Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

LOGO e-Defter uygulaması ile "Yevmiye Defteri"' ve "Defter-i Kebir (Büyük Defter)" belgeleri, GİB tarafından belirlenen standartlarda hazırlanabilmekte ve elektronik olarak GİB'e kolayca gönderebilmektedir.

Logo e-Defter uygulaması ile yapılabilecekler şunlardır:

...

LOGO Özel Entegratör üzerinden saklama hizmeti satın alınmış ise sistem işletmeninde E-DEVLET / E-DEFTER sekmesinde saklama hizmeti seçilmelidir; .

e-Defter Dosyaları Otomatik Olarak Saklanabilir Mi?

Yedekleme işleminin e-Defter gönderim işlemi sırasında otomatik yapılması için; program içerisinde Ticari Sistem Yönetimi/Tanımlar/e- Defter Parametreleri/Diğer Parametreler ekranından "e-Defter Otomatik Saklama Hizmeti Çalışsın" parametresi "Evet" yapılmalıdır;.

Parametre ayarlandıktan sonra e-Defter dosyaları oluşturulup Gib'e gönderildikten sonra otomatik olarak Logo Özel Entegratör servisi üzerinde yedeklenecektir.

e-Defter Dosyaları

Otomatik Olarak Saklanabilir Mi?Otomatik saklama hizmetinin parametresinin evet olarak ayarlanmadığı durumda e-Defter dosyaları oluşturulup GİB'e gönderildikten sonra EDEFTER.exe içerisindeki "Defter Saklama" butonu ile Logo Özel Entegratör üzerinde saklanabilir. Ayrıca Durum sorgula butonu ile e- Defter dosyalarının Entegratör sayfasındaki saklama durumu sorgulanabilir.

e-Defter Dosyaları Otomatik Olarak Saklanabilir Mi?

Saklama işlemi başarıyla tamamlandığı durumda ilgili döneme ait e-Defter dosyaları Entegratör portalında aşağıdaki şekilde görüntülenir; :

GİB Tarafından Yayınlanan e-Defter Bildirim Programı ile e-Defter Dosyalarının Saklanması Zorunlu Mudur?

...

Bu saklama işlemi için https://deftersaklama.gib.gov.tr/download/ adresinden GİB tarafından yayınlanan e-DefterBildirim Defter Bildirim programı indirilmeli ve bu program aracılığı ile e-Defter dosyaları Gib sunucularında saklanmalıdır.

...

Belirli durumlarda mükellefler tarafından Gelirler İdaresi Başkanlığı'na gönderilen yazılı bildirimler –dilekçe, e-posta vb.- ile iletilen konularla ilgili, uyumlu yazılımın teknik inceleme yapması ve bunu bir rapor halinde kendilerine sunması GİB tarafından talep edilebilir.
Bu durumlara örnek vermek gerekirse;

e-Defter teknik rapor hazırlanması gereken durumlar; e-Defter dosyalarında yaşanan imza uyuşmazlıkları,

...

 e-Defter dosyalarının bazı sebeplerden dolayı makinadan silinmesi, zayi olması ve bu dosyaların yedeklerinin bulunmaması,

...

 Şubeli defter gönderimi yapılması gerekirken firma bazında defter gönderimi yapılması,

...

 e-Defter dosyasında eksik beyan

...

olmasıdır.

Bu ve benzeri durumlarda GİB, uyumlu yazılım olarak Logo Yazılım'dan teknik inceleme talebi yazılı olarak gönderildikten sonra teknik inceleme raporu tarafımızca oluşturup hukuk birimimizin onayı sonrası ıslak imzalı olarak mükelleflere kargo ile gönderilmektedir.



e-Defter Kapsamında Tasfiye ve Nevi Değişikliği Halinde Neler Yapılmalıdır?

Tasfiye halinde veya Nevi değişikliği olan firmalar, tasfiye/nevi değişikliği sonrası e-Defter dosyalarını oluşturabilmek için mutlaka yeni bir firma açmalıdır. GİB tarafından belirtilen kurallara uygun e-Defter dosyalarının oluşturulması için sistem işletmeninde firma detayında ilgili firmanın tasfiye halinde veya tasfiye sonrası olması belirtilmelidir.

***{}Tasfiye sonrası açılan firmanın unvanının başına Tasfiye Halinde yazılmalıdır.

e-Defter Kapsamında Tasfiye ve Nevi Değişikliği Halinde Neler Yapılmalıdır?

Oluşturulan yeni firmanın tasfiye/nevi durumu tasfiye sonrası olarak seçilip tasfiye halinde olarak işaretlenen kaynak firma bu ekranda seçilmelidir;

Bu seçim sonrası yeni firmanın mali dönemi bir önceki firmada seçilen tasfiye tarihine göre otomatik olarak oluşacak ve sistem tarafından değişikli yapılmasına izin verilmeyecektir.


e-Defter Kapsamında Tasfiye ve Nevi Değişikliği Halinde Neler Yapılmalıdır?


Tasfiyeye giren veya nevi değişikliği olan firmaların tasfiye/nevi değişikliği önce ve sonrası olmak üzere e-Defter dönemlerine ait mali dönem başlangıç ve bitiş tarihleri ayrıca e-Defter dosyalarının tarihleri aşağıdaki şemada belirtilmiştir;


e-Defter Kapsamında
Tasfiye ve Nevi Değişikliği Halinde Neler Yapılmalıdır?Tasfiye/nevi değişikliği sonrası yüklenecek e-Defter dosyasının yevmiye madde numarası ve kontrol numarası 1'den başlamalıdır;


İş Yeri Bazında e-Defter Gönderimi Hakkında Bilgi Alabilir Miyiz?

