Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Cari hesaplara geciken ödemelerinden dolayı yapılacak ihtarlar Finans program bölümünde İşlemler menüsü altında yer alan İhtar İşlemleri seçeneği ile kaydedilir. İhtar işlemine ait koşullar  filtre satırlarında belirlenir. Bu filtre seçenekleri alabileceği değerler aşağıdaki tabloda yer almaktadır:

Filtre

Değeri

İşlem Tarihi

Tarih girişi

Cari Hesap Kodu

Grup / Aralık

Cari Hesap Özel Kodu 1-5

Grup / Aralık

İşlem Türü

Seviye Belirleme / İhtar Gönderme / İhtarların İptali

Seviye

1. seviyeye kadar/…../…/ 5. seviyeye kadar

İhtar Başlık Bilgileri

Farklı Sayfaya Basılacak / Aynı Sayfaya Basılacak

İşlem Kontrolü

Evet / Hayır

İhtar Değerlendirme Türü

Cari Toplamı Bazında / İhtar Hareketleri Bazında

İhtar Tarihçe Basımı

Basılmayacak / Son Gönderilen / Hepsi

Açık Alacak Hareketleri

Basılmayacak / Basılacak

Grup Şirketi Kodu

Listeden seçim

Grup Şirketi Carilerine

Cari Hesaba Gönder / Grup Şirketine Gönder / Her İkisine Gönder

KonuVadesi Geçen Ödemeleriniz

İşlem Tarihi, hangi tarihe kadar kesilmiş olan faturaların ve yapılmış olan ödemelerin dikkate alınacağını belirtir.

...

Filtre şu seçenekleri içerir:

...

; Cari Hesaba Gönder

...

, Grup Şirketine Gönder

...

ve Her İkisine Gönder.

Cari Hesaba Gönder seçiminde, ihtar mektubu yalnızca grup içindeki ödeme gecikmesi olan cari hesaba gönderilir.
Grup Şirketine Gönder seçiminde, ihtar mektubu ödeme gecikmesi olan cari hesabın bağlı olduğu grup şirketine gönderilir.
Her İkisine Gönder seçiminde, ihtar mektubu hem ödemesi geciken cari hesaba hem de bağlı olduğu grup şirketine gönderilir.

Konu alanına öndeğer olarak "Vadesi Geçen Ödemeleriniz" değeri gelir ancak metin istenirse değiştirilir. Konu  Konu metni silinirse, öndeğer metin ile gönderim yapılır.

e-Mutabakat İşlemlerinde Cari Hesap İhtar İşlemleri

Ticari Sistem Yönetimi-Tanımlamalar-İhtar parametrelerinde ihtar seviyelerinde gecikme günü tanımlanır. Tanımlanan ihtar formu portala gönderilmez. Sitem Yönetimi/Firmalar/e-Devlet/e-Mutabakat sekmesinde bulunan "e-Mutabakat Sunucuya Gönderilsin" alanı işaretli olmadığında mail gönderiminde kullanılır.

e-Mutabakat portalında 3 ihtar seviyesi bulunur.

Finans/İşlemler menüsündeki cari hesap ihtar işlemleri seçeneği ile gönderimi yapılır.

Cari hesap ihtar işlemleri seçiminde filtre ekranı açılarak gönderilecek seviye belirlenir. Tamam seçeneği ile filtre seçimlerine göre portala bilgiler iletilir.

Filtre seçeneklerinde:

  • Seviye1 seçildiğinde; seviye1’e ait gecikme gününü aşan tutar gönderilir.
  • Seviye1,2,3 seçildiğinde; seviyelere ait gecikme gününü aşan tutar Seviye 3 olarak gönderilir.
  • Seviye1,2,3,4,5 seçildiğinde; 4 ve 5. Seviyelerin toplamı Seviye 3’e dahil edilir.