Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Müşteri siparişlerine ait sabit ve cari bilgi alanlarının yer aldığı ekrandır.

Müşteri Siparişleri Ekranı

Üst Bilgiler

Numara

Siparişin programdaki takip numarasıdır. Yeni oluşturulacak belgeye ait numara otomatik olarak ekrana gelir.

Satış Fatura Parametrelerinde “İrsaliye/Faturalarda Seri No Takibi” parametresi işaretlenmiş ve "İşlemler/Seri Düzenleme" bölümünde gerekli tanımlamalar yapılmışsa, program otomatik olarak seri bilgisi olan bir numarayı ekrana getirir. Aksi takdirde, program tarafından herhangi bir değer ekrana getirilmez ve kullanıcı tarafından tek karakterlik alfabetik sıra numarasının girilmesi gerekir. <Tab> tuşuna basıldığında, girilen seriye ait kalınan son numara ekrana gelir. Program, girilen seri numarasına göre oluşan sipariş numaralarını ayrı ayrı takip eder.

Seri Düzenleme İşlemi İle ilgili detaylı bilgi için bakınız İşlemler/Seri Düzenleme.

Önceden girilmiş olan bir siparişi izlemek için, daha önceden kaydedilen sipariş numarasının girilip <Tab> butonuna basılması yeterlidir. Bu durumda kayıtlı siparişe ait diğer bilgiler ekrana gelir. Daha Önceden kaydedilmiş müşteri siparişlerine ait numara bilgilerine, Image Modified

seçenek

rehber butonu yardımı ile ulaşılır.

Cari Kodu

Siparişi veren müşteriye ait cari hesap kodunun girildiği alandır.  Image Modified

seçenek

rehber butonu yardımı ile cari hesap kodları arasından seçim yapılır.

TarihMüşteri siparişine ait tarihin girileceği alandır.
Teslim Tarihi

Siparişin teslim edileceği tarihtir.

(warning) Bu tarihin doğru olarak girilmesi, ileride belli tarih aralıklarında teslim edilmesi gereken siparişlerin veya teslimi gecikmiş siparişlerin raporlanabilmesi açısından önemlidir.

İstenilen Teslim Tarihi

Müşterinin, siparişlerini teslim almak istediği tarihin rapor amaçlı girildiği alandır.
Döviz Baz TarihiSiparişlerde geçerli olacak kur bilgisinin, hangi tarihe göre baz alınacağının belirlendiği alandır.
Tipi

Siparişin yurtiçi mi yoksa yurtdışı mı olduğunun belirlendiği alandır.

İhracat/İthalat Tipi

Tipi alanında "yurtdışı" seçilmesi halinde aktif olan alandır.
Export Referans No

Export Referans Numarası, sadece yurtdışı tipli siparişlerde geçerli olacak alandır.


(warning) Hatırlatma

Firmaların yaptıkları her ihracata bir numara vermesi gerekmektedir. Programda İhracat faturası oluşturulması için öncelikle, ihracat tipli satış irsaliyesi girilmelidir.

Finans Modülü→ Dekont→ Kayıt→ İthalat/İhracat İşlemleri→ İhracat Kapatma bölümünden girildiğinde, referans no seçilerek ihracat faturası oluşturulur. İhracat işlemleri tamamlandığında program tarafından oluşturulan ihracat faturasına, irsaliyede girilen export referans numarası aktarılır.

Özel Kod - 1

Tanımlanan Özel Kod -1 seçenekleri arasından,Image Added rehber butonu ile seçim yapılarak, siparişlerin belli kodlar altında gruplanmasını sağlayan alandır.

Özel Kod - 2

Tanımlanan Özel Kod-2 seçenekleri arasından,Image Added rehber butonu ile seçim yapılarak, sipariş kayıtlarının rapor bazında gruplama yapılmasını sağlayan alandır.

AçıklamaMüşteri siparişine ait açıklama bilgisinin girildiği alandır.
Plasiyer Kodu

Tanımlanan plasiyer kodları arasından,Image Added rehber butonu ile seçim yapılarak, ilgili müşteriye ait plasiyer kodunun girildiği alandır.

  •  KDV Dahil
KDV'nin nasıl uygulanacağının belirlendiği alandır. KDV dahil kutucuğu işaretlendiği takdirde, stoka ait birim fiyatı, KDV tutarını da içerir.
Bağlantı No

Girilen belgenin hangi bağlantıya ait olduğunun izlendiği alandır.

Sipariş Parçala

Bu uygulama, birden fazla işletme ya da şubeli çalışan firmalar tarafından kullanılır. Siparişler merkez tarafından alınıp işletmelere/şubelere dağıtılıyorsa, sipariş girişi sırasında “sipariş parçala” parametresi işaretlenir. Bu parametre, programa sadece merkezden girildiğinde kullanılır. Bu durumda kalem bilgilerindeki her stok için “şube kodu”  sorgulanır. Şube koduna, ilgili stokun siparişinin kaydedileceği işletme/şube kodu girilir.Merkezden sipariş girişi tamamlandıktan sonra, her işletme/şube kendisi ile ilgili ürünlerin siparişlerini raporlayabilir fakat sipariş üzerinde düzeltme yapamaz. Şubelerde oluşan sipariş numarası, merkezdeki ile aynıdır. Merkezden girilen siparişlerin diğer işletme/şubelere dağıtılabilmesi için bazı koşulların gerçekleşmesi gerekir. Bunlar;

• Siparişte girilen carinin, hem merkez hem de şubede işlem görmesi gerekir,

• Siparişte geçen stokun, hem merkez hem de ilgili şubede işlem görmesi gerekir.

