken Sql tablolarının oluşacağı veri tabanı ile veri kaynaklarının bağlı olduğu veri tabanı aynı bilgilerle tanımlanmalıdır. 2- Tiger ve Logo Flow veritabanlarının aynı sql sunucusu içerisinde olması gerekmektedir. 2- Organizasyon hiyerarşisi ve org. grubu tanımlanarak amir/çalışan ilişkisi kurulmalıdır. bknz. Organizasyon ve Hiyerarşi Tanımlama 3- Bağımsız Form olan İzin Hakediş Formunun Talep Onaycıları Formunun modülde görüntülenebilmesi için yayınlama işlemi gerçekleştirilmelidir. bknz. Akış Yayınlama 4- Resmi tatillerin süreçlere ve raporlara yansıması isteniyorsa Tasarım Aracı / Genel Tanımlar altında bulunan Tatil Günleri tanımlarının yapılmış olması gerekir. bknz. Tatil Günleri Tanımlama |