Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

https://license2.logo.com.tr/logolicenseservice/logolicenseservice.asmx/Test

Üzerinden lisans service erişim olup olmadığı kontrol edilmeli, lisans service erişimde sorun varsa kurulum bir süre sonra yeniden denenmelidir.

...

2.Uygulamanın kurulumundan veya güncellenmesinden sonra Wizard adımlarında uyarı alınıyorsa;

Öncelikle kurulumun sonunda 12 servis kurulmuş olmalıdır ve Program ekle-kaldır menüsünde Logo Mind Insight ve ilgili Qlik Sense sürümü uygulama olarak var olmalıdır. Bu adımlar tamamlanmışsa kurulum başarıyla tamamlanmış kabul edilir.

Bilgi sayfasında karşılanmayan bir sistem gereksinimi söz konusu ise, bu gereksinimle ilgili düzenleme yapılmalıdır.
Başlangıç ayarları sekmesinde ön değer portlar Http için 80-8080, Https için 443-8443 olarak belirlenmiştir. Ön değer portlarda çarpı işareti çıkıyorsa, bu portların başka bir uygulama tarafında kullanıldığını gösterir. Portlar boşta olan bir başka portla değiştirilmelidir. Kontrol et butonu ile, portların kontrolü sağlandıktan sonra ileri butonuna tıklanabilir.

Uygulama servislerinin başlatılması, veritabanı ayarları, kullanıcı ayarları, ön değer ayarlar ve sistem ayarları sekmelerinde alınan mesajlar için, uyarıların yazıldığı Log dosyalarına yönlendirme yapılmaktadır.

Uygulama servislerinin başlatılması kısmında Ram yetersizliğinden Qlik Rest servisine erişilemiyor uyarısı alınmaktadır.

Başlangıç ayarları kısmında alınan uyarılar hangi adımda alındıysa öncelikli olarak C:\ProgramData\Qlik\Sense\Log altından ilgili servisin Log dosyası kontrol edilmelidir.
Servisin başlatılamama durumu söz konusu ise, servis kullanıcısının kurulumdan sonra şifresinin değişmediğine emin olunmalı ya da ilgili servisin manuel olarak başlatılıp başlatılamadığı kontrol edilmelidir.

Servis başlatıldıktan sonra hemen duruyorsa, virüs koruma programı kapatılıp aynı işlem adımları tekrarlanarak servisin çalışmasına engel olan bir prosedür olup olmadığı kontrol edilir.

Logo Mind Insight Service, Logo Mind Insight License Service, Logo Mind Insight Repository Database Service ve Logo Mind Insight JsToolbox Service Local System ile, diğerleri Service User olarak seçili kullanıcı ile başlatılıyor olmalıdır.

Proxy Service ile ilgili alınan uyarılarda öncelikli olarak sertifikaların oluşup oluşmadığı gözden geçirilmelidir. Bu işlem için MMC menüsü üzerinden File başlığı altından Add Add/Remove Snap in başlığı altından Certificates seçilir ve sertifikalar hem Current User için hem de Local Computer için ekrana getirilir.

Sonrasında aşağıda ekran görüntülerinde görülen sertifikaların olup olmadığı kontrol edilir. Bu klasörler altında sertifikalar oluşmamışsa kurulum ya da güncelleme tekrarlanabilir.


3.Uygulama sorunsuz kurulduğu halde uygulamaya erişim sağlanamıyorsa;

Uygulama kurulumu ve Wizard üzerindeki tüm adımlar başarıyla tamamlandığı halde uygulama kısa yoluna ya da Wizard'ın son işlem adımındaki linke tıklandığında uygulamaya erişilemiyorsa, öncelikle servislerin tamamının başlar duruma gelip gelmediği kontrol edilmelidir. Tüm servisler başladığı halde uygulamaya erişim sağlanmıyorsa sorunun hangi adımda olabileceğini anlamak için Settings üzerinden Analiz Et/Onar işlemleri üzerinden geçilebilir. Sorun çıkan adımla ilgili olarak Log dosyalarının kontrolü sağlanabilir.

4.Uygulama MAC üzerine kurulmak isteniyorsa;

Qlik Sense sistem gereklilikleri için https://help.qlik.com/en-US/sense-admin/September2020/Subsystems/DeployAdministerQSE/Content/Sense_DeployAdminister/Common/system-requirements.htm linki incelenebilir. Mac üzerine kurulum yapılamaz fakat Mac üzerinden uygulamaya erişim sağlanabilir. Bu durumda IOS işletim sisteminde olduğu gibi ya http üzerinden kullanım gerçekleştirilmelidir ya da Https kullanımı söz konusuysa SSL sertifikası yüklenmelidir.