• Bunun için cari ve stok kartlarında “işletmelerde ortak” , “şubelerde ortak” alanlarındaki ilgili işletme/şubenin kodu 1 ya da  -1 (ortak) olmalıdır.

Toplu Depo

Tanımlanan depo kodları arasından,Image Added rehber butonu ile seçim yapılarak, ilgili depo kodunun girildiği alandır. Satış parametreleri kısmında bu parametre işaretlenmediği takdirde, her sipariş kalemi için ayrı ayrı lokal depo kodu girilmesi gerekir.

Nakliye Katsayısı

Tanımlanan nakliye katsayısı girişinin yapıldığı alandır.

Değişsin

Dövizli belgelerde bazen (yuvarlama kaynaklı) döviz fiyatının, kurun ya da TL fiyatının değişmesi gerekir. Böyle durumlarda hangi alandaki bilginin değişeceğinin belirlendiği alandır.

Farklı TeslimatSiparişin kaydedildiği cari hesap/adres ile, malların teslim edileceği cari hesap/adresin farklı olması halinde kullanılan bölümdür.
Kod

Basıma yönelik adres bilgisi değişikliği için girilen alandır.

(warning) Buradaki cari Kod, siparişin girildiği kodun aynısı olmalıdır.

İsim

Kod alanına girilen cari kodun isim bilgisinin, program tarafından ekrana getirildiği alandır.

AdresTeslimat yapılacak adres bilgisinin, cari hesabın koduna göre program tarafından ekrana getirildiği, kullanıcı tarafından da değişikliğinin yapılabildiği alandır.
İlçeTeslimat yapılacak ilçe bilgisinin, cari hesabın koduna göre program tarafından ekrana getirildiği, kullanıcı tarafından da değişikliğinin yapılabildiği alandır.
İlTeslimat yapılacak il bilgisinin, cari hesabın koduna göre program tarafından ekrana getirildiği, kullanıcı tarafından da değişikliğinin yapılabildiği alandır.

Cari Bilgiler / İsim, Açıklama-1, Açıklama-2, Açıklama-3

Kaydedilen siparişin müşteriye ait kod bilgisi girildiğinde, cari hesap kayıtlarında bulunan isim ve açıklama bilgilerinin program tarafından ekrana getirildiği alanlardır. Sipariş kaydı sırasında bu alanlara müdahale edilemez, sadece bilgi amaçlı olarak görüntülenir.

Ek Sahalar Açıklama girişi için kullanılan alanlardır.
(tick) Özel Kod-1, Özel Kod-2, Açıklama, Plasiyer Kodu, Proje Kodu, KDV Dahil, Toplu Depo, Nakliye Katsayısı, Farklı Teslimat (kod, isim, adres, ilçe, il), Cari Bilgiler/İsim, Açıklama-1 Açıklama-2 Açıklama 3 ve Ek Sahalardan oluşan alanlar, Satış Fatura Parametreleri sayesinde isteğe bağlı olarak ekranda yer alabilir veya almayabilir.


Koşul Bilgileri

Müşteri siparişlerine ait geçerli koşul bilgileri alanlarının yer aldığı ekrandır.

Image Added

Müşteri Siparişleri EkranıKoşul Bilgileri
Koşul Kodu

Tanımlaması yapılan koşulun, Image Added rehber butonu ile seçim yapılarak ekrana getirildiği koddur.

Vade GünüBir borcun ödenmesi için tanınan süredir. Bu alana vade günü girildiğinde, tanımlanan vade için belirlenen liste fiyatı, kalem bilgileri ekranındaki fiyat alanına otomatik olarak yansır.
Koşul TarihiKoşul tarihinin girildiği alandır. Bu alanda tarih, otomatik olarak ekrana gelir. Eğer koşul tarihi değiştirilirse, siparişin girildiği tarihte geçerli olan fiyata göre vade ve iskonto uygulaması yapılır.
Fiyat TarihiSipariş fiyat liste tarihinin girildiği alandır.
Ödeme Kodu

Sipariş kaydı sırasında, koşula bağlı ödeme planının kodu girilmişse, ilgili ödeme kodunun Image Added rehber butonu ile seçim yapılarak ekrana getirildiği alandır. Cari/Koşul Kayıtları/ Genel Koşul Kayıtları/ Koşul Genel-2 sayfasında bulunan ödeme kodu alanına, o koşula bağlanacak ödeme planının kodu girilmiş ise, ilgili ödeme kodu bu alana program tarafından otomatik getirilir. Sipariş belgelerinde koşul uygulamasının olduğu, ancak koşula bağlı ödeme planının olmadığı durumlarda ödeme kodu alanı boş olur ve istenen ödeme planına ait kod girilebilir.

Sipariş belgelerinde, cari ödeme planlarının koşul bağlantılı uygulanabilmesi için, Koşul Sabit Kayıtlarında bulunan “Cari Hesap Vadelere Bölünerek Atılsın” seçeneğinin işaretlenmesi gerekir. Koşul uygulamasının kullanılmadığı durumlarda bu alan, "Koşul Bilgileri" ekranı yerine "Üst Bilgiler " ekranında yer alır.

(tick) Koşul bilgileri ekranındaki tüm alanlar, Satış Fatura Parametreleri sayesinde, isteğe bağlı olarak ekranda yer alabilir veya almayabilir.


Kalem Bilgileri Ekranı

Kalem Girişi, Açıklama ve Kalem Listesi alanlarının yer aldığı ekrandır.

Image Added

Müşteri Siparişleri Ekranı

Kalem Bilgileri