...

Ara dönemde Logo e-Defter uygulamasına geçiş yapan firmalar için firma ve işyeri detayında son kontrol no, son yevmiye no ve son satır no alanları bulunur. Diğer uygulamalarda en son oluşturulan e-Defter dosyasında kullanılan son yevmiye numarası, son satır numarası ve son kontrol numarası bilgileri bu alanda girilmelidir.





***{}Son kontrol numarası örnekteki gibi 22 belirtildiği durumda oluşan e-Defter dosyasının kontrol numarası şu şekilde oluşur.

...

Lisans anahtarı ile ilişkili olan VKN bilgisi doğru olmasına rağmen uyarı alınıyorsa aşağıdaki kontroller yapılabilir,:

  • Firma detaylarında kurum tipi doğru seçilmiş olmalıdır. Kurum tipi "Gerçek kişi" seçilmiş ise işveren bilgilerinin doldurulması gerekmektedir.
  • Kontrol tipi doğru seçilmiş olmalıdır. işyeri bazında seçilmiş ise işyeri detaylarında bilgilerin girilmiş olması gerekmektedir.

...

Faaliyet halinde bir firmanın e-Defter dosyasının oluşması için ilgili döneme ait sistemde en az bir adet yevmiye kaydının bulunması gerekir.

e-Defter oluşturacak döneme ait hiçbir mahsup fişi bulunmuyor ise dosya oluşturma işlemi sırasında "Bu döneme ait herhangi bir fiş bulunamadı! E-defter dosyası oluşturulmayacak!" uyarısı alınır.



e-Defter Dosya Oluştur Denildiğinde "Bu Dizine Dosya Oluşturulamıyor Ve Dosya Yazılamıyor" Uyarısı Neden Alınıyor?

...

Teknik altyapısal nedenlerden kaynaklanan bu durum için mevcut durumda uyarı mesajına tamam denilmeli ve tekrar dosya oluşturma butonuna tıklanmalıdır.


Image Removed



"e-Defter Geçiş Tarihi Öncesine Defter Oluşturulamaz" Uyarısı Neden Alınır?

e-Defter dosyası oluşturulurken sistem işletmeninde belirtilen e-Defter geçiş tarihi kontrol edilmektedir. Bu geçiş tarihinden daha önceki bir döneme ait e-Defter dosyası oluşturulmak istendiğinde "e-Defter Geçiş Tarihi Öncesine Defter Oluşturulamaz" uyarı alınır.

Image Added



"Sözleşme tarihiniz, e-Defter rapor bitiş tarih bilgisinden küçük olamaz!" Uyarısı Neden Alınır?

...

Bu nedenle program üzerinde de beyan edilen aya ait dosyalar silinerek tekrar oluşturulabilir. Bu işlem için e-Defter satırının statüsü işlem yapılmadı olarak ayarlanmalıdır.

Oluşturulan dönemden sonraki bir döneme ait defter dosyaları bulunuyor ise dosya statüsü değiştirilmek istendiğinde aşağıdaki uyarı alınır;:



e-Defter Uygulamasında Yevmiye/Kebir/Berat/DRB Dosyaları Neden Görüntülenemiyor?

...

***Dosyalarla ilgili sürüm kontrolü bulunmamaktadır. e-Defter özelliğinin kullanılabildiği tüm sürümlerde bu kopyalama işlemi ile sorun düzelecektir.

e-Defter Dosya Oluştururken Şema ve Şematron Kontrolüne Geçtiğinde Neden Donma Sorunu Yaşanır?

Dosya oluşturma işleminde şema ve şematron kontrolü sırasında yaşanan donma sorunlarının başlıca nedenleri ;şunlardır:

  • Java programından kaynaklanan sorunlar, sorunlardır.
  • XML dosyaları içerisinde şematron kontrollünde kilitlenmeye neden olacak Ascii karakter bulunması, bulunmasıdır.
  • Windows tarih formatının 13/01/2021 şeklinde olması, olmasıdır.
  • Şema/şematron kontrolü yapılan makinada yetki kaynaklı erişim sorunları olması, olmasıdır.
  • XML dosyası içerisinde çok fazla sayıda şematron hatası olması ve bu hatalara ait rapor dosyası oluşturulurken sistemin bekletmesibekletmesidir. (Bu durumda rapor üreticide bulunan e-Defter kontrol raporu ile gerekli kontrollerin yapılıp daha sonra dosya oluşturma işlemlerine başlanması önerilir)

...

Defter dosyaları GİB sistemine yüklenmiş ve bir sebepten dolayı hata alınmış ise aynı dosyalar tekrar yüklenmek istediğinde bu uyarı  "Paket İşlenirken Hata Oluştu Bu ETTN Numarası Daha Önce Kullanılmış" uyarısı alınır.

Çözüm için e-Defter dosyalarının ERP tarafında tekrar oluşturulması ve GİB sistemine manuel yüklenmesi gerekir. Yeni oluşturulan XML dosyası içerisindeki uniqueID değeri sıfırdan oluşturulacaktır.

...

ftp://download.logo.com.tr/Windows/TOOLS/e-devlet-uygulamalari/EDEFTER/LbsEDefterWS

Dosya kopyalama işlemi yapılmasına rağmen sorunu devam etmesi halinde Java versiyonu kontrol edilmeli ve güncel versiyon yüklenerek tekrar denenmelidir.

...